Hulp gezocht - dokter draait rond de pot!

Mededelingen die niet bij bovenstaande onderwerpen over Hyperacusis passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Oost-Vlaanderen

Hulp gezocht - dokter draait rond de pot!

Bericht door Oost-Vlaanderen » vr 26.09.2014 14:15

Beste forumleden

Ik heb hyperacusis. Hoe lang ik het al heb weet ik niet.
Ik ga al enkele maanden naar de kine voor mijn rug, enkele ruggenwervels zitten verkeerd. Vooral die net onder mijn nek. Waardoor mijn hoofd niet recht op mijn lichaam staat.
Mijn stoelgang was heel slecht daarom heb ik een maagonderzoek laten doen, de dokter heeft mij maagpilletjes en daarna darmpilletjes voorgeschreven, de stoelgang is beter.
Nu zit ik nog met een probleem: plassen gaat niet goed (de kraan laten lopen werkt niet). Het maakt niet uit of het nu in een gezamenlijke toilet is waar iedereen rechtstaat, ik ben niet beschaamd of verlegen maar het gaat gewoon niet.
Ik ben naar een uroloog(sint lucas) gegaan en die heeft een MR-scan voorgesteld voor mijn onderrug.
In de MR-scan hoorde ik rare geluiden en daarna een herhaald zelfde geluid, het was alsof ik in een trance werd gebracht.
Ik geloof de dokter niet dat hij die scan heeft gedaan voor mijn onderrug(dit zijn misleidingen). Een mr scan maakt geluiden en op beelden zien ze hoe u hersenen reageren op die bepaalde geluiden.
Ik heb een afspraak gekregen voor die mr scan en dit was op een zondag.
nu, moest ik terug naar de uroloog voor de resultaten (ik heb geen resultaten gezien en alles is goed met de rug heeft hij gezegd) de dokter wil me naar een psycholoog sturen voor de stess die ik niet heb.

Toen ik in de wachtzaal zat had ik het gevoel dat alles voorbereid was (door die mr-scan weten tegen welke geluiden ik niet kan)
De dokter weet wanneer het getuut in mijn oren het ergst is en daarom heeft hij die dag uit gekozen voor de afspraak, ik merkte ook enkele dagen voor de afspraak het getuut erger werd. De dag van de afspraak was het op zijn hoogtepunt.
Toen ik in de wachtzaal zat was het eerste probleem al dat de deur niet goed sluit, die stond dus op een kier waardoor er veel wind in mijn rechteroor blies waar ik echter niet tegen kan daarom heb ik me gelukkig verzet van plaats.
De leesboekjes op de tafel lagen perfect op elkaar zodat ik er op zou letten en vanboven lag er een boekje met psychologie (ze proberen u zot te krijgen). Terwijl ik zat te wachten, passeerde de dokter, ging een andere ruimte in, roefelde ergens maakte wat geluid wat alsook vervelend was voor mijn rechterkant, en ging na enkele seconden weer terug naar zijn bureau.
Toevallig zijn ze achter het gebouw aan het werken en draait er een of ander machine die ook een bepaald geluid maakt waar ik niet tegen kan. Na een tijdje kwam er nog een extra machine bij dat geluid maakte. (ik zag ook dat de chef van de werf 'mij aan het opwachten was' mij zag toekomen in het ziekenhuis), Terwijl de dokter rond de pot aan het praten was, kwam er ook nog een verpleegster langs die wat geluid maakte door iets te nemen en weer weg ging.
ik kreeg inwendig een kleine paniekaanval (in mijn buik klopte er iets wat gelukkig over ging), mijn handen waren aan het zweten en de uroloog bleef rond de pot draaien.
Terwijl ik daar zat had ik het gevoel dat ik maar met 1 oog keek(linkerkant) en de rechterkant van mijn gezicht aan het slapen was.
Het passeren van de dokter gebeurde langs mijn rechterkant, de vrouw die binnenkwam en roefelde was ook langs de rechterkant.
Ik heb niet veel onthouden van het gesprek en kon niet stilzitten.

Is er iemand die gelijkenissen herkent of me kan helpen.

Frits

Re: Hulp gezocht - dokter draait rond de pot!

Bericht door Frits » vr 26.09.2014 16:40

Tja, dokters die rond de pot praten samen met een
verpleegkundige daar kan je ook niets mee.

Je schrijft ook dat je geen stress hebt. Als ik je verhaal
zo lees ben ik daar niet zo zeker van.
Als jij met zweethanden in de wachtkamer zit en je van
het gesprek later niets mee kan herinneren heb ik zo
mijn twijfels over het wel of niet last hebben van stress.
Ook het niet kunnen poepen en plassen kan een teken
van stress zijn.
Ik proef ook veel wantrouwen.

Kennelijk hebben artsen niets bij je kunnen vinden. Dat
komt wel meer voor.

Uit je verhaal kan ik niet opmaken wat voor onderzoeken
ze je nu nog hebben voorgesteld.
Ik denk dat het verstandig is om met je huisarts al je
ervaringen nog eens door te praten. Als het goed is kent
hij jouw geschiedenis.

Heel veel sterkte. Misschien horen we nog wat van je.
Hartelijke groet,

Frits

Oost-Vlaanderen

Re: Hulp gezocht - dokter draait rond de pot!

Bericht door Oost-Vlaanderen » vr 26.09.2014 17:08

Frits schreef:Tja, dokters die rond de pot praten samen met een
verpleegkundige daar kan je ook niets mee.

Je schrijft ook dat je geen stress hebt. Als ik je verhaal
zo lees ben ik daar niet zo zeker van.
Als jij met zweethanden in de wachtkamer zit en je van
het gesprek later niets mee kan herinneren heb ik zo
mijn twijfels over het wel of niet last hebben van stress.
Ook het niet kunnen poepen en plassen kan een teken
van stress zijn.
Ik proef ook veel wantrouwen.

Kennelijk hebben artsen niets bij je kunnen vinden. Dat
komt wel meer voor.

Uit je verhaal kan ik niet opmaken wat voor onderzoeken
ze je nu nog hebben voorgesteld.
Ik denk dat het verstandig is om met je huisarts al je
ervaringen nog eens door te praten. Als het goed is kent
hij jouw geschiedenis.

Heel veel sterkte. Misschien horen we nog wat van je.
Zweethanden was toen ik binnen kwam en ik heb geen stress als ik naar een dokter moet gaan.
Ik heb geen werk daar kan ik geen stress hebben en in het leven zie ik ook niets wat stress brengt.
Aangezien ik een andere huisarts heb, kent hij mijn geschiedenis niet, en veel geschiedenis kan dit niet zijn aangezien ik in geen (8 jaar) naar de dokter ben geweest (ben 20).
Bedankt en ik zal er nog extra op letten volgende consultatie

Plaats reactie