heb er moeite mee , voel me niet begrepen

Mededelingen die niet bij bovenstaande onderwerpen over Hyperacusis passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
dani00

heb er moeite mee , voel me niet begrepen

Bericht door dani00 » do 31.12.2015 02:47

hallo
ik ben danielle
ik heb sinds een paar jaar licht moeite met harde geluiden .
bij een klein consert in tent , hield ik mijn handen voor mijn oren , van het gekraak en geruis wat daarop volgde . maar
ging weer weg na die paar uur ,
nu 4 tal jaar later , is het echt erg geworden . ik word er soms heel droevig van , en ( ja klinkt raar ) kwaad van .
mijn kno arts heeft t nu ook echt bevestigd , hyperacuses .
ik heb het nu ook als ik zelf praat , daar word ik gek van , durf niets meer te zeggen bijna .
eerst was t er niet s ochtens . na het slapen . tot dat mjjn hond blaft , en dan is t getriggerd ,
en gaat t ook niet meer weg die dag , maar het gaat op en down , qua sterkte .
ik ben zo bang af en toe , heb t idee dat ik ook wat dover ben aan dat oor , sinds paar dagen . maar zal wel niet , want ik (en andere ook denk )
hoor juist 't kleinste zachtste toontje van een lamp , b v . of ruisjes die men bijna niet kan horen .
maar ik wilde zeggen dat ik me schaam , ik had namelijk deze kerst heel heftig last , zo heftig , ik schrok ervan
en ik raakte in paniek , ik werd bijna letterlijk gek !! elk geluidje maakte bjj mjj hard gekraak los en een soort spasme geluid .
(lastig zeggen ) , en ik riep om hulp , ( maar ja wat kunnen mjjn ouders doen , niets tuurljjk ) maar ik had t even heel zwaar . en werd ook eventjes kwaad .
op alles . heb daar nu heel veel spijt van . voel me schuldig . heel de kerst zat ik zowat in de garage , omdat ik niks geen geluid aan kon , en huilde .
ma en pa hun kerst verpest , maar het gaat nu weer een beetje beter . ze zijn niet boos , maar ze begrepen me niet .
ik wist niet dat het zo heftig kon zijn . ik ga toch maar eens met een psygoloog praten , via de kno arts .
sorry voor mijn super lang berichtje , maar ik wilde zo graag even mjjn verhaal kwijt .
bedankt . gr dani

misterx2

Re: heb er moeite mee , voel me niet begrepen

Bericht door misterx2 » do 31.12.2015 11:30

Helaas begrijp ik je heel goed. Verschrikkelijk vervelend als de meeste geluiden pijn doen aan je oren.
Ik vermoed dat je nog niet zo heel oud bent ?
Het kan zijn dat je erover heen groeit, dit wil wel eens gebeuren.
Maar het is een goeie stap om het van je af te schrijven en om eventueel naar een psycholoog te gaan.

Nol

Bericht door Nol » do 31.12.2015 19:12

Nou, jou verhaal klinkt heel herkenbaar. Bij mij begon het gedoe na een vliegreis. Ik kon ook nog nauwelijks mijn eigen stem aanhoren. Dat kan inderdaad heel eng zijn maar wees er je bewust van dat wanneer er wat meer rust in je leven komt, je ook beter tegen je eigenstem kunt. Moet je niet tehard praten natuurlijk. Heb ik nogweleens last van en merk ik ineens dat ik mezelf weer pijn doe. He is heel begrijpelijk dat je boos bent en mensen om je heen snappen het niet. Ook dat blijft gedoe maar hoemeer je piekert, stress hebt, niet aan leukere dingen denk, hoe langer de last blijft. Goed idee van je om er over te praten. Het is geen kleinigheid waaar jij last van hebt. Sterkte en probeer de moed erin te houden. Erge wordt het nu niet snel hoor dus probeer de moed erin te houden.

dani00

Bericht door dani00 » za 02.01.2016 02:01

hallo
oh , wilde even zeggen ,
dank jullie wel voor de aardige reacties ,
ik dacht later , oh wat schrijf ik nou allemaal op ..
maar echt , dank julie wel ,
ja het is lastig , ik ben al wel 31 , :oops:
maar woon nu bij mijn ouders , dus ja ook voor hen .. en inderdaad als het even heel aanwezig is , dan heb ik het moeiljjker om bij visite te zitten
, màar zegt mijn moeder vaak , ja maar je gaat niet zeggen dat je last van je oor hebt hoor , .. ( alsof dat iets heel raars is )
ik heb t toch gedaan gisteren .(want tja , was nu even iets erger dan anders ) en dan weten ze het tenminste een beetje , ook waarom ik plots even weg ben .
en begrepen ze ook , ze zeide oh , en nu ? wat gaan ze er aan doen nu ?
ik zei , ja niet veel , niks . dan kijken ze je echt aan .. hihi . maar ja ,
ik kan nog testjes laten doen , ( 3e keer al ) maar je pakt alles aan . en zei ik , dat dokters " eventueel " een spiertje kunnen doorknippen .
maar daar wil de arts ( en ik ) nog lang niet aan . Later zei de visite , " Oh t is te hopen dat ze dat knippen maar gauw doen dan , "
hihi , ach ja , nu kan k er een beetje om lachen ook , , want ik snap goed dat men het niet goed begrijpt ,
doe ik zelf soms ook niet .
alleen weten we zelf al veel eh , van artsen bezoeken , en info middagen , maar het is helaas heel . ... ( stom ) :oops: sorry
maar jullie allemaal ook sterkte , en bedankt .

Plaats reactie