oorprobleem , na kaak klachten ( kaakgewrichtspoeling )

Mededelingen die niet bij bovenstaande onderwerpen over Hyperacusis passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
dani00

oorprobleem , na kaak klachten ( kaakgewrichtspoeling )

Bericht door dani00 » wo 03.02.2016 02:58

hallo
ik ben danielle , ik heb hoogst waarschijnlijk hyperacucsis , maar heb dit voornamelijk , bij eigen stem , intern geluid .
ook als andere praten waar ik naast zit maar goed , minder .
en ik heb ook al jaren last van mijn kaak(en ) , en kaakgewircht . dat is ook vaak een mogelijke oorzaak voor T of H las ik .
mijn oor klacht zit links , knisper , flatteren bij elk geluid .
maar mijn kaak is Rechts schijnbaar meer dan een halve cm groter , ( groeide nog . ) en tja , klakken vaak opslot zitten , ook links . oor en kaak hebben dus veel te verduren . dus ja kan zeker een oorzaak zijn van mijn hyperacusis .

vroeg me af of meer mensen hier mee te maken hadden .
mijn kaak chirurg heeft bij mij paar maanden gelee een kaakgewrichtspoeling gedaan, hielp voor de kaakklacht een beetje maar niet lang . mijn Hyper A lijkt nu veel erger , en deze man heeft er nu een handje van om mij van het kastje aan de muur te sturen . nee . nee , kijk eerst maar wat de k.n.o zegt .. die het ook niet meer weet , en mij doorstuurt naar pshygoloog . daar had ik echt even moeite mee , ik vond dat hij eerst maar echt een diagnose moest stellen maar ach .. ik pak alles maar aan .
ook de psygoloog , zeker .

verder blijf ik het moeilijk vinden hoor , om er niet op te letten . kan soms zo enorm naar zijn . en dan vragen ze EH Wat is er ? als ik "au " roep , terwijl er iets van metaal , op de tegels valt , dat ik op de grond liggend naar mij toe schuif. aooow ai ai ..
NOU , is dat nou zo'n erg ?? vraagt men dan . tja eigenlijk wel ja . 8-) 8-)
verder veel sterkte hier . en veel hoop ook voor iedereen . ( voor mijzelf ook een beetje ) hihi
gr danielle

jahn

Re: oorprobleem , na kaak klachten ( kaakgewrichtspoeling )

Bericht door jahn » wo 03.02.2016 13:43

Wow, dat 'au!', ik voel het helemaal mee en ik ken het ook. En als ik heel moe ben is dat nog 10x zo erg.
Ook last van eigen stem is voor mij herkenbaar.
Moeilijk te begrijpen voor anderen ...... . Sommigen wel.
Bij jouw doorverwijzing denk ik nog even aan de mogelijkheid van audiologisch centrum. Pento en andere, afhankelijk van waar je woont. Bij audiologen en maatschappelijk werkers daar is veel ervaring met onderzoek, advies en begeleiding bij tinnitus en hyperacusis. (Dat laatste woord: spellingscontrol heeft er nog nooit van gehoord :) ...).
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

Frits

Re: oorprobleem , na kaak klachten ( kaakgewrichtspoeling )

Bericht door Frits » wo 03.02.2016 15:15

Er zijn in het hele land wel audiologische centra
te vinden.

Kijk op www.fenac.nl
Hartelijke groet,

Frits

Plaats reactie