Roze Ruis

Plaats hier uw ervaringen met begeleiding, therapie en wat het u heeft opgeleverd.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
John van Loon
Contacteer:

Roze Ruis

Bericht door John van Loon » ma 09.06.2008 15:42

Ben gisteren begonnen met roze ruis... Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb zelf een track van een uur gemaakt met Logic (muziekprogramma), en die staat nu op mijn iPod. Deze luister ik op repeat gedurende een lange periode per dag, op een heel zacht niveau.

Nu ervaar ik wel, dat ik als ik de ruis afzet, de T harder lijkt te zijn... Maar de H is veel beter te verdragen :-)

Nu nog op zoek naar TRT :-)
One day it will happen... One day it will all make sense...

anta

Bericht door anta » ma 09.06.2008 21:40

hoi john

ik heb geen roze ruis maar een kabbelend beekje op mijn mp 3 staan dit heb ik ook op repeat staan zo ben ik weer een poosje verlost van het gesis en dat kabbelend beekje hoor ik af en toe niet eens meer.
groetjes anta

Kees

Re: Roze Ruis

Bericht door Kees » di 10.06.2008 08:04

John van Loon schreef:Ben gisteren begonnen met roze ruis... Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb zelf een track van een uur gemaakt met Logic (muziekprogramma), en die staat nu op mijn iPod. Deze luister ik op repeat gedurende een lange periode per dag, op een heel zacht niveau.

Nu ervaar ik wel, dat ik als ik de ruis afzet, de T harder lijkt te zijn... Maar de H is veel beter te verdragen :-)

TRT kun je onder andere krijgen bij:

www.degelderseroos.nl/riethorst of:

www.rivierduinen.nl
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

John van Loon
Contacteer:

Bericht door John van Loon » do 12.06.2008 14:11

Dank Kees!

Ik ga er werk van maken...

Matthias84

Re: Roze Ruis

Bericht door Matthias84 » do 03.07.2008 21:09

John van Loon schreef:Ben gisteren begonnen met roze ruis... Wie heeft hier ervaring mee?

Ik heb "pink noise" en "white noise" dat ik 's nachts laat afspelen. Nu al zo'n 5 maanden. Meestal de white noise, de pink klinkt drukker.
Het zijn ook maar fragmenten die ik van internet geplukt heb, dus of het de "echte" pink noise is weet ik niet.

Buiten maskeren bij het inslapen, kan ik niet zeggen dat ik er effect van ondervindt. Misschien moet je er wel lang naar luisteren wakker zijnde, of met oortjes en niet gewoon door de boxen... wie weet.

Heb je dat als mp3 ofzo ? ik kan dat misschien ook wel gebruiken.

John van Loon
Contacteer:

Bericht door John van Loon » do 03.07.2008 21:59

Hey Matthias,

ben inmiddels gestopt met die roze ruis, want mijn oortjes vonden het niet fijn. Ik heb nu overdag in huis de vogels van de CD van Hans Troost aanstaan (Vrije Ruis), en 's nachts heel zachtjes de vogels met ventilator tegelijkertijd. Overdag luister ik op mijn koptelefoontjes wel eens heel zachtjes naar de zeegeluiden, om de vervorming die ik ervaar ietsje tegen te gaan, als een soort 'security blanket'. Maar wel zo min mogelijk, alleen als ik moe ben en geluiden minder goed kan hebben.

MP3 doe ik niet meer aan, want muziek klinkt vervormd in mijn hoofd en al helemaal als het een gecomprimeerd bestand is.

Matthias84

Bericht door Matthias84 » do 24.07.2008 15:48

Kan nog laten weten dat ik van de dokter heb vernomen dat je geluidstherapie overdag moet proberen. Over 's nachts kent hij geen publicaties en werkt dus alleen maar maskerend dan.

Plaats reactie