ERVARINGEN GEVRAAGD DEEL 2

Plaats hier uw ervaringen met begeleiding, therapie en wat het u heeft opgeleverd.

Moderators: moderator, forumadmin

Els

ERVARINGEN GEVRAAGD DEEL 2

Bericht door Els » wo 17.12.2008 16:01

Beste mensen

Laat me beginnen mezelf voor te stellen. Mijn naam is Els Ooms en ik ben werkzaam aan de universiteit Gent, waar ik volop bezig ben aan mijn doctoraat (proefschrift) ivm tinnitus, waarvoor ik samenwerk met het Universitair Ziekenhuis Gent. Het onderzoek is toegespitst rond verwerking en beleving van emoties en tinnitus. Zoals het meeste onderzoek neem ik vragenlijsten, interviews, maar ook cognitieve testen, hartslagmetingen enz af. Niettegenstaande het allemaal zeer boeiend is, heb ik het gevoel de ‘mens’ achter tinnitus wat voorbij te lopen. En in mijn ogen draait het daar toch allemaal rond. De tijd die ik doorbreng met de mensen die lijden aan tinnitus is door het onderzoek vrij beperkt. Daarenboven is het ook niet makkelijk om altijd even openlijk te spreken met iemand die voor je neus zit. Vaak is een bepaalde afstand en anonimiteit makkelijker om te spreken.
Daarom doe ik een oproep aan mensen die hun verhaal zouden willen vertellen. Op deze manier hoop ik het probleem en de mens achter tinnitus beter te begrijpen. Ik ben ervan overtuigd dat het een meerwaarde zou bieden voor het huidig en toekomstig onderzoek. Vragenlijsten blijven slechts cijfers die geïnterpreteerd dienen te worden. Om dichter bij de werkelijkheid te kunnen aan te sluiten, bij wat jullie beleven, dient er beroep gedaan te worden op getuigenissen. Uiteraard is anonimiteit verzekerd. Het is ook niet de bedoeling om jullie verhalen te verspreiden! Ze zijn enkel en alleen bedoeld voor mijn begrip van het probleem.
Wie zich geroepen voelt of zich bereid voelt zijn of haar verhaal te doen, kan mij altijd een mail sturen. Dit kan zowel privé als via het forum.

Ik dank jullie alvast en moesten er nog vragen zijn, dan wil ik die uiteraard steeds weer beantwoorden.

Met vriendelijke groeten
Els

Plaats reactie