ZE zeggen, je hebt Tinnitus

In dit forum mogen zorgverleners en commerciële instellingen hun therapieën aanbieden.
Overleg met de moderator vóór het plaatsen is verplicht.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Treesie

ZE zeggen, je hebt Tinnitus

Bericht door Treesie » di 22.12.2015 10:17

Na 't flink stoten van mijn hoofd was ik ziek en ellendig,langzaamaan kwam er 'n ruis in mijn hoofd die niet wegging.
Huisarts moest zich eerst even 'inlezen ' en stuurde mij naar de KNOarts.
Na 'n gehoortest en in mijn oren kijken constateerde hij zonder verdere onderzoeken Tinnitus. Met 'n folder van de GGMD werd ik weg gestuurd.
Nu zit ik zonder uitleg,zonder weten wat te doen te wachten tot 't over gaat.
Gelukkig kan ik googlen,maar daar wordt je niet vrolijk van.
Ik wacht op 'n afspraak bij de GGMD,daar leer ik hoe je er mee om moet gaan.
Maar, misschien is 't wel heel iets anders, nieren, kalium, stress,bloeddruk.
Wat moet ik doen,wie moet ik 'n schop onder de kont geven,wie helpt mij.

Frits

Re: ZE zeggen, je hebt Tinnitus

Bericht door Frits » di 22.12.2015 15:53

Treesie schreef:,wie moet ik 'n schop onder de kont geven,wie helpt mij.
Je kan schoppen wat je wilt maar er is waarschijnlijk
weinig aan te doen.

Het beste is gewoon maar afwachten tot je bij GGMD
terecht kan. Of misschien gaat het op den duur vanzelf
wel weer over.

Sterkte er mee.
Hartelijke groet,

Frits

jahn

Bericht door jahn » wo 23.12.2015 11:38

Treesie, vaak wordt gezegd dat het leren 'ermee omgaan', die lange weg, pas echt kan beginnen als het medische afgerond is. Dat is ook de benadering in audiologische centra.
Als die medische vragen voor jou zo sterk onbeantwoord zijn zou je dat ook bij je huisarts nog eens aan de orde kunnen stellen.

Als je daarna vrij zeker weet dat er (voor nu) medisch niets aan te doen is, kun je op weg om er mee te leven. Ook daarmee zijn er goed mogelijkheden. Geen definitieve oplossing; wel verlichting, afleiding, opluchting ..... .
Sterkte!
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

Treesie

Bericht door Treesie » wo 03.02.2016 13:56

Dank je wel voor de reakties,echt hier heb ik echt veel aan.
Ik weet niet hoe ik jullie persoonlijk n mail kan sturen,maar zo lukt t ook wel denk ik.
IK ben naar n tweede KNOarts gegaan,goede hoortest gekregen en naar 'n audioloog gestuurd,de "pieper"( heel toepasselijk)voor n maskerend apparaatje.
Waar ik n fantastisch gesprek heb gehad ,duurde zeker n uur,dat hielp,a.s. woensdag 10/2 krijg ik dat dingetje.
Ben zo hoopvol.
De 15de naar de GGMD,dus er zit eindelijk schot in.
Hulp,praten en begrip is zo waardevol.
Ja ik hoop ook dat t spontaan overgaat,zoals t gekomen is.
Ik stootte mijn hoofd ong.1sept 2015,dus nog niet zo lang geleden ,maar ik knok en ik knok door.
Hoe komt t,waarom gebeurt mij dit,hoe kan ik in Godsnaam hier mee leven.
Ben goed op weg,Knokken,janken en weer door.
Dank jullie wel.

jahn

Bericht door jahn » do 04.02.2016 12:13

Goed dit te lezen, Treesie.
Je klinkt actief en moedig en dat kan heel veel betekenen.
'Daar heb ik echt veel aan' treft mij ook: naast de hulpadressen die we zoeken is er voor 'onderweg' dus een waardevolle uitwisseling mogelijk op het forum. Prachtig!
Sterkte.

PS als je iemand eens persoonlijk benadert kan dat via de button 'pm'.
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

Treesie

Bericht door Treesie » zo 14.02.2016 13:49

Ik heb nu 5 dagen een gehoorapparaatje ,om uit te proberen, ik hoor niks meer of minder.
O.K. je moet er aan wennen.
Hoe langer ik m in heb hoe meer ik mijn suis hoor, die ik niet hoorde toen ik het app. in deed.
O.K.,dan ff de ruis er op zetten, ja dat gaat wel, tenzij de ruis te hard is.
Tjonge jonge, en daar zou ik vreselijk veel geld voor moeten betalen, ook omdat 't iets is wat je moet leren accepteren.
Tja,wat nu.???
Morgen mijn eerste bezoek aan de GGMD en een gesprek met een prygoloog.
Weet je dat t al helpt,dat met mij serieus aanhoort, het begrijpt en ik ( voorzichtig zeggen ) soms aan mijn geluid wen.
Ik sta nog steeds open voor advies,hulp en begrip. Dank je wel.

Robert68

Bericht door Robert68 » zo 14.02.2016 21:11

Treesie ik denk dat 5 dagen te kort is om te zeggen of het werkt of niet. Ik heb mijn gehoorapparaat met maskeerde 4 of 5 maand uitgeprobeerd. Tussendoor telkens terug om hem preciezer af te stellen. Dit heb ik ook bij het audiologische centrum laten doen omdat ik daar al een aantal jaar onder behandeling ben. Ik moest er in het begin ook erg aan wennen, maar nu kan ik niet meer zonder. Sterker nog als ik hem uit doe wordt mijn tinnitus harder, dit omdat ik ook slechthorend ben en ik me veel meer moet gaan concentreren op wat er allemaal gezegd wordt. Misschien dat het voor mij daarom anders is maar ik kan niet meer zonder.

wings of love

Bericht door wings of love » do 07.04.2016 20:15

Treesie,ik heb al 22 jaar tinnitus en de eerste 15 jaar was ik hopeloos en in paniek...toen was
er een wat betere fase en de laatste drie jaar kan ik zeggen(metaforisch uiteraard)..ik heb er een vriend
bij!!Het suizen is ongeevenaard hard aanwezig..alleen ik hoor het niet meer als zodanig!
Het heeft me nl.ook zoveel goeds gebracht achteraf...Ja,ja ik weet het..achteraf is het makkelijk praten
maar toch!Ik heb het al op een ander deelforum gezegd..ik wil gratis en zonder bijbedoelingen mensen die
pas tinnitus hebben of vastzitten door die herrie bijstaan en uitleggen dat er ook nog hoop is.
Altijd tel.bereikbaar dinsdag en woensdagochtend tussen 10 en 12 uur.Groeten .

wings of love

Bericht door wings of love » zo 10.04.2016 16:49

O,ik zie trouwens dat ik mijn telefoonnummer ben vergeten...0644422550.
Wat ik hier trouwens merk op dit forum dat iedereen maar aan het zoeken is naar oplossingen
buiten zichzelf...kruiden,pilletjes,gehoorapparaten en ga zo maar door.Logisch hoor...daar niet
van maar zoek het wat meer bij jezelf...heb ik ook gedaan...succes ermee!

Plaats reactie