Tinnitus en mindfulness

In dit forum mogen zorgverleners en commerciële instellingen hun therapieën aanbieden.
Overleg met de moderator vóór het plaatsen is verplicht.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Bart-Jan

Tinnitus en mindfulness

Bericht door Bart-Jan » wo 23.03.2016 21:51

Mijn naam is Bart-Jan van Hoek en ik werd voor het eerst met Tinnitus (oorsuizen) geconfronteerd in februari 2011. Via een aantal omzwervingen ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij Adelante in Hoensbroek die een therapie hebben ontwikkeld om beter met Tinnitus te kunnen omgaan. Na een wachttijd van 1 jaar ben ik in 2014 met deze therapie begonnen. Mindfulness trainingen zijn een belangrijk onderdeel van deze therapie. Dankzij deze 10-weken durende therapie kan ik nu veel beter met mijn Tinnitus omgaan. Om mijn mindfulness oefeningen levendig te houden heb ik in 2015 de 8-weekse mindfulness training bij Ellen van Iersel in Noordwijk gevolgd. Heel veel elementen uit de training kwamen mij bekend voor, omdat deze ook al onderdeel uitmaakten van de gevolgde therapie bij Adelante. Na afloop van de training stelde ik aan Ellen voor om een dergelijke training speciaal voor personen met Tinnitus te organiseren hetgeen wij nu gaan doen.

In de nieuwe mindfulness training speciaal voor personen met Tinnitus zal ik mijn positieve ervaringen met de gevolgde therapie en mindfulness met de groep delen. In combinatie met de door Ellen te verzorgen mindfulness training hoop ik dat andere personen met Tinnitus klachten er net zoveel baat bij zullen hebben als dat ik heb. Door het bij elkaar brengen van personen met soortgelijke Tinnitus klachten kan er bovendien een soort van lotgenotencontact ontstaan waarbij groepsdeelnemers elkaars ervaringen kunnen uitwisselen.

Bij voldoende animo zal de training op 12 mei a.s. starten en totaal 9 weken duren (iedere week een sessie van 2,5 uur) en het maximum aantal deelnemers zal 12 zijn. De trainer, Ellen van Iersel, is aangesloten bij beroepsvereniging VMBN (Vereniging Mindfulness Based Trainers in Nederland en Vlaanderen) categorie 1, registratienr 2014556 en de training wordt door sommige zorgverzekeraars vergoed. Meer informatie is te vinden via de link: http://livemindfully.nl/tinnitus/

Bij eventuele vragen kunnen jullie mij altijd bellen of een berichtje sturen.

Met vriendelijke groet,
Bart-Jan van Hoek
06-12692557
bj_van_hoek@hotmail.com

jahn

Re: Tinnitus en mindfulness

Bericht door jahn » di 05.07.2016 22:02

Je gaat je ervaring beschikbaar stellen aan anderen: top!
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

hendrik1

Re: Tinnitus en mindfulness

Bericht door hendrik1 » wo 06.07.2016 13:22

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaring.
Ben voor mezelf ook op die manier, met mindfullness achtige methodiek,
met mijn tinnitus om aan het aan.
Loopt jullie groep en schrijf maar.
Ook wanneer et niet werkt of gewenste resultaat heeft.

Plaats reactie