Lichtenberger Methode.

In dit forum mogen zorgverleners en commerciële instellingen hun therapieën aanbieden.
Overleg met de moderator vóór het plaatsen is verplicht.

Moderators: moderator, forumadmin

moderator
Site Admin
Site Admin

Lichtenberger Methode.

Bericht door moderator » zo 03.04.2016 17:12

beste forummers,

zie onderstaande melding.

Mijn naam is Esther Chayes. Ik ben conservatorium gediplomeerd zangeres en heb jarenlang gewerkt in de opera. Na een ongeval kreeg ik last van tinnitus, heel hinderlijk voor een zangeres. In 2010 ben ik mij gaan bekwamen in de Lichtenberger Methode für angewandte Stimmphysiologie. Mijn tinnitus is toen in vrij korte tijd helemaal verdwenen. In de loop der jaren hoorde ik dat meer mensen met deze methode van hun tinnitus waren afgekomen of dat de klachten sterk verminderd waren. Deze maand studeer ik af aan het Lichtenberger Institut en ben dan gecertificeerd pedagoog. Ik geef al een aantal jaar les volgens de methode. Ik geef individuele lessen en groepslessen, ook workshops zijn mogelijk. Bij voldoende belangstelling kan er een handige setting besproken worden.

De methode behelst zeer eenvoudige stemoefeningen (meestal op één toon) waarbij de zintuiglijke waarneming centraal staat. Hiervoor zijn allerlei stimulaties bedacht. Het oor heeft hierin een belangrijke rol. Men ervaart vermindering van druk op het hele systeem, zo ook op de trommelvliezen. Zingen en spreken worden moeiteloos en de klank wordt vol en kleurrijk. De stem straalt vol van hoge, fijne trillingen. Men merkt dat de klank niet meer "ketst". Dit heeft op het gehoor het effect dat geïsoleerde, storende geluiden als het ware worden afgebroken in een spectrum van fijne trillingen die worden opgenomen in het gehoor, waardoor ze als stoorzenders verdwijnen. Mijn tinnitus verdween hierdoor geheel en in de loop der jaren hoorde ik van een aantal mensen dat zij dezelfde ervaring hadden.

Ik hoop echt iets te kunnen betekenen voor mensen die last hebben van deze erg hinderlijke en vermoeiende aandoening.

Esther Chayes
estherchayes@gmail.com

Plaats reactie