Straling van Beeldscherm?????

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Meta

Straling van Beeldscherm?????

Bericht door Meta » do 15.03.2007 06:54

Hallo mensen.
Ik heb een ingewikkelde vraag, maar ik ben radeloos en denk aan van alles, Ik heb beslist geen T door hard geluid of omdat er iets aan mijn oren niet in orde zou zijn, alleen in verband met mijn leeftijd een licht gehoorverlies. het is sluimerend begonnen en word steeds erger.

Gisteren heb ik nogal lang aan de PC gezeten, moest de belasting in orde maken enz..
Mijn PC staat op de voormalige slaapkamer van onze zoon en onder zijn hoogslaper. gezellig hoekje, alles bij de hand.
Ik heb een plat beeldscherm, nou krijg ik ineens de gedachte: kan daar straling vanaf komen, die zoals in mijn geval dus moeilijk weg kan.
zo ja, zou dat invloed of zelfs veroorzaker van Tinnitus kunnen zijn????

Inmiddels heb ik gehoorapparaatjes, en ik heb wel al af en toe gemerkt dat ze reageren als het beeldscherm veranderd.

Heeft iemand enig idee daarover?

Groet Meta

Kees

Re: Straling van Beeldscherm?????

Bericht door Kees » do 15.03.2007 11:22

Meta schreef:Hallo mensen.
Ik heb een ingewikkelde vraag, maar ik ben radeloos en denk aan van alles, Ik heb beslist geen T door hard geluid of omdat er iets aan mijn oren niet in orde zou zijn, alleen in verband met mijn leeftijd een licht gehoorverlies. het is sluimerend begonnen en word steeds erger.

Gisteren heb ik nogal lang aan de PC gezeten, moest de belasting in orde maken enz..
Mijn PC staat op de voormalige slaapkamer van onze zoon en onder zijn hoogslaper. gezellig hoekje, alles bij de hand.
Ik heb een plat beeldscherm, nou krijg ik ineens de gedachte: kan daar straling vanaf komen, die zoals in mijn geval dus moeilijk weg kan.
zo ja, zou dat invloed of zelfs veroorzaker van Tinnitus kunnen zijn????

Inmiddels heb ik gehoorapparaatjes, en ik heb wel al af en toe gemerkt dat ze reageren als het beeldscherm veranderd.

Heeft iemand enig idee daarover?

Groet Meta
Beste Meta,

Tinnitus kan eventueel samen gaan met ouderdomsslechthorendheid.
Of het door een beeldscherm kan komen daar zijn de "geleerden" het niet over eens.
Dan zou je eens informatie in moeten winnen bij de werkgroep overgevoeligheid
voor electromagnetische velden. (Electro hypersensitiviteit) EHS.
Kun je vinden op: http://www.electroallergie.org/

Misschien dat je daar meer te weten kan komen.

Succes en sterkte toegewenst.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Misja

Bericht door Misja » za 17.03.2007 00:13

Hallo Meta,

Electromagnetische straling en vaak vergeten echter zeer belang in dit kader: electromagnetische frequentie niet waarneembaar voor het gezonde oor afhankelijk van de lage frquentie, kan zeker o.a. gehoorsverlies, tinnitus en vele andere klachten veroorzaken. Juist door gehoorsschade door niet waarneembare frequenties voor het oor.
Mijn persoonlijke mening is dat het afhankelijk is van de kracht van de electromagnetische velden, die ook magnetische frequentie met zich meebrengen.
Ik begin te twijfelen.

In een ver verleden ben ik bloot gesteld aan militaire electromagnetische velden of straling en vooral ook electromagnetische frequenties.
Onvrijwillig. Deze werden als wapens getest op de vijand. Overigens, was dit niet in Nederland.
In dat kader heb ik vanuit mezelf onderzoek gedaan naar informatie hierover.
Helaas zit die informatie mijn oude computer en mijn handen werken niet goed, en de fijne motoriek werkt niet goed.

Wel heb ik een Engelstalig bladzijden lang informatie van de WHO voor je gevonden.
Juist ook over dagelijkse electrische apparaten, maar wel technisch uitgelegd.

Zelf vind ik het leesbaar en begrijpelijk Engels.
Ik hoop dat het dat ook voor jou is, want een Nederlandse vertaling kon ik niet vinden.

http://www.who.int/peh-emf/about/WhatisEMF/en/

Wanneer het te ingewikkeld is, wat ik ook zou kunnen begrijpen, laat me weten en ik vertaal een relevant stukje over computers en flatscrens maar wanneer ik kan.
Ik moet even goed op mezelf letten en heb ook weer wat schokkend te verstouwen over mijn gezondheid.

Tegelijkertijd kon ik u/je roep om hulp niet negeren.

Overigens heb ik zelf veel last van de computer. Bepaalde klachten zoals electrische pijn in mijn benen kan erger worden als ik last heb van neurologische klachten.
Ook mijn tinnitus heb ik ontdekt wordt erger als ik lang de computer aan heb staan. Ik woon in een 1-kamerwoning. Een vrij kleine ruimte. In een dusdanige woning dat alle electrische aparaten op 1 lijn staan.

Mijn tinnitus had ik al lang geleden en is de laatste jaren wel erger geworden. Het bleek ook bij de KNO-arts dat ik inderdaad gehoorsverlies heb. Gemeten zonder tinnitus. Daarbij ben ik ook hardhorend en inmiddels super overgevoelig voor geluid.

Zoals Kees terecht tussen aanhalingstekens zet, de geleerden zijn wij zelf en ook ieder voor zich.

Vandaar ook de informatie naar de WHO, die ook kritisch bekeken mag worden en ook ieder recht heeft zelf een geleerde te worden van haar lijf.

Met vriendelijke groet,
Misja.

mayflower

Bericht door mayflower » za 17.03.2007 10:53

Meta ik heb geen enkel bewijs behalve mijn eigen ervaring. Ook moet je mijn verhaal niet opvatten in de zin van dat ik enige afbreuk wil geven aan mensen die slachtoffer / lijden onder EMF.

Er bestaat inderdaad een kans dat een EMF invloed heeft op je T. Ik dacht in het begin dat mijn T zo erg was mede vanwege het feit dat hier +/- 3 draadloze routers op mijn kamer staan, een dect-telefoon e.d.. Op de beneden verdieping van ons huis staat in de keuken een magnetron en een draadloze router. Iedere keer dat de magnetron aan stond vermoede ik dat dat Mijn T negatief beïnvloedde. Op een kwade dag heb ik alles ontkoppelt en je raad het al ik voelde me beter! (de T leek lichter). Een dag later bleek dat mijn T weer sterker werd.. alles nagecheckt: niks stond meer aan.. dus geen enkel draadloos apparaat kon invloed hierop uitoefenen???!! Was het de UMTS mast? Een paar dagen bleef ik de UMTS mast de schuld geven van toename in T.

Enige dagen na dit toeval zat ik in de bibliotheek van mijn uni te studeren en ik dacht zo hier is geen straling dus ik zit goed! MIS: mijn laptop wees uit dat er wel liefst 12 draadloze netwerken waren, en minstens 1 grote UMTS mast. Ik ben daarna naar huis gegaan heb alles weer aangeramd.. en na een tijdje ging de T weer afnemen. (Het was waarschijnlijk de stress in de zin van dat ik dacht dat "straling" e.d. verantwoordelijk was voor toename in T.)

Kortom ondanks de routers hier in huis, de schermen, de dect telefoons, de UMTS mast merk ik dagelijks vooruitgang in mijn T in de zin van "genezing".

Klinkt misschien gek wat ik zeg, maar grote kans dat je de T hebt opgelopen door stress of iets in die strekking en dat het erger wordt omdat je denkt dat iets het heeft veroorzaakt wat het misschien helemaal niet heeft veroorzaakt.

Nogmaals (ik lijk wel een verkoper van dit boek): kijk eens op amazon.de naar het boek Kevin Hogan' Tinnitus, Turning the Volume Down: Proven Strategies for Quieting the Noise in Your Head je kunt op amazon het boek voor een paar paginas doorbladeren. Dan kun je zelf bepalen of het het waard is om aan te schaffen. Het boek vertelt je namelijk precies wat jij moet weten om ervoor te zorgen dat je die T "kwijtraakt".
"Tinnitus cannot stop me. Through sacrifice, through blood, through sweat, through tears. No matter how bad things go, my heart and my mind will carry my body when my limbs are too weak!"

ankie

Bericht door ankie » za 17.03.2007 17:13

heb eigenlijk geen last van T., maar mijn oren beginnen te piepen als ik langs de computer loop

derm

Bericht door derm » zo 18.03.2007 22:27

jkan je tinnitus oplopen door stress?? of moet er dan ook nog wat meer aan de hand zijn??

mayflower

Bericht door mayflower » zo 18.03.2007 22:34

Naar mijn weten ben je voor T veel sneller vatbaarder door stress. Dit geldt overigens voor meerder zaken stress kan bijdragen aan eerder overlijden, hartaanval etc.

Meer info over T & stress: (Stress and Tinnitus bron)
"Tinnitus cannot stop me. Through sacrifice, through blood, through sweat, through tears. No matter how bad things go, my heart and my mind will carry my body when my limbs are too weak!"

Meta

Bericht door Meta » ma 19.03.2007 12:52

Hallo mensen,

Allereerst bedankt voor jullie antwoorden.

Als eerste: ik ken niet genoeg Engels om ook maar iets te begrijpen van een boek of een al beetje ingewikkelde informatie.
Een gemis begrijp ik nu, maar ik ben 72 jaar en ga me daar ook niet meer in verdiepen.

Zoals ik al schreef is mijn T sluimerend begonnen in Maart vorig jaar, en..... ook zeker niet door stress!! Ik had geen reden tot stress, alles liep op rolletjes. wat voor mij dus een zekerheid is dat het ergens anders door gekomen is.
Wij zijn zomermensen en in de winter breng ik al enkele jaren vele uren achter de PC door, vandaar mijn denken aan straling.
Inmiddels denk ik dat men een generatie verder moet zijn voordat daar een duidelijk antwoord op gegeven kan worden.
De laatste dagen heb ik de PC zoveel mogelijk gemeden maar merk geen verschil.

Stress heb ik nu inmiddels door de T wel! wat het natuurlijk niet beter
maakt.

Een andere hoop die ik heb over mogelijke oorzaak, is de uitspraak van Neuroloog a.s. woensdag over een Vaatonderoek via de lies dat ik vorige week heb gehad.

Mayflower, ik heb gezien dat het boek ook in Duits verkrijgbaar is, daar ga ik eens naar op zoek.

groeten Meta

thijs

Bericht door thijs » ma 19.03.2007 15:45

die straling van de pc allemaal flauwekul.. echt

Kees

Bericht door Kees » ma 19.03.2007 19:18

Meta schreef:Hallo mensen,

Allereerst bedankt voor jullie antwoorden.

Als eerste: ik ken niet genoeg Engels om ook maar iets te begrijpen van een boek of een al beetje ingewikkelde informatie.
Een gemis begrijp ik nu, maar ik ben 72 jaar en ga me daar ook niet meer in verdiepen.

Zoals ik al schreef is mijn T sluimerend begonnen in Maart vorig jaar, en..... ook zeker niet door stress!! Ik had geen reden tot stress, alles liep op rolletjes. wat voor mij dus een zekerheid is dat het ergens anders door gekomen is.
Wij zijn zomermensen en in de winter breng ik al enkele jaren vele uren achter de PC door, vandaar mijn denken aan straling.
Inmiddels denk ik dat men een generatie verder moet zijn voordat daar een duidelijk antwoord op gegeven kan worden.
De laatste dagen heb ik de PC zoveel mogelijk gemeden maar merk geen verschil.

Stress heb ik nu inmiddels door de T wel! wat het natuurlijk niet beter
maakt.

Een andere hoop die ik heb over mogelijke oorzaak, is de uitspraak van Neuroloog a.s. woensdag over een Vaatonderoek via de lies dat ik vorige week heb gehad.

Mayflower, ik heb gezien dat het boek ook in Duits verkrijgbaar is, daar ga ik eens naar op zoek.

groeten Meta
Beste Meta,

Ik weet niet of je wat slechthorend aan het worden bent.
Dat kan ik er uit de berichten niet uithalen.
Maar Tinnitus kan ook veroorzaakt worden doordat je wat slechter gaat horen bij het ouder worden.
Het is komt dan op in combinatie met het slechter horen bij het ouder worden.

Het is zomaar even een gedachte die bij me opkwam.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

mayflower

Bericht door mayflower » ma 19.03.2007 21:58

thijs schreef:die straling van de pc allemaal flauwekul.. echt
dat is wat ik wilde zeggen alleen dan in subtiele wijze om niemand op de tenen te trappen. kort maar krachtig!

thijs

Bericht door thijs » di 20.03.2007 22:18

ja sorry.. :)

het is ongefundeerd, maar niet ongefundeerder dan te denken dat je t krijgt van straling uit een pc..

mayflower

Bericht door mayflower » di 20.03.2007 22:25

Hahah sterker nog had je dit eerder gezegd had ik me niet druk hoeven maken ;-) Nu moest ik er weer zelf achter komen :D :D

Mina

Bericht door Mina » vr 13.04.2007 22:05

mayflower schreef:
Kortom ondanks de routers hier in huis, de schermen, de dect telefoons, de UMTS mast merk ik dagelijks vooruitgang in mijn T in de zin van "genezing".
Los van de T ben je wel je gehele gezondheid langzaam maar zeker aan het ondermijnen met al die draadloze toestanden, plus de gezondheid van je buren.

Dat je T kunt krijgen door het elektromagnetisch veld van een pc of een computerscherm, dat betwijfel ik inderdaad ook (met uitzondering dan van zeer elektrogevoelige mensen). Maar je kunt wel degelijk T krijgen door draadloze routers en DECT-telefoons. Die straling is totaal niet te vergelijken met de 'straling' van een pc of een computerscherm (trouwens, het elektromagn. veld dat flatscreens veroorzaken is denk ik echt verwaarloosbaar). Maar routers en DECT zenden hoogfrequente en digitaal gepulste signalen of straling uit. En er zijn wel degelijk wetenschappelijke onderzoeken die uitwijzen dat deze straling T of geluidssensaties kan veroorzaken (zie ook http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus ... .php?t=216 waar ik citeer uit zo'n onderzoek). Men spreekt dan over 'microwave hearing' of 'the microwave auditory effect'. Dit fenomeen hebben ze voor het eerst ontdekt bij mensen die tijdens de oorlog in de buurt van radars moesten werken.

Voor de geïnteresseerden, ik heb enkele van die wetenschappelijke onderzoeken op mijn pc staan, ik kan ze steeds doormailen.
Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Microwave_auditory_effect

Plaats reactie