Tinnitus is dit het einde???????!

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
mayflower

Tinnitus is dit het einde???????!

Bericht door mayflower » di 01.05.2007 16:20

Zijn we beland in een nieuw era, aan het begin met een geneesmiddel tegen tinnitus? Kortom het einde van klachten?

Tinnitus Care

Artikel

Als dit echt waar is, dan kunnen we afscheid nemen van elkaar :D :D :D en als het niet werkt dan is het nog even wachten op de dag van morgen!

LOVELY!

Johan!
"Tinnitus cannot stop me. Through sacrifice, through blood, through sweat, through tears. No matter how bad things go, my heart and my mind will carry my body when my limbs are too weak!"

Matthias84

Re: Tinnitus is dit het einde???????!

Bericht door Matthias84 » do 03.05.2007 11:37

mayflower schreef:Zijn we beland in een nieuw era, aan het begin met een geneesmiddel tegen tinnitus? Kortom het einde van klachten?

Tinnitus Care

Artikel

Als dit echt waar is, dan kunnen we afscheid nemen van elkaar :D :D :D en als het niet werkt dan is het nog even wachten op de dag van morgen!

LOVELY!

Johan!
tja, en waar kan je die behandeling krijgen? wanneer komt dat in Belgie?
Zouden ze in het UZA er al een gekregen hebben om te testen? zou toch moeten als je jezelf tinnituskliniek noemt.

Hopelijk is het niet te lang meer wachten...

Mustang

Re: Tinnitus is dit het einde???????!

Bericht door Mustang » do 03.05.2007 19:42

mayflower schreef:Zijn we beland in een nieuw era, aan het begin met een geneesmiddel tegen tinnitus? Kortom het einde van klachten?

Tinnitus Care

Artikel

LOVELY!

Johan!

Ik help het je hopen. voor ons allemaal.
Zou mooi zijn als dit forum opgeheven kan worden omdat we allemaal genezen zijn.

Carla :lol:

mayflower

Bericht door mayflower » do 03.05.2007 23:27

ja dat zou zo mooi zijn hé! Oh god wat ga ik dan een aantal mensen hier uitlachen van geluk ;-) uiteraard ga ik nog harder om mezelf lachen..

hehehe ga ik een groot feest geven met 150 + DB aan muziek :cool: :cool:

sterker nog ik ga die piep missen ... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

sorry van de meligheid ik heb zo'n gezellige dag gehad vandaag.. zo leuk als mensen lezen wat je hebt en je een hart onder de riem steken .. echt! FIJN!!!!
"Tinnitus cannot stop me. Through sacrifice, through blood, through sweat, through tears. No matter how bad things go, my heart and my mind will carry my body when my limbs are too weak!"

Meta

Bericht door Meta » vr 04.05.2007 10:10

Ik kan geen Engels lezen en vraag me dus af waar dit over gaat.

Kan iemand het mischien een beetje samenvattend vertalen?

b,v,d Meta

mayflower

Bericht door mayflower » vr 04.05.2007 12:17

Behandeling met geluid... werkt vrij simpel ze maken speciale geluidsgolven afgestemd per T-persoon waardoor de T verdwijnt. Daarna maken ze een apparaat die de geluidsgolven uitzend zodat je het thuis kan toepassen.

Wat je doet is simpel je luistert 1 x per week naar het apparaat en dan blijft de T steeds langer weg.

(p.s. dat is de heel korte samenvatting.. niet genoeg tijd nu straks zal ik een betere vertaling posten)

Matthias84

Bericht door Matthias84 » vr 04.05.2007 15:28

Meta schreef:Ik kan geen Engels lezen en vraag me dus af waar dit over gaat.

Kan iemand het mischien een beetje samenvattend vertalen?

b,v,d Meta
Ze zeggen ook dat het geluid uit het toestelletje in tegenfase wordt afgespeeld. Dat lijkt me wel straf eigenlijk, omdat ze dan eerst de fase van je tinnitusgeluid moeten kennen/meten voor ze het externe geluid in tegenfase kunnen brengen.

Tegenfase wil zeggen de omgekeerde beweging/trilling.
Stel dat je 2 slingers naast mekaar hebt, en de ene zwiert net het tegenovergesteld van de andere zijn ze 180° verschoven in fase.
Geluid zijn sinusgolven (sinus als in sinus en cosinus, golven als in trillingsgolven), en als die in tegenfase met mekaar zijn heffen ze mekaar op.

Ron

Bericht door Ron » ma 07.05.2007 20:55

Theoretische gezien zou het met die tegen fasen etc moeten kunnen, maar in de praktijk blijkt het niet of onvoldoende te werken.
Misschien hebben zij dat probleem opgelost? Het blijkt om een test te gaan, het apparaatje is vast nog niet in de handel! Nou mogelijke gebruikers gaarne hoor ik jullie bevindingen. :P

E. Boersma

Bericht door E. Boersma » di 08.05.2007 17:39

Het is duidelijk dat Tinnitus een steeds groter probleem wordt. Steeds meer sites worden in de lucht gegooid om er geld aan te kunnen verdienen. Het zal wel een soort gat in de markt zijn voor vele bedrijven die "oplossingen" hebben voor veelvoorkomende kwalen. Zelf ben ik altijd behoorlijk sceptisch als ik zulke berichten lees.

mayflower

Bericht door mayflower » wo 09.05.2007 00:48

Het kan ook in het UZ in antwerpen doorlopen worden.. ik deel je skepticisme maar ik heb er wel vertrouwen in.. bovendien heb ik nergens iets hierover kunnen vinden dat het een "scam" is. Zodra ik dat weet, weten jullie het ook dus ik houd jullie strak op de hoogte.

Ik ben al aan het informeren of ik er in de zomervakantie heen kan gaan.

(uiteraard op kosten van de verzekering want ik wil toch wat rendement behalen uit de ziektekosteverzekering )

Edwin

Bericht door Edwin » di 22.05.2007 11:14

Als het een beschadiging van de zenuw oid is, dan werkt het dus niet... Er zijn namelijk geen geluidsgolven die je kan tegengaan met een tegenfase... Voor een hoop mensen dus een ballon die uit elkaar spat, want de meesten hebben er niets aan....

Ik vroeg dit een aantal jaar geleden al aan de KNO-arts of er zoiets bestond, aangezien ik veel met geluid bezig was wist ik dat er iets bestond als tegenfase, die vertelde dat de meeste Tinnituspatienten geen "hoorbare" klacht hebben. Je moet het een beetje zien als Phantoom-pijn, jij voelt het wel, maar het is er "officieel" niet.....

Dus voor het kleine deel die wel een "hoorbare" klacht hebben zou het kunnen helpen, deze ruis/piep enz. zou dan ook hoorbaar moeten zijn door de arts met een stethoscoop oid...

daarbij, ALS het werkt, moet de tegenfasering constant zijn, niet af en toe (wekelijks?) een beetje, dat werkt niet, je tegenfasering werkt alleen als het constant is, als ik 2 speakers tegenover elkaar zet met 180 graden tegenfasering, dan is het niet zo dat na 5 min. de andere speaker geen geluid meer geeft als ik er eentje uit zet, en na een week ineens weer tonen gaat weergeven.

mayflower

Bericht door mayflower » di 29.05.2007 00:57

Edwin wat betreft die tegenfasen ga ik je natuurkunde technisch geen ongelijk geven. (dat is ook waarom ik twijfel min of meer) Maar je hersenen werken niet / houden zich niet altijd aan de wetten der natuurkunde. Immers eeuwige echo kan niet (perpetuum mobile), dus eeuwige T kan niet, wellicht dat het apparaat traint om deze geluidsgolven te immiteren (immers het brein is kneedbaar).

Enfin ik geloof er daarom ook in dat je de T kan vergeten, net zoals bepaalden herinneringen.

Plaats reactie