T en werk

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
frankswart

T en werk

Bericht door frankswart » wo 18.06.2008 19:16

Goedendag,

ik heb sinds een korte tijd 2 maanden last van druk op de oren en een hoge piep sis toon waarschijnlijk opgelopen door medicijn gebruik ( seroxat) echter ben ik 24 en werk ik in de bouw nu gebruikte ik altijd mijn ordoppen sinds ik T heb nog meer maar beschermd dit voldoende tegen geluid of moet ik iets anders doen ben erg bang dat mijn t erger word..

heb deze oorkappen

Peltor Optime II
- ontwikkeld voor veeleisende, lawaaierige omgevingen
- biedt maximale demping, ook bij zeer lage frequenties
- afdichtringen gevuld met unieke combinatie van vloeistof en schuim
- de afdichtringen zijn voorzien van ventilatiekanalen en bekleed met een zacht, bedrukt en hyg‹enisch folie

H@rry

Re: T en werk

Bericht door H@rry » zo 14.09.2008 12:59

[quote="frankswart"]
ik heb sinds een korte tijd 2 maanden last van druk op de oren en een hoge piep sis toon waarschijnlijk opgelopen door medicijn gebruik ( seroxat) echter ben ik 24 en werk ik in de bouw nu gebruikte ik altijd mijn ordoppen sinds ik T heb nog meer maar beschermd dit voldoende tegen geluid of moet ik iets anders doen ben erg bang dat mijn t erger word..
[/quote]

Hoi,

ook ik begruik seroxat. Ik heb al 13 jaar tinnitus. De laatste maanden, na een burnout, is het heftiger geworden. Het gebruik van seroxat sinds 2 maanden heeft geen verandering (lees veregering) gegeven.
Natuurlijk moet je deze goede oorkappen blijven gebruiken, maar dat zal geen verbetering geven, alleen wel verergering tegen kunnen gaan.
Ik zou als ik jou was zeker een oorarts laten kijken. Overleg ook met de werkgever wat er aan verbetering van de geluidsomgeving gedaan kan worden.

Succes

harrie

Bericht door harrie » zo 14.09.2008 19:58

beste frankswart,
je bescherming is voldoende lijkt me , weet niet of je ook overgevoelig voor geluiden bent. beschermen in de bouw blijft moeilijk omdat je vaak met meerdere personen/bedrijven op een werkplek bent. In de praktijk wordt je vaak blootgesteld aan plotselinge geluiden , b.v. iemand laat een plaat hout vallen, de loodgieter begint te hakken , de elektricien gaat sleuven fraisen, enz, terwijl jezelf met werk bezig bent waarbij je geen bescherming nodig had. je kent dat vast wel uit de praktijk, de hele dag met een koptelefoon oplopen kan ook niet want je moet ook overleggen met elkaar. ik raadt je in ieder geval aan op maat gemaakte oordoppen aan te schaffen. Denk vooral niet dat je T opeens toeneemt als de geluidbelasting voor je gevoel op een dag voor jou teveel is geweest. vaak zakt het weer af naar je oude niveau, maar blijf voorzichtig.
vraag eens aan je arts een verwijzing naar een aud. centrum voor wat testen als je daar nog niet ben geweest.
het beste, groet harrie

Plaats reactie