Klinische Studie Tinnitus

Moderators: moderator, forumadmin

Kees

Bericht door Kees » wo 07.01.2009 19:49

Ik schreef er is soms nog een kans, maar hangt wel af van hoe de klachten zijn ontstaan.
Ik begrijp jouw reactie ook wel, maar juich maar niet te vroeg.
Als ze al met dit nieuwe medicijn zouden komen is dat zeker niet VOOR 2015.

Er moet eerst nog veel onderzoek gedaan worden, dan moet het nog door de keuringsmolen
van de diverse ministeries en moet het voldoen aan bepaalde europese regels enz.

Ze moeten ook door de onderzoeken kunnen bewijzen dat het niet negatief
kan werken op de gezondheid van de mensen die het eventueel kunnen gaan gebruiken.
Laatst gewijzigd door Kees op ma 12.01.2009 19:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

wadloper

niet geheel waar.

Bericht door wadloper » ma 12.01.2009 14:52

Kees schrijft dat ze nog moeten onderzoeken of het geneesmiddel niet negatief gaat werken op de mens en dat het geneesmiddel pas over 6 jaar beschikbaar is.

En dat is niet waar.

Het bedrijf ICR geeft aan dat zij doende zijn in de klinische fase.

De klinische fase kun je alleen starten als je het farmacologisch en toxicologisch onderzoek aantoonbaar hebt afgerond, dus hebt aangetoond dat het geneesmiddel niet negatief gaat werken op de mens.

Korte chronologische samenvatting van het traject van een geneesmiddel.

Farmacologisch en toxicologisch onderzoek

Alle nieuwe stoffen waarvan in het begin meestal maar enkele grammen beschikbaar zijn, worden in de farmacologische laboratoria op hun werking onderzocht.
Ze worden onderworpen aan een uitgebreide reeks proeven waarbij gebruik wordt gemaakt van dieren.
Gemiddeld 85 % van deze stoffen valt bij een eerste onderzoek af.
De overgebleven stoffen worden vervolgens op hun toxische (giftige) werking onderzocht.
Uit de gegevens die zijn verzamelt over de werking en toxiciteit kan de veiligheid worden beoordeeld.
Pas als er een duidelijk verschil is tussen de dosering waarbij de stof de gewenste werking heeft en de dosering waarbij de stof zelf schadelijk wordt, is de stof voldoende veilig.
Pas dan wordt onder strenge controle onderzocht of de stof bij gezonde vrijwilligers dezelfde werking heeft als bij dierexperimenten.

Klinisch onderzoek

Wanneer het resultaat van deze proeven nog steeds gunstig is, wordt tot een uitgebreid klinisch onderzoek overgegaan.
Het preparaat wordt, samen met het bewijsmateriaal waaruit de werking bij bepaalde ziekten blijkt, naar universiteits klinieken en andere instellingen gezonden.
Zonder dat de fabrikant enige invloed kan uitoefenen wordt daar het nieuwe preparaat bij patiënten uitgetest (de klinische fase) en eventueel met andere preparaten vergeleken.

Vanaf de eerst synthese in het lab. heeft het totale onderzoek dan al 7 tot 9 jaar geduurd, en daar is IRC waarschijnlijk nu beland.
In de praktijk dus nog 2 a 3 jaar, dan komt het op markt.

Aan het eind van dit traject wordt een registratie ingediend bij het College ter beoordeling van geneesmiddelen.
Dat is 5 meter dossiers over de werkzame stof en haar uitwerking.
Als er hiaten zitten in deze dossiers wordt het geneesmiddel niet geregistreerd.
Slechts 1 op de 4000 duizend stoffen komt uiteindelijk als geneesmiddel op de markt.

Ik ga er van uit dat ICR de standaard onderzoeks regels toepast.

m.vr.gr. De Wadloper

Kees

Bericht door Kees » ma 12.01.2009 19:32

Zoals jullie in mijn berichten ook altijd lezen, hou ik altijd
een flinke slag om de arm om geen valse hoop te wekken.

Velen hebben het al moeilijk met hun Tinnitusklachten, dus ik hou soms een flinke slag om de arm.
Dan kan het later nooit tegenvallen, maar alleen maar meevallen.
Dat is altijd prettiger dan andersom.
Groeten,

Kees.

Melanie

Bericht door Melanie » za 17.01.2009 23:44

Iemand die slechts 3-12 maanden aan T lijdt kan zich wellicht beter richten op reguliere behandelingsmethoden die effectief kunnen zijn,
hmm , misschien een stomme vraag, maar wat zijn dan de reguliere behandelmethoden? De kno arts zei tegen mij dat er geen behandeling is.

sylvester

Bericht door sylvester » zo 18.01.2009 12:53

Melanie schreef:
Iemand die slechts 3-12 maanden aan T lijdt kan zich wellicht beter richten op reguliere behandelingsmethoden die effectief kunnen zijn,
hmm , misschien een stomme vraag, maar wat zijn dan de reguliere behandelmethoden? De kno arts zei tegen mij dat er geen behandeling is.

Een domme vraag is dit natuurlijk niet. Redelijk reguliere behandelmethoden lijken me: TRT, cognitieve gedragstherapie, medicatie angstbestrijding e.d., slaapmiddelen (waaronder melatonine), inname van diverse vitaminen en anti-oxidanten e.d. (ginkgo biloba, zink, magnesium/calcium, bepaalde B-vitaminen...). Genezing wordt hiermee vrijwel nooit bereikt, maar met veel ervan wordt wel een belangrijke verlichting van de klachten gerealiseerd.

Bijzonder goede resultaten worden ook bereikt met Neuromonics (lijkt overigens erg veel op TRT). Bewezen resultaten, maar (nog) duur en daarom (?) nog niet veel toegepast.

Iemand die pas 3-12 maanden aan T lijdt kan m.i. beter de bestaande en bekende wegen kiezen (waarmee de kans op uitstekende resultaten bestaat) dan zich te wagen aan een potentieel nieuw medicijn waarvan resultaat en/of bijwerking onbekend zijn. Verder is het klinisch onderzoek zo ingericht dat 50% van de deelnemers een placebo krijgt toegediend. Dus je krijgt iets waarvan de werking onbekend is of je krijgt niets.
Een andere therapie mag niet worden gevolgd.
Gelukkig is een en ander wel gratis voor de deelnemer. :D

Kees

Bericht door Kees » zo 18.01.2009 13:58

Er zijn veel instanties die aan TRT therapie doen.
Bijvoorbeeld:
www.rivierduinen.nl
Of: www.degelderseroos.nl/riethorst
Bureau DDS doet hier ook veel aan, heet nu trouwens anders.
www.bdds.nl/
Dan gebeurt er in verschillende afdelingen van de AC's ook nog veel aan professionele hulp.
www.fenac.nl/locaties
Groeten,

Kees.

Melanie

Bericht door Melanie » zo 18.01.2009 15:10

Oke bedankt!

De 'behandelingen' zijn dus voornamelijk methoden om er beter mee te leren leven begrijp ik (stress verminderend), en niet om de piep daadwerkelijk te stoppen/zachter te laten worden.
(al ervaar je hem natuurlijk wel zachter als je er beter mee kunt leven en stress is natuurlijk sowieso slecht vanwege die overdruk in je oor).

Die vitaminen en anti oxidanten, wat heeft dat voor invloed dan? Dat je er meer ontspannen van wordt, of heeft het echt invloed op de piep zelf?

Dan stel ik maar meteen even al mn vragen haha;)

sylvester

Bericht door sylvester » ma 19.01.2009 11:20

Melanie schreef:Oke bedankt!

De 'behandelingen' zijn dus voornamelijk methoden om er beter mee te leren leven begrijp ik (stress verminderend), en niet om de piep daadwerkelijk te stoppen/zachter te laten worden.
(al ervaar je hem natuurlijk wel zachter als je er beter mee kunt leven en stress is natuurlijk sowieso slecht vanwege die overdruk in je oor).

Die vitaminen en anti oxidanten, wat heeft dat voor invloed dan? Dat je er meer ontspannen van wordt, of heeft het echt invloed op de piep zelf?

Dan stel ik maar meteen even al mn vragen haha;)

Ik geloof dat de behandelingen tot een combinatie van alles wat je opnoemt kan leiden. Dus, zowel een feitelijke vermindering van het volume van de piep als het minder last hebben van de piep (ook bij ongewijzigd volume).

Voor info omtrent effecten van vitaminen etc. zie bijvoorbeeld http://www.tinnitusformula.com/informat ... x#clinical

Bij veel mensen heeft het invloed op (de beleving van) de piep zelf.

caretaker

clinlife

Bericht door caretaker » za 07.02.2009 11:04

Hallo.Ik werd gebeld door clinlife ze vroegen of ik interesse had.Begrijp het niet want ik heb mij nooit opgegeven.Hoe komen ze aan mijn tel.no. en deze medische informatie??Groetjes Willem.

Willem Ruist

Bericht door Willem Ruist » za 07.02.2009 12:34

Dit is dus echt eng. Benaderd worden terwijl jezelf nooit hebt aangemeld. Ergens is je privacy dus geschonden. Zou dat aan Clinlife vragen, je hebt er recht op.
Verder is het volkomen duister, wat ze nu precies doen, wat voor soort 'medicijn" ze je gaan toedienen. Kan dus gevaarlik zijn.
Het lijkt me dat de NVVS misschien kan helpen door dit goed uit te zoeken en er misschien zgn "mysterypacienten" op af te sturen. Als belangenorganistie moeten zij in staat dit soort praktijken tegen te gaan. dan wel misschien juridisch aan te pakken of publiekelijk aan de kaak te stellen.
Ik vind dit heel ernstig.

Kees

Bericht door Kees » za 07.02.2009 18:44

Het is in de eerste plaats belangrijk om na te gaan hoe ze aan jouw telefoonnummer komen.
Maar misschien halen ze wel informatie uit dit forum en linken dat misschien aan een naam en woonplaats
en zoeken daar een telefoonnummer bij, ik bedenk zomaar even wat.

Ik heb me wel aangemeld op hun site om te kijken wat ze doen en waarom.
Maar na mijn aanmelding heb ik nooit meer iets van ze vernomen.

Je kunt wel naar de NVVS gaan wijzen dat die de kastanjes uit het vuur moeten gaan halen,
maar de mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid voor dit soort dingen.

Net als nu met de crisis die nu Nederland overspoeld, iedereen direct weer
naar de regering gaat staan te wijzen, dat die de boel maar weer moeten zien te redden.

Iedereen heeft ook hier zijn eigen verantwoordelijkheid.
Ik zelf heb die regering er niet bij nodig, ik dop mijn eigen boontjes wel.
Zolang het UWV blijft betalen, kan ik mijn hypotheek op tijd aflossen
en verder de leuke dingen doen die we altijd al deden.
Groeten,

Kees.

Willem Ruist

Bericht door Willem Ruist » za 07.02.2009 21:33

Ja Kees de wereld zit vol problemen. Is dit een eenmalig iets dan niet ernstig maar als blijkt dat gegevens van dit forum (mis)bruikt worden door commercieele organisaties als Clinlife moeten we toch oppassen. En wie is dan die ICR die deze post begonnen is. Niet de indruk dat dat iemand is die last heeft van Tinnitus. Eerste post lijkt meer op soort van reclame voor Clinlife.

Kees

Bericht door Kees » zo 08.02.2009 13:37

Willem Ruist schreef:Ja Kees de wereld zit vol problemen. Is dit een eenmalig iets dan niet ernstig maar als blijkt dat gegevens van dit forum (mis)bruikt worden door commercieele organisaties als Clinlife moeten we toch oppassen. En wie is dan die ICR die deze post begonnen is. Niet de indruk dat dat iemand is die last heeft van Tinnitus. Eerste post lijkt meer op soort van reclame voor Clinlife.
Heb de C maar even vervangen door een K van Kees.

Ik heb even verder gekeken dan mijn neus lang is wat betreft ICR.

Dat mag je mij aanrekenen, dat ik niet verder onderzocht heb wie deze figuur was.
Ik heb zijn E-mail adres even verder nagetrokken en vond daarbij de
volgende website: http://www.iconplc.com
Die hebben dus met deze club te maken en dit was dus reclame voor deze toko.

Het is ook eigenlijk niet te doen om van alle registraties de E-mailadressen
te gaan natrekken om te kijken met welke bedoelingen men op het forum komt.
We zijn allemaal vrijwilligers bij de NVVS en het moet voor ons ook wel leuk blijven.

Dus mensen, Clinlive, of ICON geloof er maar niet in.

Ach ja, wie nimmer dwaalt wordt nooit verstandig, is mijn spreuk nu toch???
Groeten,

Kees.

biertje

Bericht door biertje » zo 08.02.2009 14:43

Kees, jammer dat deze anti-reclame van 'geloof er niet in' wordt gevoerd.
Het is natuurlijk ziek dat deze bedrijven sluikreclame maken in slachtoffer-fora. Maar in onze andere discussie hoor ik geen enkele inhoudelijk argument waarom dit allemaal ongeloofwaardig zou moeten zijn.
http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus ... 9451#19451
Jammer, jammer
Biertje

Kees

Bericht door Kees » zo 08.02.2009 14:52

Je hoort mij ook geen ongetogen woord zeggen over andere bedrijven
die zich wel aan de medische ethiek houden en op normale wijze mensen benaderen.

Maar Clinlive is gewoon een "ziek" bedrijf die via onoorbare wijze
mensen proberen binnen te krijgen voor diverse onderzoeken.
Groeten,

Kees.

Plaats reactie