oordopjes

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
else

oordopjes

Bericht door else » do 23.07.2009 14:35

weet iemand of oordopjes (orhorpax oid bij de drogist vandaan) je tinnitus kunnen verergeren?

groet else

NielZ

Bericht door NielZ » do 23.07.2009 18:40

Nee, tenzij je ze zover in je oor propt dat ze je trommelvlies raken, maar dat is zeer onwaarschijnlijk.

Wel voorzichtig zijn met het uithalen van de oordopjes. Ze sluiten je oor vrij lucht dicht af, trek je ze er ineens uit dan trek je het gebied tussen het oordop en het trommelvlies mee, word de druk achter het oor groter en geef je dus eigenlijk een soort ruk aan je trommelvlies wat tot eventuele beschadeging kan leiden.

Trommelvlies hersteld zich zelf wel weer.
Trommelvlies maakt soort litteken op dep lek van schade. Veel littekendsk unnen wel leiden tot Tinnitus of doofheid.

WillyFaber

oordoppen

Bericht door WillyFaber » ma 02.11.2009 20:43

Ik laat altijd mijn oordopjes aanpassen en nu heb ik ze ook nog aan een draad, zodat ik ze niet zomaar kwijt kan raken. Ze zijn voorzien van een filter, daardoor blijft de druk in de oren goed en kan ik toch ook nog genoeg horen. Ze beschermen tegen geluiden die niet goed zijn voor mijn oren. Ik hoor de tinnitus dan wel erger, maar dat komt m.i. omdat ik mijn oor min of meer afsluit en het daardoor beter hoor.

Willy Faber.
Voor vragen betreffende T en H en SH kun je me mailen willy_faber@hotmail.com

Plaats reactie