De gevaren van een MRI-scan.
Moderators: moderator, forumadmin
De gevaren van een MRI-scan.
Beste forummers,
Via mijn homepage ontving ik onderstaande link.
Het gaat over de gevaren van een MRI-scan voor mensen
met Tinnitus en/of Hyperacusis en allerlei andere kwalen.
Ook wordt aangegeven wat er kan gebeuren met het
feit als je metalen delen in je lichaam hebt enz.
http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/1 ... n-mri.html
Toch heb ik bij het maken van de scan van mijn hoofd deze beleving nooit gehad.
Ik vond het geluid allemaal best mevallen, maar zoals gezegd dat is mijn persoonlijke beleving.
Via mijn homepage ontving ik onderstaande link.
Het gaat over de gevaren van een MRI-scan voor mensen
met Tinnitus en/of Hyperacusis en allerlei andere kwalen.
Ook wordt aangegeven wat er kan gebeuren met het
feit als je metalen delen in je lichaam hebt enz.
http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/1 ... n-mri.html
Toch heb ik bij het maken van de scan van mijn hoofd deze beleving nooit gehad.
Ik vond het geluid allemaal best mevallen, maar zoals gezegd dat is mijn persoonlijke beleving.
Hallo,
Mijn ervaringen zijn dat het heel verschillend is welke MRI scan je hebt.
Ik heb bv. een MRI scan in het Erasmus ziekenhuis in Rotterdam gehad en dat ging heel goed, die maakte ook niet zo'n herrie.
In Brasschaat Klina heb ik er ook een gehad, die maakte wel herrie maar ik had er geen last van.
Maar de laatste MRI scan in Het Franciscus ziekenhuis in Roosendaal was verschrikkelijk, toen ik in de wachtkamer was hoorde ik dat ding al dreunen, het was ook een hele smalle, zodat er geen ruimte was voor een koptelefoon, ik had watten in mijn oren en schuimrubber er tegen aan. Daarna was mijn oorsuizen erger maar dat is naar een paar uur weer bijgetrokken. Ik kan mij voorstellen dat als je daar erg lang in moet liggen je kwalen blijven verergeren.
groetjes Betty
Mijn ervaringen zijn dat het heel verschillend is welke MRI scan je hebt.
Ik heb bv. een MRI scan in het Erasmus ziekenhuis in Rotterdam gehad en dat ging heel goed, die maakte ook niet zo'n herrie.
In Brasschaat Klina heb ik er ook een gehad, die maakte wel herrie maar ik had er geen last van.
Maar de laatste MRI scan in Het Franciscus ziekenhuis in Roosendaal was verschrikkelijk, toen ik in de wachtkamer was hoorde ik dat ding al dreunen, het was ook een hele smalle, zodat er geen ruimte was voor een koptelefoon, ik had watten in mijn oren en schuimrubber er tegen aan. Daarna was mijn oorsuizen erger maar dat is naar een paar uur weer bijgetrokken. Ik kan mij voorstellen dat als je daar erg lang in moet liggen je kwalen blijven verergeren.
groetjes Betty
-
MRI
Ik durf niet in een MRI, bang dat door de hyperacusis de tinnitus luider gaat worden. En hoe weet je nu van te voren dat het wel of niet mee zal vallen?
Ook vind ik het eng om in een benauwde ruimte te liggen. Maar als er een open model is, zou dat wel helpen bij mij denk ik.
Dus tot nu toe MRI geweigerd. Zeker nu ik iemand ken bij wie het heel erg is geworden.
Willy Faber.
Ook vind ik het eng om in een benauwde ruimte te liggen. Maar als er een open model is, zou dat wel helpen bij mij denk ik.
Dus tot nu toe MRI geweigerd. Zeker nu ik iemand ken bij wie het heel erg is geworden.
Willy Faber.
Voor vragen betreffende T en H en SH kun je me mailen willy_faber@hotmail.com
- Ida Kooiman
-
MRI
Bedankt. Ik zal eens vragen bij de verz. in het geval dat het nodig is. Willy
-
MRI
Dank voor je antwoord. Ben ik wel mee geholpen hoor. Willy