'Knappende' oren

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
carla

'Knappende' oren

Bericht door carla » wo 25.11.2009 15:47

Ik kan hier zo gauw verder niets over vinden (of ik moet álles nalezen..:(), dus een nieuwe vraag:

Horen knappende oren ook bij Tinnitus?
Zoals als je in een vliegtuig zit of in de bergen rijdt? Als je dan slikt dat je oren knappen?
Het is dus een drukverschil in je oren.

Ik heb dit dus altijd. Altijd als ik slik knappen mijn oren. Ik weet dat dit bij Menière hoort, maar hoort dat ook bij Tinnitus?

groetjes Carla
Tinnitus

JV
Contacteer:

Bericht door JV » wo 25.11.2009 21:49

Je hoort wel vaker over 'knappende' (of ploppende) oren maar of dat nou specifiek met tinnitus te maken heeft betwijfel ik.
Zoals je zelf al aangeeft heeft zoiets meestal met drukverschillen te maken. Misschien is er intern in die hele kno-structuur 'iets' wat aanleiding geeft dat daar bij jou vaker sprake van is?!

Groet,
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

jantien

Bericht door jantien » do 26.11.2009 10:08

Hallo Carla

Ik weet niet of je hier iets mee kan,
heb ik tijd geleden geantwoord op dergelijke vraag in topic klaagmuur - knispers :-D

Ik weet niet of jullie dit bedoelen, maar ik heb wel zodra ik ga liggen in bed , net alsof er allemaal hele kleine luchtbelletjes , gevuld met een helder geluid , in of rond mijn oor knappen, heel vreemde gewaarwording, kan het niet goed plaatsen of zeggen waar het precies zit.
Gelukkig trekt het wel na een poosje liggen weer weg.
Overdag heb ik er geen last van, tenminste niet dat het mij opvalt :-D

groetjes

carla

Bericht door carla » do 26.11.2009 12:23

Hoi Jantien,

Wat grappig, ik weet precies wat jij bedoelt.
Ik probeer het ook steeds te omschrijven maar dat lukt niet!
Ik omschrijf het als een spiertje dat rommelt en een borrelend gevoel geeft. Het zit in en achter mijn oor.

Ik heb het inderdaad als ik in bed ga liggen maar ook wel soms tussendoor als ik mijn ogen dicht doe. Ik snap het ook niet, dacht dat het met ontspanning te maken had. Misschien is het een spiertje dat dan ontspant; een spiertje wat je overdag inspant om te horen.....?
Tinnitus

Tess

Bericht door Tess » do 26.11.2009 13:01

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... wordt.html

Het zou oormyoclonus kunnen zijn.

Groeten Tess

jantien

Bericht door jantien » do 26.11.2009 14:08

Hoi Tess
Heb het verhaal over oormyoclonus is even zitten lezen,
interessant, wat ik ervaar is dat het geluid er alleen is in stilte en met slikken.
Gelukkig is het bij mij op een manier aanwezig, die wel gek/vreemd aanvoelt/hoort, maar wat niet zo buitengewoon irritant is dat ik er wat aan zou laten doen. (tot nu toe tenminste, kan er goed mee omgaan) :)

Het afzuigkap/storm kabaal waar ik soms de tv niet goed van versta, of waar ik `s-nachts wakker van wordt vindt ik vele malen hinderlijker :-(

udo j

Bericht door udo j » do 26.11.2009 20:28

IK herken dit. Ik heb de laatste tijd dat ik met slikken geknap hoor in de linkeroor.
Geen idee hoe dat komt. Drukverschillen treed toch alleen op hoogte verschillen?

Met eten ervaar ik dit overigens niet.

Kees

Bericht door Kees » vr 27.11.2009 13:37

Druk op het oor en knappende oren hebben de medici ook nog geen verklaring voor.

Het is er je merkt het, maar ze weten niet hoe dit ontstaat laat staan wat ze er aan kunnen doen.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

carla

Bericht door carla » vr 27.11.2009 15:39

Ik ben nog een beetje op zoek of het bij mij geen Menière is of iets anders....ipv Tinnitus, omdat ik toch best nog wel veel andere dingen heb die blijkbaar niet bij Tinnitus horen.

Vandaar dat ik dit soort vragen stel om te kijken of ze bij Tinnitus horen. Knappende oren komen wel bij Menière voor en wie weet ook bij een vernauwing van de buis van eustachius, wat het bij mij ook nog zou kunnen zijn.

En Jantien;
ik denk dat het gewoon een spiertje is die dan trilt; die gespannen is door wat dan ook.
Tinnitus

jantien

Bericht door jantien » vr 27.11.2009 18:56

carla schreef: En Jantien;
ik denk dat het gewoon een spiertje is die dan trilt; die gespannen is door wat dan ook.
Zou kunnen, maar dat geloof ik eigenlijk niet zo, het is geen trilling of dergelijke, maar echt een knapje, en dan ook nog zonder regelmaat, gewoon willekeurig geknap.
Maar goed wat het ook is, we doen het ermee :lol: (we kunnen niet anders)

Zathros

Bericht door Zathros » di 08.12.2009 12:14

Hoi,
Mocht dit helpen, ik heb het ook maar meer bij inspanning, eten, luchtdruk verschillen(weersomstandigheden) Vooral heel erg als het weer snel omslaat.
Klikken en ploppen. maar het vaakst met zware inspanning zoals duursport.
Zelf heb ik een slap trommelvlies ic.m. tinnitus en hyperacusis.
Volgens mijn toenmalige KNO arts was dit mogelijk veroorzaakt door vocht in het oor en/of een loopoor wat je wel eens kan hebben na en tijdens een oorontsteking.

Grts
Teddie
udo j schreef:IK herken dit. Ik heb de laatste tijd dat ik met slikken geknap hoor in de linkeroor.
Geen idee hoe dat komt. Drukverschillen treed toch alleen op hoogte verschillen?

Met eten ervaar ik dit overigens niet.
Zou Vincent van Gogh ook Tinitus hebben gehad?
Ik kan me zijn daad in die tijd dan wel voorstellen.
Word er zelf ook knettergek van.

carla

Bericht door carla » di 08.12.2009 13:46

Ook ik heb het gelezen, over oormyoclonus (wat een naam :P)
en ik moet zeggen dat het heel herkenbaar is. Alleen heb ik het onafhankelijk van geluid, want ik heb het ook als ik in bed lig.

Zoals ik zelf al vermoedde en hier aangaf is het dus een spiertje/peesje wat dit doet.

Ik heb hier verder geen last van, het gebeurt niet zo heel vaak dus...maar wel interessant en misschien te maken met de rest..
Tinnitus

Kees

Bericht door Kees » di 08.12.2009 14:09

Tevens zijn niet goed werkende buisjes van Eustachius mede de oorzaak van soms knappende oren.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

carla

Bericht door carla » di 08.12.2009 15:28

Ja inderdaad Kees. Vandaar ook mijn verdenking in die richting. Ik zal het zeker aan de arts voorleggen.
Tinnitus

Plaats reactie