tinnitus oorsuizen oplossing! bij mij wel

Moderators: moderator, forumadmin

annemieke

Bericht door annemieke » do 08.04.2010 10:33

hoi Jante,
volgens de fysiotherapeut heb ik een hypermobiele kaak waardoor ik ook een enorm verkrampte kauwspier heb gekregen,om de scheefstand te compenseren.ik mag mijn mond niet helemaal meer open doen alleen met mijn tong tegen mijn verhemelte,

zodat ie niet de kans krijgt om te knappen(geluid te maken).

.ik doe mijn mond zon twintig keer per dag open op die manier zodat mijn hersenen het signaal krijgen dat de spier ontspannen is.

let wel; met stevige massage (welbekende triggerpoints)van de masseter spier in de mond door de fysio.een keer in de week.beslist niet altijd een pretje.

het resultaat is het het wel waard.

ik krijg een stuk meer energie ervan het geluid lijkt iets dragelijker.pijn in het oor is minder.veel minder hoofdpijn.

vullingen kunnen lang vervelend blijven doen zorg ervoor dat ie t goed passend maakt de volgende keer.
maar voorlopig dus zul je t eerst hiermee moeten doen.
verkramping opheffen scheelt echt! je kijkt niet helemaal scheel meer van ellende.

hoop dat je er wat aan hebt

groeten annemiek :P (wat een verhaal)

Jante

Bericht door Jante » do 08.04.2010 23:33

Dank je Annemeike. Dat is duidelijk.

Ik denk dat ik die masseter spier eerst zelf probeer te masseren. Maar waar hij nou precies loopt? Een helder plaatje krijg ik niet tevoorschijn. Ik dacht dat hij over het jukbeen onder het oog liep, maar volgens de Wikipedia is het gewoon je wangspier, die zit toch in je wang?
Kun je dat aangeven misschien?
En weet je ook waar daar de trigger points daar zitten?

En: vergoedt de verzekering jouw kaakfysiotherapie?
Veel vragen maar ik merk toch dat het echt invloed heeft dus ik wil er iets mee!

Groet, Jante

annemieke

Bericht door annemieke » vr 09.04.2010 10:16

ik ben daar niet zo handig in Jante om je uit te leggen waar die spier zit maar iniedergeval vlak bij de speekselklier in je wang.misschien kun je het inderdaad zelf wel.ben benieuwd.mij lukt dat niet iniedergeval niet zo grondig en efficient als de fysio.wordt gewoon vergoedt.unive en wel een uitgebreid pakket.
groetjes annemiek

Plaats reactie