Petitie Tegen Hoge Decibels

Moderators: moderator, forumadmin

GD
Contacteer:

Bericht door GD » do 04.11.2010 19:27

Gebeurt nog niet, spijtig genoeg.
En dat probeer ik wel te bereiken met deze petitie
www.decibelpetition.be

Brederordie

Bericht door Brederordie » do 04.11.2010 19:55

GD schreef:Gebeurt nog niet, spijtig genoeg.
En dat probeer ik wel te bereiken met deze petitie
www.decibelpetition.be
En iets dat klein begint kan groot groeien Gert :cool:

GD
Contacteer:

Bericht door GD » do 04.11.2010 19:59

Das waar ;-) Vandaar ook de facebook-link bovenaan :p
De mensen, die willen, kunnen dit dus op hun facebook plaatsen :p

Lalien

Bericht door Lalien » do 04.11.2010 20:08

I did it :-)
luctor et emergo (ik worstel en kom boven)

LK

we zijn het gaan laten meten: pieken tot 118 dB in filmzalen

Bericht door LK » do 04.11.2010 23:46

Wij zijn het beu dat er niets gedaan wordt, dus hebben we het gaan laten opmeten!! In Antwerpen UGC en Leuven Kinepolis tijdens de film Inception op de laatste rij waar ook Célestine (17 jaar) haar lawaaitrauma heeft opgelopen. De metingen zijn met een klasse 1 dB meter genomen, 2,5 uur lang. Er zijn de ganse film pieken tot 118 dB gemeten en dit in beide filmzalen!!
De audiologen die ik gesproken heb zeggen unaniem onverantwoord luid!!
Ik heb ondertussen contact met het UGC filmcomplex in Antwerpen, daar geven ze toe dat het te luid stond en hebben ze het volume aangepast.
Bij Kinepolis ben ik ongeveer 2 weken aan het lijntje gehouden...ik heb eindelijk een afspraak.
In tegenstelling tot het buitenland is er in Belgie geen enkele regelgeving voor geluid in de filmzaal. Ik hoop en ga ervoor dat er iets gaat veranderen..ik hou jullie op de hoogte... Groeten LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Kees

Re: we zijn het gaan laten meten: pieken tot 118 dB in filmz

Bericht door Kees » vr 05.11.2010 19:01

LK schreef:Wij zijn het beu dat er niets gedaan wordt, dus hebben we het gaan laten opmeten!! In Antwerpen UGC en Leuven Kinepolis tijdens de film Inception op de laatste rij waar ook Célestine (17 jaar) haar lawaaitrauma heeft opgelopen. De metingen zijn met een klasse 1 dB meter genomen, 2,5 uur lang. Er zijn de ganse film pieken tot 118 dB gemeten en dit in beide filmzalen!!
De audiologen die ik gesproken heb zeggen unaniem onverantwoord luid!!
Ik heb ondertussen contact met het UGC filmcomplex in Antwerpen, daar geven ze toe dat het te luid stond en hebben ze het volume aangepast.
Bij Kinepolis ben ik ongeveer 2 weken aan het lijntje gehouden...ik heb eindelijk een afspraak.
In tegenstelling tot het buitenland is er in Belgie geen enkele regelgeving voor geluid in de filmzaal. Ik hoop en ga ervoor dat er iets gaat veranderen..ik hou jullie op de hoogte... Groeten LK

Ik hoop dat je de heren kunt overreden om het geluid zachter te zetten.

In de andere bios wordt er in ieder geval geluisterd naar de mensen.

118 db. niet normaal toch!!! :-(
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

GD
Contacteer:

Bericht door GD » vr 05.11.2010 19:41

Heb je post op de Facebook pagina gezet van mijn petitie ;-)

Wina

Bericht door Wina » do 11.11.2010 14:15

Ik wil graag tekenen maar er staat zo'n raar teken bij de code dat ik er niet uit kom. Iemand een idee?

GD
Contacteer:

Bericht door GD » do 11.11.2010 17:54

Voer de code in exact zoals je die ziet. Let op hoofdletters, een nul heeft een diagonale lijn.

Cinetonic

Bericht door Cinetonic » wo 15.12.2010 18:53

Ik heb sinds vandaag ook getekend :) ben ook wonende in België (Steendorp) en heb 1.5j Tinnitus door het festival Tomorrowland (ben nu 18 )

Ben blij dat er actie wordt ondernomen!
Je kan me evt. op fb terugvinden onder naam Nicholas Lievens (heb ook je page geliked)

GD
Contacteer:

Bericht door GD » do 16.12.2010 08:40

Dankjewel!!

GD
Contacteer:

Brief naar onze minister

Bericht door GD » di 01.02.2011 11:11

Ondertussen is er een brief naar onze minister vertrokken:
-------------------------------------------------------------------

Beste Mevrouw de minister,

Betreft: Meer dan 3150 handtekeningen voor 100dbA limiet

Ik ben Gert D en ben sinds februari 2010 slachtoffer van tinnitus (oorsuizen) na een fuif.
In het begin had ik ook nog hyperacusis (overgevoeligheid), maar dat is gelukkig verminderd.
Ook het verhaal van het meisje, Célistine, die na een cinemabezoek aan tinnitus en hyperacusis lijdt, klinkt u waarschijnlijk niet onbekend in de oren.

Op eigen initiatief heb ik een petitie opgestart tegen de hoge decibels. Er moet immers een limiet komen op het volume in openbare plaatsen, fuiven, dancings, cinema's, sportmanifestaties, winkelketens, ... ed., zoals u in uw voorstel aanhaalt. Deze petitie heeft ondertussen de steun gekregen van meer dan 3150 aanhangers en dit aantal groeit dagelijks. Een 100 dbA limiet vinden wij zeer goed! De beperking mag zelfs nog concreter worden. Niet alleen de decibels zijn immers een bepalende factor voor het risico op schade, maar ook de duur van blootstelling alsook de frequentie van het geluid tellen mee.

Vandaag werd er ook een persbericht naar De Standaard gestuurd over deze actie en hopen nog veel meer steun te krijgen. Op deze manier willen wij uw wetsvoorstel steunen en hopen dat dit het begin kan zijn voor een goede reglementering rond geluid. Op deze manier willen we Tinnitus en Hyperacusis uit onze wereld helpen verbannen.

Alvast bedankt voor uw grote bijdrage!

Met vriendelijke groeten,
Gert D | Tinnitus Slachtoffer
Mobile : +32 (0) 472 31 01 24
Website : www.decibelpetition.be

SAY NO TO HIGH DECIBELS

GD
Contacteer:

Bericht door GD » di 01.02.2011 11:12

Het antwoord van onze minister Schauvliege luidde als volgt:
----------------------------------------------------------------------

Geachte heer D,
Beste Gert,

Minister Schauvliege heeft uw mail goed ontvangen en aandachtig gelezen. Dank voor uw constructieve steun voor het voorstel.

We waren op de hoogte gebracht van uw petitie door Ludo Kerkhofs van Vlati. Via Twitter hebben we ook vernomen dat u een interview gegeven hebt voor Humo.

Minister Schauvliege ontvangt heel wat getuigenissen van – vaak jonge mensen – met tinnitus en hyperacusis door luide muziek. Het is een maatschappelijk probleem dat om een dringende aanpak vraagt, maar daar hoeven we u alvast niet van te overtuigen.

Met vriendelijke groeten,

Brigitte Borgmans

Persadviseur Vlaams minister van Leefmilieu, Natuur en Cultuur Joke Schauvliege
Koolstraat 35, 1000 Brussel
Tel. ****
GSM ****

GD
Contacteer:

Bericht door GD » di 01.02.2011 11:15

Ondertussen zijn er reeds 3500 handtekeningen verzameld en werd er ook een persbericht gestuurd naar alle kranten:
----------------------------------------------------------------------------------

Beste redactie,

Betreft: PERSBERICHT - Meer dan 3150 handtekeningen voor 100dbA limiet Schauvliege

De Vlaamse minister van Cultuur, Joke Schauvliege, heeft een voorstel over geluidsnormen klaar. Ze verlaagt de grens naar 100 decibel. Dat wekt discussie op. De discussie verdeelt zowel de bevolking als de organisatoren van evenementen. Enerzijds wil zowat iedereen een wetgeving die de risico’s op gehoorschade en geluidsoverlast oplost, anderen willen dan weer kunnen genieten van muziek met een (zeer) hoog volume.
Maar terecht wil Schauvliege de maximumgrens van dat volume nu op 100 decibel (dBA) vastleggen.

Ook wij willen deelnemen aan deze discussie en hebben een petitie opgericht tegen de hoge decibels. We hebben nu al over de 3.150 handtekeningen op deze petitie. 3.150 handtekeningen zijn er al heel wat, maar dit aantal is zeker niet representatief voor allen die onder de geluidsoverlast in onze samenleving lijden en deze willen beperken. Daarom vragen wij dit initiatief meer aandacht te geven via jullie kanaal.

Met deze petitie roepen wij iedereen op om de decibels te verminderen! Er moet een grens komen op het volume in openbare plaatsen, festivals, fuiven, dancings, cinema's, ... enz. De ministers van welzijn, cultuur, jeugd, onderwijs ed. zullen worden aangeschreven en op de hoogte worden gesteld van deze petitie.

Alvast bedankt voor jullie steun en medewerking!
Gert D
http://www.decibelpetition.be

Fishy

Bericht door Fishy » zo 24.06.2012 04:04

Misschien wel (te?) laat, maar ik heb ook getekend! Inmiddeld meer dan 4500 handtekeningen!

Plaats reactie