pulsatiele tinnitus

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
opa peter

pulsatiele tinnitus

Bericht door opa peter » di 30.11.2010 21:55

Na T. in mijn rechteroor heb ik ook last gekregen van pulsatiele tinnitus = hartslag-synchroon oorsuizen. Gelukkig slaap ik goed, maar als ik wakker ben lig ik te luisteren naar mijn hartslag in mijn oren.
Erg vervelend. Ook als ik buk (iets oprapen, veters vastmaken) zwelt mijn linkeroor a.h.w. op.
Wie kan mij zeggen of dit op den duur over zal gaan? Zal dit ook z.g. "Uitdoven" Van dat boem-boem in het oor wordt je doodmoe.Dus slaap ik ook tussen de middag.

Opa Peter

JV
Contacteer:

Bericht door JV » wo 01.12.2010 01:35

De verschijnselen die je beschrijft heb ik wel eens bij een verkoudheid of iets dergelijks, daarna neemt het dan wel weer af.
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Kees

Re: pulsatiele tinnitus

Bericht door Kees » wo 01.12.2010 19:47

opa peter schreef:Na T. in mijn rechteroor heb ik ook last gekregen van pulsatiele tinnitus = hartslag-synchroon oorsuizen. Gelukkig slaap ik goed, maar als ik wakker ben lig ik te luisteren naar mijn hartslag in mijn oren.
Erg vervelend. Ook als ik buk (iets oprapen, veters vastmaken) zwelt mijn linkeroor a.h.w. op.
Wie kan mij zeggen of dit op den duur over zal gaan? Zal dit ook z.g. "Uitdoven" Van dat boem-boem in het oor wordt je doodmoe.Dus slaap ik ook tussen de middag.

Opa Peter

Hallo opa Peter,

Er niet naar proberen te luisteren en je concentreren op andere dingen.

Soms ligt het er ook aan hoe je met je hoofd op het kussen ligt.
Zelf heb ik dat ook soms, maar dan ga ik anders liggen met mijn hoofd en is het geluid weg.

Misschien wat minder bukken en meer door de knieën zakken als dat lukt tenminste.

Sterkte en succes.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

sen

Bericht door sen » wo 01.12.2010 20:19

Kan aan de bloedvaatjes liggen ,zou zeker effe langs de huisarts gaan verwijzing naar kno of.........
sterkte opa peter

opa cor

Bericht door opa cor » wo 01.12.2010 21:35

Hier die andere opa.
Ik heb dat ook gehad. Vooral bij het slapen gaan en opstaan. Ongeveer een maand geleden had ik daar veel last van.
Heel vervelend dat geluid tsjeboem, tsjeboem etc.

Maar even plots als het begonnen was is het enkele weken geleden vanzelf overgegaan. Gelukkig.
Hoop dat het bij jouw ook ze gaat opa Peter.
Het is een rotgeluid.

vr.gr opa cor

Frits

Re: pulsatiele tinnitus

Bericht door Frits » wo 01.12.2010 22:34

opa peter schreef:Na T. in mijn rechteroor heb ik ook last gekregen van pulsatiele tinnitus = hartslag-synchroon oorsuizen. Gelukkig slaap ik goed, maar als ik wakker ben lig ik te luisteren naar mijn hartslag in mijn oren.

Opa Peter
Helaas Opa Peter, ik heb het ook. En soms heel heftig. Vooral als ik 's-morgens wakker word en op mijn rug lig. Ik voel het dan heftig in mijn nek.
Je word er inderdaad doodmoe van. Maar inderdaad als je gewoon bezig blijft raakt het op de achtergrond.
Hoe dat verschijnsel ontstaat is mij een raadsel.

Als je het van de positieve kant bekijkt wordt het pas ernstig als je helemaal niets meer hoort. Want dan klopt je hart niet meer.

En dat willen we nog niet. Toch?
Hartelijke groet,

Frits

Frits

bericht

Bericht door Frits » wo 01.12.2010 22:38

Zo zie je maar weer. Er is toch nog hoop.

De T en H is momenteel heel heftig. Zou dat door het koude weer komen?

Ben benieuwd hoe anderen dat ervaren.
Hartelijke groet,

Frits

opa cor

Bericht door opa cor » wo 01.12.2010 22:48

Zoist Frits. Blij dat de boel nog klopt. Alleen zou het wat rustiger moeten.
Ik ben ook heel gevoelig voor weersomstandiheden. Ik heb het meer als er buien in de lucht zitten.
Overigens is het altijd wel een leven als een oordeel in mijn hoofd.

Als ik erop zou geen letten zou ik geen leven hebben.

En het gekste is dat in links, waar ik volkomen doof ben, het meeste geluid hoor. Een fluittoon en een kloppend geluid als van een slecht draaiende motor met versleten lagers.

rechts is het meer een soort stormwind en een zangerig zanikachtig geluid.

Maar ik weiger om er naar te luisteren. Hier helpt goed dat ik, een weinig, eigenwijs ben.

vr.gr opa cor

Frits

Bericht door Frits » do 02.12.2010 14:10

opa cor schreef:Zoist Frits. Blij dat de boel nog klopt. Alleen zou het wat rustiger moeten.
Ik ben ook heel gevoelig voor weersomstandiheden. Ik heb het meer als er buien in de lucht zitten.
Overigens is het altijd wel een leven als een oordeel in mijn hoofd.

Als ik erop zou geen letten zou ik geen leven hebben.

En het gekste is dat in links, waar ik volkomen doof ben, het meeste geluid hoor. Een fluittoon en een kloppend geluid als van een slecht draaiende motor met versleten lagers.

rechts is het meer een soort stormwind en een zangerig zanikachtig geluid.

Maar ik weiger om er naar te luisteren. Hier helpt goed dat ik, een weinig, eigenwijs ben.

vr.gr opa cor
Lekker eigenwijs blijven Opa Cor. Hopen dat die kou en sneeuw niet te lang duurt. U gaat nu ook niet op stap met de scootmobiel, Dus thuis blijven.

In mijn hoofd is het ook altijd een onbeschrijfelijke rot lawaai. Met af en toe een knallende buis van eustachius. Soms over de pijngrens heen.
En verkrampte nekspieren.

Maar genoeg geklaagd. We moeten de beker des levens helemaal leeg drinken.
Hartelijke groet,

Frits

Kees

Bericht door Kees » do 02.12.2010 16:11

Proost. :-(
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie