Tinnitus en kaakgewricht

Moderators: moderator, forumadmin

Kees

Tinnitus en kaakgewricht

Bericht door Kees » ma 31.07.2006 09:46

Geschreven door Shadowlaw op het forum.

Mmm ik ben toch nog wat verder gaan zoeken naar de relatie tussen het bijten en de verergering van mijn tinnitus. Toen kwam ik op deze site terecht:

http://www.diagnose-me.com/cond/C191024.html

Waar onderaan iets over de link tussen het kaakgewricht en tinnitus staat. Er staat dat je op 3 manieren kan testen of je kaakgewricht er iets mee te maken heeft:

Als de tinnitus verandert (harder / toonhoogte verandering ) bij een van de volgende:

1) Tanden op elkaar bijten
2) Met een vuist op je kaak duwen
3) Hard op je voorhoofd duwen

Longosan

Bericht door Longosan » ma 31.07.2006 19:07

yep, alledrie... en nu??

:-D

Groetjes,

SalF
Let op: dit produkt kan enige sporen van T & H bevatten!!

Shadowlaw

Bericht door Shadowlaw » ma 31.07.2006 22:05

Longosan schreef:yep, alledrie... en nu??

Groetjes,

SalF
Hoi Longosan, volgens die site zou je tinnitus dan in ieder geval gerelateerd kunnen zijn aan kaakproblemen, als je die hebt (hoeft dus ook niet de oorzaak van je T te zijn). Misschien eens de moeite om te kijken of je andere symptomen hebt van kaakproblemen (bijv zit je kaak wel eens op slot?) De engelse naam voor het kaakgewricht is kortweg TMJ , als je daarop googled vind je al een en ander (ook in combinatie met tinnitus).

Ron

Bericht door Ron » do 24.08.2006 15:52

Longosan schreef:yep, alledrie... en nu??

Groetjes,

SalF
Ja dat heb ik ook, alle drie!!!

Ik kan die kaak er misschien wel uitslaan, maar ja dan is er niets om mee te kauwen.

Meta

Bericht door Meta » wo 08.11.2006 23:55

Eindelijk heb ik deze site gevonden, daar zocht ik al een tijdje naar.
Alle drie aangehaalde controlepunten zijn bij mij van toepassing.

Weet iemand van U iets over mogelijkheden betr. behandeling van de kaak?

b.v.dank groet Meta

farmer

Bericht door farmer » do 09.11.2006 09:41

Je hebt speciale fysiotherapeuten die alleen op de kaak zijn gericht. Bel een kaakchirurg op en vraag om zo'n therapeut bij jou in de buurt. Zitten meestal in het ziekenhuis. De kaakchirurg moet zo'n lijst hebben liggen. Die mensen hebben weer speciale oefeningen voor de kaak en kunnen ook vaak zien of er wat mis mee is.

Meta

Bericht door Meta » do 09.11.2006 11:54

Bedankt Farmer voor je snelle antwoord.

Groet Meta

sharon86

Re: Tinnitus en kaakgewricht

Bericht door sharon86 » vr 17.11.2006 16:14

Kan Tinnitus ontstaan door tandenknarsen?? Ik heb 'sochtend saltijd een stijve kaak :(

Dank je!

Kees schreef:Geschreven door Shadowlaw op het forum.

Mmm ik ben toch nog wat verder gaan zoeken naar de relatie tussen het bijten en de verergering van mijn tinnitus. Toen kwam ik op deze site terecht:

Waar onderaan iets over de link tussen het kaakgewricht en tinnitus staat. Er staat dat je op 3 manieren kan testen of je kaakgewricht er iets mee te maken heeft:

Als de tinnitus verandert (harder / toonhoogte verandering ) bij een van de volgende:

aadhoog

Bericht door aadhoog » za 18.11.2006 09:36

Het was mijn ook opgevallen dat als ik mijn kaken stevig op elkaar drukte de toon hoger werd, maar ik heb het van een harde knal, en volgens mijn horen mensen die geen T hebben, en die hun kaken op elkaar drukken ook een hoge toon.....
Vraag maar eens aan iemand van je familie ofzo om te controleren.

Cosmic Dreamer
Contacteer:

Bericht door Cosmic Dreamer » do 11.01.2007 00:11

ik heb het vooral als ik op mijn linker en rechte laap druk, als ik mijn mond wijd open doe (om te geeuwen bijvoorbeeld, dan komt er een enorme felle toon in mijn linker oor), en ook wanneer ik sommige tenden naar binnen druk dan is de T 20% minder

Bernadette

Bericht door Bernadette » do 11.01.2007 18:59

Hoezeer ik mezelf ook pijnig; geen verschil in mijn piep. Ik heb wel van een manuele therapeut begrepen dat indien met bepaalde grepen (van de arts) het geluid van je T wordt beïnvloed de crafta methode verlichting zou kunnnen geven. Nogmaals ik heb er geen ervaring mee maar wellicht heeft iemand iets aan deze website

http://www.aangezichtspijn.com

1thea

Bericht door 1thea » di 13.03.2007 22:45

1thea

Bericht door 1thea » di 13.03.2007 22:54

Hallo ik ben Thea, ik kwam toevallig op deze site. Ik heb nu ongeveer 4 jaar last van tinitus. Ik heb 4 jaar geleden een forse oorontsteking gehad en daar heb ik tinitus aan over gehouden. Balen dus. de tinitus is erg wisselend. Ik noem het brom en sis. Wat ook erg vervelend is, is dat mijn oor soms hinderlijk gaat brommen. Dit voelt ook pijnlijk. Nu las ik hier over dat testje, en ik heb ook bij alle drie dat de ruis sis minder wordt. Ik had al een tijdje dat gevoel. Maar als je te horen krijgt dat je er mee moet leren leven, dan geloof je dat op een gegeven moment ook. Maar ik ga er nu toch weer mee naar de huisarts. Misschien komt het toch uit het kaakgewricht. Wie weet. Verder ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met tinitus en vliegen. We gaan namelijk voor het eerst vliegen. Ik zie er best wel tegen op omdat ik bang ben dat de tinitus weer erger wordt.

Wolf

Bericht door Wolf » wo 14.03.2007 03:52

Hoi Luitjes,

Het kaakgewricht heeft er niets mee te maken. Het punt is dat, als je de gehoorzenuw doorsnijdt dan blijft de tinnitus aanwezig. Het is dus duidelijk een fenomeen die zich in een bepaald hersengebied afspeelt en alles te maken heeft met de stroomdoorgeleiding in en door de zenuw(en) in het gebied dat betrokken is bij het symptoom.
Artsen en wetenschappers gaan nogal prat op het feit dat ze kunnen duiden waar een bepaalde aandoening vandaan komt, al was het maar om hun eigennaam eraan te verbinden, beroemdheidsgevoel, of om er over te publiceren. Dit laatste genereert dan weer in geld voor onderzoek.
Iedereen weet dat vrijwel alle wetenschappers en medici de kluit durven te belazeren op dit punt. En ja ik spreek uit ervaring, want ik heb 35 jaar in het metier gefunctioneerd en ben daar niet vrolijker van geworden... Integendeel.. en misschien heb ik er zelfs tinnitus aan overgehouden.. Dit laatste is gezien hetgene ik memoreer natuurlijk een grapje..

wolf.

Kees

Bericht door Kees » wo 14.03.2007 08:26

Beste mensen,

Het kaakgewricht kan Tinnitus veroorzaken en wel om de volgende redenen.
Als je gevallen bent, bijvoorbeeld met de fiets en je bent met je hoofd op straat gevallen.
Het kaakgewricht kan dan iets verschoven zijn.
De kaakkopjes kunnen dan op de gehoorzenuw gaan drukken omdat die achter het kaakgewricht langs loopt.
Zo kun je ook Tinnitus krijgen door een auto-ongeval en je een wiphless oploopt.
Dan verschuiven er ook allerlei wervels in je nek waardoor de gehoorzenuw ook geïrriteerd wordt.
Maar ook een kaakontsteking kan hier een boosdoener zijn zonder dat je er zelf er in hebt soms.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie