Tinnitus en kaakgewricht

Moderators: moderator, forumadmin

ingridvisser

Bericht door ingridvisser » wo 24.12.2008 13:45

Hallo,

Ruim 3 jaar geleden kreeg ik zonder enige aanwijsbare oorzaak last van T en H.
De H is na een jaar vanzelf verdwenen. In die tijd kon ik alleen maar met een koptelefoon op muziek beluisteren, dan klonk het zuiver.

De T was wisselend dan weer hard en kwam het boven de TV geluiden uit, dan weer zacht.
Af en toe was de T zelfs een dag helemaal weg, om daarna altijd weer terug te komen. :cry:
Ik heb van alles geprobeert om er van af te komen.
KNO arts, medicijnen, accupunctuur, alle kiezen voorzien van witte vullingen, maar het mocht niet baten.
Uiteindelijk heeft mijn tandarts mij in contact gebracht met een kaakchirurg in het UMCG.
Ik heb een split aangemeten gekregen omdat ik mijn kaken erg op elkaar klem, zowel `s nachts en overdag. :?

Deze split draag ik nu een half jaar `snachts, het is even wennen maar als resultaat heb ik minder last van T vooral overdag is het stil in mijn hoofd.
`s avonds en `s nachts is de T er weer, maar gelukkig minder hard.
Ik hoop dat jullie door mijn verhaal op een spoor gezet worden om de tinnitus te kunnen verminderen. :-)

frankswart

Bericht door frankswart » di 30.12.2008 18:00

ik krijg ook zo een plaatje is over een maandje klaar misschien dat het bij mij ook werkt aangezien ik ook schijn te klemmen en vaak stijve kaken heb ik houd jullie op de hoogte

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » di 30.12.2008 20:23

heb ik al jaren schijn vaak te tandenknarsen. Ineke

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » wo 31.12.2008 07:32

vergeet te zeggen dat je die dingen kunt reinigen in een bruistablet van een kunstgebitreiniger, gaat prima. prettige oudejaarsdag allemaal, Ineke

Longosan

Bericht door Longosan » zo 13.09.2009 12:50

vanmorgen gevonden:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... evolg.html

onder het kopje: De relatie tussen kaak en oor

als ze nu al die kleine onderzoekjes aan elkaar knopen......
Let op: dit produkt kan enige sporen van T & H bevatten!!

ingridvisser

Bericht door ingridvisser » ma 14.09.2009 18:57

Hallo Longosan,

Goede informatie.
Jammer dat huis- en KNO artsen weinig weet hebben van de relatie tussen kaak en oor.
Ieder doet zijn eigen onderdeel!

Bij mij helpt de split prima, heb hem een halfjaar `s nachts gedragen
tegen kaakklemmen en ben overdag tinnitus vrij!

Groetjes Ingrid.

Longosan

Bericht door Longosan » ma 14.09.2009 19:06

He Ingrid,

Hoe ben je aan die split gekomen, via de kaakchirurg? en op welke manier kwam je er achter dat het aan je kaak lag?

grtz,

SalF

ingridvisser

Bericht door ingridvisser » ma 14.09.2009 19:44

Hallo Longosan,

Nadat ik uitgebreid door de KNO arts was onderzocht, die niets kon vinden, heb ik uit eindelijk mijn probleem van de tinnitus aan mijn tandarts voorgelegd i.v.m. het trekken van een kies een maand voordat de T begon.

Misschien dat daar de oorzaak lag. Maar volgens de kaakchirurg die deze kies had getrokken kon dat niet de oorzaak zijn.
Toen heb ik al mijn vullingen laten vervangen door witte, dat kon ook een oorzaak zijn. Maar dat hielp niet.

In die tijd had mijn tandarts contact met een kaakchirurg in het UMCG die mensen met T behandelde.
Daar heb ik een split aangemeten gekregen omdat ik mijn kaken erg op elkaar klemde.
Na 6 weken nam de T af en werd het overdag stil in mijn hoofd.
Heerlijk.

Heb jij iets aan deze info?

Groetjes Ingrid.

Groetjes Ingrid

ingridvisser

Bericht door ingridvisser » ma 14.09.2009 19:55

P.S.
Na voor overleg met mijn ziekenfonds heb ik de split vergoed gekregen!

nieske
Contacteer:

Bericht door nieske » di 15.09.2009 10:39

De link die Longosan geeft, wat goed omdat te lezen.
Ik lees hier wat ik al die jaren al gedacht hebt. Nl, dat mijn hyperacusis zeker wel veroorzaakt is door het jarenlange kaakklemmen wat ik doe.
Ik heb voor dat kaakklemmen ook al van alles geprobeert, 2 keer een splint gehad, fisiotherapie, slaappillen ect... maar ik klem net zo hard door.
Ik heb sinds een week de bruxstop, nu maar hopen dat dit gaat helpen.
De TRT-therapie, heeft mij al onwijs geholpen, mijn H is veel minder. Maar nu moet de boel rond de kaken en oren ook meer ontspannen worden met behulp van de Bruxstop, hoop ik.

gr Nieske

Iris

Bericht door Iris » do 03.12.2009 23:30

Ik wilde even reageren op dit onderwerp. M.b.t wat de kaken te maken kunnen hebben met titinus. Ik heb namelijk ongeveer een jaartje last van T..Bij mij is de oorzaak " waarschijnlijk " voort gekomen door de kaakspieren. Na veel dokterbezoekjes, kaakchirurg onderzoek en door een geweldige kaakfysio zijn mijn pijnklachten behoorlijk afgenomen.
Maar titnus blijft, wel in zeer mindere mate.. Misschien is het inderdaad verstandig wanneer je twijfelt hebt ofdat de stand van de kaken of het kaakgewricht er ies mee te maken heeft, hier even naar te laten kijken bij een kaakchirurg. Veel mensen blijken namelijk al oorpijntjes of gespannen kaken te krijgen bij bijvoorbeeld nagelbijten, veel kauwgom eten, tandenknarsen en/of te hard voedsel eten. Als het blijkt dat hierdoor de kaken wat gevoelig voor zijn kan een kaakfysio hierbij helpen. Mij heeft het namelijk enorm geholpen..dus wellicht zou dit ook kunnen helpen bij andere.

Longosan

Bericht door Longosan » vr 04.12.2009 23:34

Hé Ingrid,

sorry dat ik er nu pas op reageer, had niet gezien dat er al reacties waren op mijn berichtje.

Ik draag sinds kort ook weer mijn tandenklem, kijken of het een beetje helpt.....

laat ik wel effe weten :-)

grtz,

SalF

carla

Bericht door carla » di 08.12.2009 15:33

Het gekke is dat ik ook als ik mijn kaak in een andere stand houd (bv als ik met mijn tong aan mijn kiezen zit achterin...) ik ook altijd een pieptoon krijg.

Ik ben dus vroeger omvergereden door een fietser en met de achterkant van mijn hoofd op een stoeprand terecht gekomen. Een fikse klap en even bewusteloos.
Ik denk dus ook dat er toen misschien wat verschoven is wat de oorzaak is van mijn slechte gehoor en bijholteonstekingen en wie weet ook mijn reukorgaan.

Ik ben dus benieuwd of ze dat kunnen zien aan de scan.
Tinnitus

Meta

Bericht door Meta » zo 07.03.2010 07:30

Sinds kort word er in Nederland een nieuwe methode toegepast, via een apparaatje in de mond, met de computer om de stand van de kaak te controleren.
Voor mensen met Migraine, nekklachten en oorsuizen.
Het DIR systeem. Het word in Den Bosch en via de fa. Boelen tandtechnisch lab.
te Voerendaal door tandartsen toegepast. Het word echter nog niet door zorgverzekeraars vergoed!!

Is daar hier al iets over bekend?

In Duitsland word het al langer toegepast.

www.Dir-system.de

carla

Bericht door carla » zo 07.03.2010 10:05

Dat klinkt wel interessant.
Op mijn scan was niets te zien; alle openingen zagen er goed uit.

Maar goed, ik heb wel vaak migraine en nekklachten buiten het oorsuizen om, maar dat wijt ik toch aan spanningen.
Ik woon in Den Bosch, dus misschien als het uitkomt zal ik het eens laten vallen bij mijn tandarts wat dat DIR is.
Tinnitus

Plaats reactie