Hyperacusis en een vraag.....................

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
jodick

Hyperacusis en een vraag.....................

Bericht door jodick » wo 14.10.2015 20:22

Vraagje ik weet niet of ik hier goed zit hoor. Ik ben toch wel wat gevoelig voor bepaalde geluiden. Snelweg maakt een klere herrie en de printer bij ons op het werk is killing (als er echt heel veel geprint word) Nu hebben we een ventilatie systeem die bij ons op dit moment aan gaat (frisse lucht) Nu is dat geluid voor mijn bijna niet te doen ik schiet bijna onmiddelijk in de stress zo gauw ik dit geluid hoor. (paniek dus) Wat zijn jullie adviezen hierover en uiteraard ervaringen. Een andere werkplek is geen optie.
Probeer altijd positief te blijven.

jahn

Re: Hyperacusis en een vraag.....................

Bericht door jahn » vr 16.10.2015 16:54

Hoi Jodick,
Zoals je merkt verschilt geluidsgevoeligheid nogal per persoon. Ook daar waar er geen tinnitus of hyperacusis genoemd wordt kan de een wel- en de ander geen last hebben.
Een paar zaken die in me opkomen bij jouw vraag:
* een meting aanvragen; wellicht is voor geldende normen volume van dat apparaat toch aan de hoge kant en kan er iets aan gedaan worden (dempend of vervangend)
* oordopjes met filter gebruiken
* toch onderzoeken of plek die wat verder van apparaat is wel kan
* geluiddempend materiaal aan wand en plafond. Daar heb ik heel goede ervaringen mee! Zelfs neerzetten van een kopje klonk milder; het voorkwam vastlopen in mijn werk en stemmen klonken zachter.
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

Plaats reactie