Danscafe/ Disco met gehoorbescherming.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
elco1989

Danscafe/ Disco met gehoorbescherming.

Bericht door elco1989 » do 18.02.2016 14:11

Goedemiddag allen,

Ik heb helaas 4 jaar geleden op mij 22st tinnitus en lichte hyperacusis opgelopen.

Dit door het af en uitgaan naar kroegen of danscafés. Nu durft ik al 4 jaar niet uit te gaan naar danscafés/discotheken.

Mijn vraag daarom hebben jullie ervaring met het uitgaan naar discotheken met gehoorbescherming terwijl je al gehoorschade hebt.

Nu kwam ik er twee keer niet onderuit om met gehoorbescherming 15 minuten op een dansvloer te staan tijdens een bedrijfsfeest. Beiden keren waren mijn oorsuizingen erger en de andere keer had ik daarnaast nog zware oorpijn.. Het vervelende is dat je niet echt weet of dit komt door de angst dat je er meer op let of dat het daadwerkelijk slecht voor je is.

Ik draag altijd in kroegen en de bioscoop de zwaarste filters van de alpine op maat maar garandeert dit ook dat je geen schade kan oplopen in een discotheek hiermee? Dit aangezien je helaas in elke danscafe wel de bass voelt trillen in je lichaam :(

Heeft iemand ervaring hier mee of weet toevallig iemand een link met wat literatuur hierover?

Dit namelijk omdat ik graag weer eens naar een discotheek ga mits je geen verdere blijvende schade kan oplopen. Helaas net zoals de meeste mensen die tinnitus en of hyperacusis hebben veranderd je leven er heel erg door. Vandaar dat ik geen extra risico meer wil nemen!

Ik gebruik nu de volgende gehoorbeschermers met witte filters https://www.alpine.nl/gehoorbescherming ... -aanmeten/
Daarnaast laat ik ze elke 6 maanden testen of ze lek zijn.

Verder vroeg ik het mij af of jullie ook bij de gehoorbeschermers op maat van alpine de dreun hoort van de stap die je zet op de grond...

Alvast bedankt en een fijne dag!

Gr,
Elco

sandra2005

Re: Danscafe/ Disco met gehoorbescherming.

Bericht door sandra2005 » do 18.02.2016 16:49

hoi ik heb dan nog niet zo lang oorsuizing als jou, maar gebruik wel aangemeten oordoppen van elacin met 16db demping.
Ik ben zelf dj dus kom nog wel eens op plekken waar de muziek luid is.
Ik bezoek wel nog feestjes maar met oordoppen, niet meer zonder (ook niet als ik klaar ben met djen en bijv even in de zaal sta). Het dreunen van iedere stap op de vloer herken ik niet.
Ik merk dat de muziek flink gedempt is, maar kan wel nog een goed gesprek voeren met iemand. Ook voel ik geen bass in mijn maag trillen etc.
Misschien dat je toch te kortbij de boxen staat?
Garantie heb je natuurlijk nooit 100% want ik weet natuurlijk niet hoeveel db demping je hebt.
En urenlang kortbij een box staan en intensief muziek luisteren, daar kunnen je oordoppen ook na lange tijd
niet maximaal meer beschermen ben ik bang.
Op je gsm kun je db app zetten en dan kun je checken hoeveel db geluid er binnenkomt waar je staat.
Ik sta natuurlijk geruime tijd achter de boxen en draai mijn monitor speaker vaker uit tijdens het djen en dan
komt er 70 db max binnen.

elco1989

Re: Danscafe/ Disco met gehoorbescherming.

Bericht door elco1989 » do 18.02.2016 18:09

Hallo Sandra,

Bedankt voor je reactie

Zelf gebruik ik alphine op maat wit demping waarde minimaal 20DB F10 wit 28 22 20 26
https://www.alpine.nl/faq/otoplastieken ... et-filter/

Maar alle danscafes die ik ken daar voel je de bass overall waar je staat vandaar dat ik ook zo bang ben dat het door trilt door je gehoorbeschermers/botten.

Voor zover ik het weet draaien ze vaak in die tentjes rond de 100 DB :( Zelf zou ik niet eens 5 sec in een disco kunnen staan. De pijn is gelijk zo intens..

Maar ben wel benieuwd of andere hier ook ervaring mee hebben en of ze bij de alphine op maat ook elke stap voelen doordreunen

Gr
Elco

Plaats reactie