Mijn oplossing voor leven met T&H

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Jon Top

Mijn oplossing voor leven met T&H

Bericht door Jon Top » di 23.10.2018 14:48

Beste lezer,
Ik heb niet de remedie voor tinnitus en hyperacusis maar ik kan verder leven met mijn 2 volgelingen.
Mijn vrouw en ik waren afgelopen september 40 jaar getrouwd en al die jaren heeft ze mij meegemaakt met de T&H en de ontwikkeling.
Rond 2004 kwamen we er achter dat mijn lawaai en overgevoeligheid voor geluid een naam had, Tinnitus en Hyperacusis.
In 2015 was het zo ondragelijk dat euthanasie de enige uitweg was want het was ondragelijk geworden. De toestemming van waar je allemaal wezen moet had ik behalve de scan-arts. Door een middel, Spirulina heb ik tijdelijk verlichting gehad van Hyperacusis als laatste middel wat ik wild proberen ook al had ik er geen geloof in maar omdat 1 van mijn kinderen daarom vroeg als laatste middel en dan zou ze mij ook kunnen loslaten. Het is vooral ook een oppeper het middel, een groenalg en daardoor zal het geholpen hebben
Het heeft 2 jaar gewerkt en nu is het weer net zo heftig en zijn mijn 2 volgelingen luid en duidelijk aanwezig.
Maar nu mijn oplossing, eigenlijk ook voor mijn vrouw. Mijn vrouw leed ook sociaal erg onder mijn T&H en was regelmatig overspannen omdat ze te veel betrokken was en haar wereld ook steeds kleiner werd en vrienden en vrienden verloor net als ik. Ze probeerde het wel op zelf te leven, sociaal, maar dat is moeilijk als je er dagelijks in/bij zit.
Na maanden praten vonden wij de oplossing in apart gaan wonen hoe vervelend dat ook is. We houden ontzetten veel van elkaar en dat is er niet minder op geworden. Om beide woonruimte en een uitkering te hebben moesten we scheiden maar dat wilde en kon ik niet. Na een gesprek met een Mediator, iemand die bemiddeld en zoekt naar oplossingen voor problemen reikte hij ons als mogelijk aan om van tafel en bed te scheiden en dat klinkt heel anders als scheiden. Dat hebben we via hem gedaan want hij regelde alles. Hij zei ook dat als je van tafel en bed gescheiden bent de vrouw of man zelf woonruimte kan aanvragen en een eigen inkomen kan hebben. En dat is gebeurt. Mijn vrouw is mijn vrouw gebleven en woont nu op een eigen huurflat en ik ben in onze eigen flat gebleven want verandering was een te grote belasting en mijn vrouw had geen moeite om elders te wonen en wat belangrijk was, ze kon weer een sociaal leven opbouwen want zij is van nature al een sociaal mens. En ik woon nu dus op onze oude flat en vul mijn eigen dag en geluiden in zonder anderen te betrekken ik mijn niet sociale leven, maar leefbaar voor mij voor lang hoop ik. Dit is nog maar 3 maanden zo maar het werk goed voor beiden want de liefde is gebleven en we zijn tevreden zo, haast gelukkig.
Mijn vrouw en ik zien elkaar zeker 3 á 4 keer per week enkele uren en eten en slapen ook regelmatig met elkaar. En dat net zo met onze kinderen. 1, soms 2 die niet te druk zijn komen dan langs voor niet al te lang en dan zo al m'n kinderen. En dat doen we ook met familie, ik ga terug naar mijn flat als het te lawaaierig in mijn hoofd word. Ook belangrijk, beiden hebben we een hond zodat ik er wel uit ga dagelijks 4 keer. En als het waait met kappen op. Dus zijn we beiden nooit alleen. Ik mocht onze hond houden en ruim voor we apart gingen wonen werd mijn vrouw gek op een ander hond en de honden kunnen erg goed opschieten met elkaar.
Zo hopen we onze draai gevonden te hebben en ik betrek mijn vrouw niet in mijn niet sociaal leven en wat er om heen hangt.
Mensen in onze omgeving hebben er moeite mee, familie en in het begin ook de kinderen, maar mijn vrouw zei op een avond,"Het gaat tussen ons".
Lees het en denk er over. Of je het ook wil dat is persoonlijk.
Mijn tinnitus en hyperacusis is niet minder geworden maar er is rust, geen spanning die er anders onbewust toch is.
Ik leef.
Mijn vrouw leeft.

Hoe lang ik het uit hou en het te erg wordt? Ik leef bij de dag. Ik slaap gelukkig voldoende s'nachts 5 uur met medicijnen en ik slaap overdag een uurtje of 2. Geen hond die klaagt, ook de mijne niet ;)

Johnpon

Re: Mijn oplossing voor leven met T&H

Bericht door Johnpon » wo 24.10.2018 12:56

Wat fijn dat jullie samen op deze manier een oplossing hebben gevonden voor de spanningen en het sociale leven waardoor rust is ontstaan.

JanHuis

Bericht door JanHuis » do 25.10.2018 14:37

Indrukwekkend, Jon.
Bijzonder dat je samen deze weg gevonden hebt.
En je sluit af met humor!

Voor bijna iedereen, zo hoor en lees en ervaar ik,
zal het met minder ingrijpende aanpassingen kunnen.
Voor Jon & co : respect!
Op weg, door gewenning en balans,
het T-geluid een kleinere plek te geven.
Het is er, maar er is meer: de aandacht komt weer bij alles wat ons boeit.

Lalagè
Contacteer:

Bericht door Lalagè » do 25.10.2018 20:16

Heel goed dat je dit samen hebt gedurfd, ondanks reacties van anderen. Jullie weten hoe het zit en hopelijk je kinderen en naaste vrienden ook.

udo j

Bericht door udo j » di 30.10.2018 22:29

verwacht van andere geen begrip. want de meeste snappen er geen snars van. maar dat weten we wel ondertussen niet waar?

het is mooi dat jullie tot een oplossing zijn gekomen om het level dragelijk te maken. mijn vrouw doet veel dingen alleen en dat gaat prima.

wij hebben sinds afgelopen mei ook een hond. voorwaarde was dat die niet blafde hahaha.
doet ze wel heel af en toe maar het is gelukkig geen kef maar een woef en dat geluid schiet niet tot me tenen.

ik hoop dat deze oplossing nog lang voor jullie gaat werken.

gr udo

CorPlas

Bericht door CorPlas » za 29.12.2018 22:38

Beste Jon
Voor jou misschien een oplossing maar voor velen alleenstaande waaronder ik is er geen oplossing die leven verder in een hel
Ik hoop voor jou dat je verder kan
Cor

Plaats reactie