TRT

Plaats hier uw ervaringen met begeleiding, therapie en wat het u heeft opgeleverd.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
derm

TRT

Bericht door derm » wo 14.03.2007 22:59

ik ga een 2maanden durende TRT behandeling volgen, ik heb het echt wel nodig en geloof dat het me veel zal helpen.
Is er iemand anders die (zeer) goede ervaringen heeft met TRT? of juist negatieve?

derm

Bericht door derm » ma 23.04.2007 20:21

hela, heb al een trt les bijgewoond, en ik heb nauwelijks nog last van tinnitus, het is er wel maar ik kan het negeren
vb. vroeger moest ik met muziek achter de pc zitten of ik werd gek van T
nu kan ik er lange tijden achter zitten zonder me er aan te ergeren... echt geweldig: gewoon omdat je nu voelt dat je begrepen word, en je weet wat de T veroorzaakt endergelijke...een aanrader voor iedereen diie met T in de knoop zit!

thijs

Bericht door thijs » ma 23.04.2007 21:28

derm, dat is goed nieuws!! super

mayflower

Bericht door mayflower » ma 23.04.2007 21:55

Precies gefeliciteerd!
"Tinnitus cannot stop me. Through sacrifice, through blood, through sweat, through tears. No matter how bad things go, my heart and my mind will carry my body when my limbs are too weak!"

Kees

Re: TRT

Bericht door Kees » di 24.04.2007 08:25

derm schreef:ik ga een 2maanden durende TRT behandeling volgen, ik heb het echt wel nodig en geloof dat het me veel zal helpen.
Is er iemand anders die (zeer) goede ervaringen heeft met TRT? of juist negatieve?
Hallo Derm,

Ik heb de TRT-therapie 11 maanden gehad bij "de Riethorst" in Ede.
Dat is een GGZ-instelling voor doven en slechthorenden.
Bij mij heeft het veel goeds gebracht.
Ik ben er dus zeer positief over.
Info over "de Riethorst" kan men vinden op: www.degelderseroos.nl/riethorst
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

edegro

T. R. T.

Bericht door edegro » wo 15.08.2007 13:36

Zijn er mensen die nu onder behandeling zijn, en daarom over hun ervaring willen vertellen. Zel probeer ik deze TRT ook voor elkaar te krijgen. Heb ruim 20 jaar Tinittus en deze is erger geworden nadat ik November met mijn hoofd achterover ben geslagen. (whiplash)

Greetzzzzzzzzzzz
Edegro

marja paffen-wetzels

TRT

Bericht door marja paffen-wetzels » wo 15.08.2007 21:51

Ik begin in september aan de T-Training in Hoensbroeck en verwacht er best wel veel van !
Veel mensen hebben er baat bij gehad dus probeer het voor mekaar te krijgen dat je er aan kunt deelnemen.
Succes
Marja

derm

Bericht door derm » vr 17.08.2007 12:39

verwacht wel niet dat je T zal verdwijnen, je leert het alleen accepteren waardoor het er minder vaak is en je er niet zo aan ergert

marja paffen-wetzels

TRT

Bericht door marja paffen-wetzels » vr 17.08.2007 20:24

Ik verwacht ook alleen dat ik zelf beter met mijn T zal kunnen gaan omgaan.
Nu voel ik mij vaak onbegrepen en daardoor ga ik me steeds meer concentreren op de T. Ik heb nu twee hoorapparaatjes en meen voor mezelf dat ze niet aan mijn verwachtingen voldoen.Dan weer te hard.En aan de telefoon moet ik mij nog meer inspannen dan zonder de toestellen.En in een groep word ik vaak knettergek van de geluiden om me heen en versta ik ook slecht.Ik ben nu zo met mijn gehoor bezig en dan merk ik dat ik me ook steeds meer aan de T erger.En om beter met dat allemaal om te gaan ga ik de TRT volgen.
Ik ben blij met de raadgevingen van jullie allemaal.
Een fijn week-end allemaal.
Marja

Kees

Re: TRT

Bericht door Kees » za 18.08.2007 14:11

Beste Marja,

Volgens mij zijn je hoortoestellen dan niet goed afgesteld, als je er zoveel last van hebt.
Het zal dan beter afgesteld moeten worden op jouw wensen en ervaringen ermee.
Ga er maar eens mee naar de Audiciën om er over te praten hoe en wat.
Volgens mij kan er nog veel ten goede aan "gesleuteld" worden.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

marja paffen-wetzels

TRT

Bericht door marja paffen-wetzels » za 18.08.2007 22:37

Kees
Volgens het audiologisch centrum moest ik deze afstelling nu zes weken uitproberen.Omdat ik met de vorige oordopjes en afstelling net zo veel hoorde als zonder toestellen en er ook een hinderlijke fluittoon was.Nu heb ik oordopjes met de microfoon erin die eigenlijk het oor helemaal afsluiten.Ik zelf denk dat dit ook niet goed is voor mij.Bijna zijn de zes weken om en zal ik horen wat nu beter voor mij is.Te hard is het in ieder geval wel.Als ik in een groep een gesprek moet volgen word ik tureluur van al het lawaai en wordt mijn T luider.
Bedankt voor je reactie en ik zal me melden als ik in het AC ben geweest.
Nog een fijne zondag
Marja

Lalagè
Contacteer:

Bericht door Lalagè » zo 02.12.2007 18:07

*schopt topic omhoog*
zijn er nog meer ervaringen hiermee?

Plaats reactie