gespecialiseerde hulp?

Plaats hier uw ervaringen met begeleiding, therapie en wat het u heeft opgeleverd.

Moderators: moderator, forumadmin

PiepPiep
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 15.04.2009 16:33

gespecialiseerde hulp?

Bericht door PiepPiep » ma 20.04.2009 22:37

Ik heb een vraag: is het wellicht mogelijk om ergens gespecialiseerde hulp te krijgen met het omgaan van T klachten? Ik heb sinds een week of 2 een lage bromtoon die bij het slapengaan echt absurd hard wordt (en met absurd bedoel ik ook echt ABSURD). Ik heb ook al jaren behoorlijk harde sisgeluiden, piepen etc. maar daar kan ik inmiddels heel goed tegen, totaal geen probleem mee. Gek genoeg weet ik totaal niet hoe ik met de gekmakende bromtoon om moet gaan. Heb zojuist een paniekaanval gehad en bedenk me nu dat ik maar hulp moet gaan zoeken..

Gebruikersavatar
JV
Berichten: 664
Lid geworden op: di 19.07.2005 11:32
Contacteer:

Bericht door JV » di 21.04.2009 00:29

Het traject:
Huisarts, KNO-arts, Audiologisch Centrum.
En laat je door niets of niemand afhouden van dat traject, gewoon die doorverwijzing ophalen als het nodig is.

Verder is er op dit forum in diverse topics wel wat te vinden over begeleidingstraject (Riethorst, Viataal e.d.).

Sterkte!
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

PiepPiep
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 15.04.2009 16:33

Bericht door PiepPiep » di 21.04.2009 12:57

Bedankt voor de reactie, Jos. Ben vanochtend naar de huisarts geweest en als het goed is, zit ik binnen 5 dagen bij de KNO. Daar gaan ze ongetwijffeld wat testjes doen maar ik hoop dat ik dan ook meteen bij een AC terecht kan.

Tjong, ik heb ruim 20 jaar T, dus ik dacht dat ik het nu allemaal wel gezien had, niet dus...

Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 7000
Lid geworden op: zo 17.07.2005 11:30
Locatie: Deventer

Bericht door Kees » di 21.04.2009 13:41

Met het hoofd iets hoger gaan slapen, wil wel eens helpen.
Dus een dikker kussen, of twee kussens, of iets extra's
onder de matras dat het wat hoger komt.

Hoge bloeddruk of "foute" medicijnen kunnen ook een oorzaak zijn.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

PiepPiep
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 15.04.2009 16:33

Bericht door PiepPiep » di 21.04.2009 14:51

Ga ik proberen! bedankt iig. Stel nou dat zo'n "fout"medicijn of bijv aspartaam de oorzaak is, verdwijnt het dan als je dan stopt? Of is de schade permanent?

Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 7000
Lid geworden op: zo 17.07.2005 11:30
Locatie: Deventer

Bericht door Kees » di 21.04.2009 16:07

Aspartaam, dat weet ik niet, zou ik eens na moeten gaan zoeken.
Ik weet wel dat spartaam een beetje in een "verdom" hoekje zit.
Je leest er heel verschillend over op het internet.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

PiepPiep
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 15.04.2009 16:33

Bericht door PiepPiep » di 21.04.2009 17:02

Ik heb hier op mijn werk een potje met multivitamines (kauwtabletten). Daarvan neem ik er 2 per dag. Blijkt er dus aspartaam in te zitten, lees ik net. Daar ga ik dus maar mee stoppen...

harrie
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 19.02.2007 19:13

aspartaam

Bericht door harrie » di 21.04.2009 20:10

beste,
even over aspartaam = additief E951 een vergif en geen natuurlijk product. het is een zoetsof die diverse ziekten kan veroorzaken
dit additief heeft de mogelijkheid om neuronen in de hersenen te stimuleren waardor ze beetje bij beetje afbreken en dus het zenuwstelsel vernietigen en vervolgens andere organen aantasten.
beslist vermijden.
zeker wij als T. lijders maar ook andere E- nummers moeten door ons echt vermeden worden is mijn overtuiging.
op internet is genoeg te vinden over E-nummers die maar ongevraagd in ons eten wordt gestopt.
in ieder geval goed dat je gestopt bent met die tabletten.
groet harrie

PiepPiep
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 15.04.2009 16:33

Bericht door PiepPiep » wo 22.04.2009 15:17

Ben net terug van de KNO arts. Dat had mijn huisarts gelukkig snel geregeld. Diverse testjes gedaan, mijn gehoor is helemaal prima... De arts vertelde mij dat mijn "slakkenhuis spontaan ontlaadt" bij afwezigheid van geluid. Zodra er echt geluid is dan neemt dit voorrang, anders de lage bromtoon.. Kan wel janken... :cry: :cry: Maar goed, ze hebben een team dat onderzoek doet en wellicht dat ik daar dan terecht kan, gaan ze dieper zoeken. Ik weet dat dat geen oplossing gaat bieden maar als ik iets bij kan dragen aan het onderzoek: graag!

Ik hoop dat ik met de bromtoon kan leren leven zoals ik ook met de hoge pieptonen heb leren leven (daar heb ik nl. totaal geen problemen meer mee).

frankswart
Berichten: 122
Lid geworden op: za 24.05.2008 17:53

Re: aspartaam

Bericht door frankswart » wo 22.04.2009 18:23

harrie schreef:beste,
even over aspartaam = additief E951 een vergif en geen natuurlijk product. het is een zoetsof die diverse ziekten kan veroorzaken
dit additief heeft de mogelijkheid om neuronen in de hersenen te stimuleren waardor ze beetje bij beetje afbreken en dus het zenuwstelsel vernietigen en vervolgens andere organen aantasten.
beslist vermijden.
zeker wij als T. lijders maar ook andere E- nummers moeten door ons echt vermeden worden is mijn overtuiging.
op internet is genoeg te vinden over E-nummers die maar ongevraagd in ons eten wordt gestopt.
in ieder geval goed dat je gestopt bent met die tabletten.
groet harrie

en van andere hoor je juist weer dat vitamine pillen werken tegen T

harrie
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 19.02.2007 19:13

Bericht door harrie » wo 22.04.2009 19:30

we hebben het niet over vitamine pillen als zodanig, meer over de
hulp/zoetstoffen die zijn toegevoegd.
lezen dus die etiketten.

Gebruikersavatar
anta
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 28.04.2008 16:30
Locatie: spijkenisse

Bericht door anta » wo 22.04.2009 20:29

hoi piep piep .

mijn tinnitus begon aanvankelijk met een zware bromtoon ,afwisselend in beide oren,daarna de sistoon erbij ,de bromtoon is enige tijd verdwenen
nu vooral s avonds als het stil is hoor ik hem weer overduidelijk ,het is mischien een troost voor jou maar gek genoeg went het alweer.

groet anta

PiepPiep
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 15.04.2009 16:33

Bericht door PiepPiep » wo 22.04.2009 20:37

Fijn om te horen (niet dat je die bromtoon weer hebt natuurlijk!), dit geeft me weer hoop. Punt is nu dat ik er inmiddels een beetje teveel mee bezig ben. Dat herken ik nog van toen ik voor het eerst met T te maken kreeg. Loslaten en accepteren.. dat is de truuk. Maar iig fijn om te weten dat er met een bromtoon ook te leven is!

PiepPiep
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 15.04.2009 16:33

Bericht door PiepPiep » wo 22.04.2009 20:40

harrie schreef:we hebben het niet over vitamine pillen als zodanig, meer over de
hulp/zoetstoffen die zijn toegevoegd.
lezen dus die etiketten.
Ik ga idd overstappen op normale vitamines, dus niet meer die kauwtabletten. Dat aspartaam zit trouwens wel in erg veel dingen.. Ik weet niet of dit een mogelijke oorzaak is maar ik neem geen risico meer (of iig zo weinig mogelijk)

Gebruikersavatar
anta
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 28.04.2008 16:30
Locatie: spijkenisse

Bericht door anta » do 23.04.2009 11:38

Hoi piep.

inderdaad mijn ervaring is ook dat als je je constant bezighoud met de tinnitus dan ervaar je deze nog erger dan het in werkelijkheid is.

maar ook ik heb in het begin last gehad van paniekaanvallen ,heb ook aan de medicijnen gezeten om deze te onderdrukken,maar ja de tinnitus blijft en de truc is om het leren te accepteren en daar is tijd voor nodig.
zo te horen ben jij ook inmiddels een ervaringsdeskundige (helaas).

hou je taai hoor

anta

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten