intake bij VIA

Plaats hier uw ervaringen met begeleiding, therapie en wat het u heeft opgeleverd.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
robberdebob

intake bij VIA

Bericht door robberdebob » ma 08.02.2010 10:09

Nu eindelijk de stap gemaakt om mij aan te melden bij het VIA voor een Tinnitus behandeling.
Het afgelopen jaar erg veel last gehad van vermoeidheid en T., zo erg dat ik me nu heb aangemeld. Het heeft allemaal erg veel invloed op mijn leven.
Ik heb afgelopen donderdag een 1ste intake gesprek gehad.

Ben ook bij de uitstekende tinnitus lezing geweest in delft. Daar kreeg ik van Peter van den Ende de bevestiging dat de vermoeidheid bij T hoort. Het VIA was daar ook aanwezig, al had ik me 2 weken daarvoor al opgegeven voor een behandeling bij het VIA.
Ik ben benieuwd.

/Rob

robberdebob

Bericht door robberdebob » vr 01.04.2011 13:16

Kreeg het verzoek mijn ervaringen te beschrijven:

In april vorig jaar ben ik met de Tinnitusbehandeling begonnen.
Ik merkte dat ik veel verder was in de acceptatie van T dan de andere deelnemers.

Maar ik moet er ook bij vermelden dat ik tijdens de behandeling er ook ben achtergekomen dat ik slaapapneu heb en dat dat ook veel van de vermoeidheidsklachten oplevert.

Sinds half december krijg ik therapie in de vorm van slapen met een gezichtsmasker die aangesloten is op een pomp die lucht in de masker blaast.
Merkte al direct resultaat. Weer meer energie en ben weer bezig met dingen die ik door de vermoeidheid niet meer kon doen zoals sporten en studeren.

Helaas afgelopen week sinds lange tijd veel last van T. het fijne is nu wel dat ik nu kan onderscheiden wat T. vermoeidheid is en wat de slaapapneu vermoeidheid is.

Het resultaat van de behandeling bij mij is dat ik beter om kan gaan met T.
Ik kan de behandeling aanraden... je leert zeker wat dingen bij om beter met T om te kunnen gaan.
De behandeling is geen wondermiddel en men moet er dus geen wonderen verwachten.
T. gaat niet weg maar er worden handvatten aangeboden die je kan gebruiken om met T om te kunnen gaan.

Rob

Plaats reactie