Nieuwe TRT-training bij de GGMD in Alkmaar

Plaats hier uw ervaringen met begeleiding, therapie en wat het u heeft opgeleverd.

Moderators: moderator, forumadmin

Jacob

Bericht door Jacob » do 19.08.2010 10:20

Op het overzicht van forumleden staan in elk geval geen negatieve ervaringen met TRT. Alleen positieve. Dan mogen we toch voorzichtig concluderen dat TRT (met of zonder J) vooralsnog de meest succesvolle therapie is?

romika

Bericht door romika » do 19.08.2010 11:24

Even snel tussendoor want ik moet zo even de deur uit!

Ik denk dat de Nederlandse Leren omgaan met tinnitus training een heleboel verschil kan maken voor mensen.

Zeker omdat er momenteel lange wachtijden voor TRT-Gent zijn.

Ten eerste leer je daar wel hoe je om moet leren gaan met je tinnitus.
Ik weet van mezelf nog wel dat ik aardig in de paniek kon schieten en niet wist wat ik er mee aan moest.
Het kan een stap op weg naar een vervolg zijn denk ik.
Eerst leren accepteren en de zin in je leven weer een beetje laten floreren en vervolgens kijken hoe je er echt vanaf kan komen.

Natuurlijk kan je ook gelijk TRT (Jastreboff en Hazell) gaan doen.
Dat is mijn weg omdat ik eigenlijk wel goed kan omgaan met mijn tinnitus en heb het geaccepteerd.
Maar dat ik het heb geaccepteerd wil nog lang niet zeggen dat ik er mee verder wil leven.
Ik leef het allerliefst verder zonder die snerpende hoge piep in mijn oren.
En als TRT hierin kan helpen zal ik niet schromen om daar gebruik van te maken.

Met andere woorden: Ik denk dat de beide therapieen hun doel kunnen bereiken en dat er van allebei positieve berichten komen is alleen maar geweldig vind ik.

Maar ook ik ben niet alwetend in dit soort zaken en ben momenteel druk met uitzoeken en vergelijken van de beide manieren.

Nou hoop dat jullie me nog snappen :-D

Tot later weer.

Liefs Romika

ps heb het even aangepast, denk wel dat Olufade gelijk heeft.
Laatst gewijzigd door romika op do 19.08.2010 14:25, 4 keer totaal gewijzigd.
Niets is zo hopeloos dat wij geen nieuwe reden tot nieuwe hoop zouden vinden

olufade

Bericht door olufade » do 19.08.2010 11:41

Beste mensen,

Er bestaat maar één TRT, en dat is het Jastebroff / Hazell model.

Er is dus niet zoiets als een Belgische en een Nederlandse TRT.

De therapie die in nederland gegeven wordt is misschien ook goed, maar noem dit aub geen TRT want dat is het niet.

Je zegt toch ook niet Mercedes tegen een BMW, hoewel het beiden wel goede auto's zijn....

Kees

Bericht door Kees » do 19.08.2010 20:57

Ja, maar velen van ons rijden een AUTO.

Maar de één heet een Ford, een ander Peugeot, weer een
ander een Fiat, maar het zijn wel allemaal auto's.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Jante

Bericht door Jante » vr 20.08.2010 01:49

drummer schreef:Jacob, ik weet niet of er teleurstellende berichten zijn.
Zij zullen er vast zijn, anders is dit dit forum overbodig.
Maar laten we gelukkig zijn met elk succes vriendelijk groeten drummer
Drummer het laatste ben ik met je eens maar het eerste niet.
Je kunt pas stellen dat er teleurstellende resultaten moeten bestaan als je die ook leest. Garanties bestaan natuurlijk niet, maar ik ben dit soort berichten nooit tegengekomen.

En bovendien: tot nu toe heeft slechts een zeer klein percentage forummers de TRT-methode van Jastreboff en Hazel in Gent geprobeerd!
(Ik ben het overigens met Olufade eens dat in Nederland verwarring geschapen wordt door andere dingen ook TRT te noemen. Noem het Tinnitus Gewenningstherapie of zo maar geen Tinnitus Retraining Therapie want dat is het niet!)

In het overzicht van Soner en Jacob zie ik met enige verbazing hoeveel mensen er zijn die helemaal niets of bijna niets hebben geprobeerd om van hun t en h af te komen! Ja dan kom je niet ver en kun je ook weinig beoordelen. Leggen mensen zich zo bij hun lot neer? Weegt de angst voor teleurstellingen zoveel zwaarder dan een reeele hoop op verbetering/herstel?

Als iedereen de Gentse methode volgde, was dit forum misschien nog niet overbodig, maar dan was het vooral nuttig om nieuwe mensen op deze en mogelijk ook andere geneesmethoden te wijzen.

De wachttijd is inmiddels inderdaad een probleem, maar dat is pas sinds kort. Ik kon in maart nog binnen twee weken een afspraak krijgen.
Het is pas sinds hun succes zo bekend wordt, dat dit probleem is ontstaan.

En om naar Gent toe te komen: ik ben zelf een voorbeeld van 'waar een wil is, is een weg', met behulp van alle forummers die mij hebben aangemoedigd te doen wat ik dacht dat onmogelijk voor mij zou zijn.

Dus iedereen die nog twijfelt, ik kan alleen herhalen wat eerder werd geschreven 'Probeer TRT nou!"
Tenminste als je last erg genoeg is.

Vriendelijke groet,

jJnte

drummer

Bericht door drummer » vr 20.08.2010 17:08

Jante, Gelukkig kunnen we op dit forum van mening verschillen, zonder de andere op enerlei wijze te beschadigen.
Ik zal dan ook nimmer iemand proberen te beletten om welke therapie (al dan niet met bewezen resultaten) dan ook te volgen.
Wel heb ik het recht vraagtekens te plaatsen.
Ik blijf van mening dat niet te tracheren van teleurstellende resultaten automatisch zou betekenen dat die er dus niet zijn.
Het zou zinvol wezen indien instituten die ons willen helpen inzicht zouden verstrekken over controleerbare bereikte resultaten.
O.m. dr. de ridder, gent, Riethorst etc.
Dat zou waarschijnlijk meerdere mensen kunnen overhalen een bepaalde behandeling te ondergaan.
Over de naamgeving van de TRT geef ik jullie gelijk.
Ik vind het lastig om te oordelen waarom mensen helemaal niets of bijna niets hebben geprobeerd hebben om van hun T en H af te komen Daar is het overzicht van Soner en Jacob hoe prijzenswaardig dan ook te beperkt.
IK BLIJF HET TOEJUIGEN DAT MENSEN ZOALS JIJ DUIDELIJK KENBAAR MAKEN WELKE GOEDE RESULTATEN EN ZIJN BEREIKT.
Maar nogmaals wat bij de een helpt, werkt bij een ander niet.
Blijf roepen PROBEER TRT NOU vriendelijke groeten drummer

Jante

Bericht door Jante » vr 20.08.2010 17:48

Doe ik drummer!!!

Hartelijke groet
Jante (die morgen lekker een week op vakantie gaat naar de Veluwe..)

Jacob

Bericht door Jacob » zo 22.08.2010 12:26

In het overzicht van Soner en Jacob zie ik met enige verbazing hoeveel mensen er zijn die helemaal niets of bijna niets hebben geprobeerd om van hun t en h af te komen! Ja dan kom je niet ver en kun je ook weinig beoordelen. Leggen mensen zich zo bij hun lot neer? Weegt de angst voor teleurstellingen zoveel zwaarder dan een reeele hoop op verbetering/herstel?
Dat is me ook opgevallen. (Wie kan dat verklaren?)

Dit onderwerp is om nóg een reden interessant. Het legt een verschil bloot dat ik in mijn scorebord had ingebouwd, maar ten onrechte veronachtzaamd heb, zie ik nu. (Soner, je bent nog niet van me af..:-))
We kunnen eigenlijk geen therapieën vergelijken zonder onderscheid te maken tussen twee verschillende soorten:
1. Therapieën die feitelijke VERBETERING/GENEZING bewerkstelligen.
2. Therapieën die tot ACCEPTATIE leiden.

Het gaat hier om twee fundamenteel verschillende uitgangspunten. Om het even persoonlijk te maken: ik wil die herrie in m'n kop - duidelijk en liefst meetbaar - kwijt zijn, en niet laten voortbestaan en leren hoe ik ermee moet leven. Accepteren heb ik al meer dan 10 jaar heel aardig gekund. Het lot blijkt je echter na al die tijd nog lelijk te kunnen inhalen. Als een min of meer te verdragen piep is aangezwollen tot een gierende turbinehal in je kop, die bakken energie van je vreet, valt er voorlopig niet veel te relativeren. Ik moet mijn heil eerst en vooral zoeken in categorie 1.

Er worden duidelijk positieve ervaringen over TRT Jastreboff/Hazel (categorie1!!) gemeld. Iedereen mag z'n scepsis houden, maar het afzwakken van deze feiten door ze over een kam te scheren met therapieën van categorie 2 is onterecht.

Plaats reactie