Trt gent

Plaats hier uw ervaringen met begeleiding, therapie en wat het u heeft opgeleverd.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
williey

Trt gent

Bericht door williey » ma 09.04.2012 14:47

Ik ben ook naar trt therapie geweest in Gent. Ik had al veel gehoord en gelezen over de trt training in Gent en ik wou het ook proberen omdat ik toen aan de rand van de afgrond stond. Ik kon met mijn tinnitus niet meer leven.

Dus ik verwachte dat ik in Gent geholpen zou worden. Als ze toen tegen mij gezegd zouden hebben dat er in het oerwoud diep in Afrika een medicijnman zou zitten die mij van mijn tinnitus kon genezen, dan had ik daar zeker naartoe gegaan.
Om maar te zeggen hoe ik toen voelde.

Ik had al veel onderzoeken gehad van mijn kno arts vlak in de buurt, en er was ook al een scan gemaakt. Ik had ook al veel gelezen over de werking van het binnenoor

De eerste dag dat ik naar Gent reed kwam ik aan bij een gebouw dat meer weg had van een kinderdagverblijf. Na lang wachten vroeg ik of ik wel aan het goede adres was omdat ik daar alleen maar spelende kinderen zag en van een arts geen spoor te bekennen.
Na lang wachten kwam kon ik binnen bij een vrouw in een kamer, ik vroeg haar voor de zekerheid of zij wel een arts was. Dat was blijkbaar zo.

Na een korte uitleg over mijn tinnitus keek ze eens in mijn oren en dat was het dan.
Dat onderzoek had mijn kno arts vlak bij de deur ook al gedaan.

Ik vroeg haar wat die trt training dan wel was?
Je moet eerst bij de audiologe maar die is er nu niet. Weer een afspraak maken en 140 naar huis.
Dus na een paar weken wachten weer naar Gent.
Ik kwam bij een audiologe die een gehoortest gedaan heeft bij mij. Zo een test had ik ook al gehad van mijn kno arts in de buurt, dus daar hoefde ik ook niet voor naar Gent.
De audiologe zei dat ik wat gehoorvermindering had maar ik had nog geen gehoorapparaat nodig, ook dat wist ik al voor ik naar Gent reed.

Benieuwd wat er nu voor therapie zou volgen vroeg ik haar wat ze nu ging doen.
Ja, zei ze dat ga ik nu niet zeggen daarvoor moet je nog een terug komen naar Gent.
Ik weer 140 naar huis en een paar weken later weer terug naar Gent.

De audiologe heeft toen ongeveer 45 minuten uitgelegd hoe het binnenoor werkt.
Wel zeer leerrijk maar het meeste wist ik al.
Ik vroeg haar nogmaals naar die trt training uit bestond.
Haar antwoord was dat ik geluiden van het internet kon downloaden en als dat niet helpt ruismaskeerders gebruiken.
ze gaf mij het webadres mee, maar ook dat had thuis al opgezocht maar die link werkte niet.

Toen zei ze als ik er niet mee kan leven ze een afspraak kon maken met een psychologe die ervaring had met tinnituspatienten.

Ik weer 140 naar huis en de volgende keer kwam ik bij een psychologe.
Ze zei dat ik niet aan mijn tinnitus moet denken, ja, dat weet ik ook maar het lukte mij toen niet. Of ik kon ook een hoofdtelefoontje gebruiken met muziek.

Dat is zowat kort samengevat wat ze me adviseerden in Gent.
Ik weet nog steeds niet wat die magische training in Gent is.

Misschien zijn er mensen die in Gent geholpen zijn, maar bij mij was het een grote teleurstelling. En ik zou ook niemand aanraden ernaar toen te gaan.

NES

Bericht door NES » ma 09.04.2012 14:59

Kijk of je naar mindfulness kunt.

Wat vreemd dat Gent zo reageerd ,bij wie was je.

Zie ook hier

http://www.tinnitus-trt.info/

Cd

HIER

Sucses

Wie wil, zoekt een mogelijkheid.
Wie niet wil, zoekt een reden

udo j

Bericht door udo j » ma 09.04.2012 16:04

Ik ben maar eenmaal in gent geweest dus kan niet veel zeggen over de bahandeling behalve dat trt zo en zo niet in nedereland bestond.

In gent betekend geluidsverijking de belangrijkste therapie. Een paar mensen die ik ken zijn op die manier goed geholpen.

Ik kreeg wel de indruk dat ze het barstend druk hebben en dat verklaart ook het feit dat je telkens terug moest komen voor een afspraak.
Misschien dat ze een inschatting maken hoe erg geval je bent om het maar zo te zeggen.

En denken ze misschien dat je het wel zo gaat redden maar dat is maar een idee.
Wel jammer dat je er niet veel mee bent op geschoten.

mvg udo

sabinep

trt Gent

Bericht door sabinep » do 14.06.2012 11:07

Beste allemaal

ik heb zo'n 4 jaar geleden die TRT ook gevolgd in Gent en had er ook heel veel van verwacht.

Bij mij is de tinnitus 6 jaar geleden plots begonnen 's nachts na een plots gehoorverlies.

Ik dus na maanden zoeken naar Gent, ik begrijp het gevoel en de bedenkingen die je beschrijft heel goed,
ook ik voelde me verloren en een beetje bekocht.

Wel heb ik na aanraden van de audiologe een "ruisgenerator" getest en vooral 's nachts , na het uithalen van mijn gehoorapparaten, deed dat wel iets maar mijn man kan daarmee niet slapen en dan ben ik ZELF op zoek gegaan naar alternatieven..

Nu slaap ik (het is eigenlijk meer inslapen) met een koptelefoon onder mijn kussen die aangeschakeld is aan een walkman met een CD met de geluiden van de zee

En na maandenlange training (ik geloof dat dit net die retraining is) luister ik naar die geluiden heel geconcentreerd en kan ik mijn tinnitus ahw naar de achtergrond verdringen.

In het begin stond de CD op repeat, maar nu naar een paar jaar speelt de CD af tijdens de fase van inslapen en elke keer tijdens de nacht als ik wakker word en weerom moet inslapen.

Neem van mij aan dat het geen wondermiddel is, maar het helpt.

Ik heb ook ooit eens een begin van tinnitus gehoord links, toen sloeg ik echt in paniek, maar door me dan te focussen op de geluiden rechts is het weg gegaan want die TRT heeft me ook geleerd dat de eerste momenten van het waarnemen van een nieuw tinnitus geluid cruciaal zijn, als je er dan in slaagt er geen aandacht aan te geven, lukt het soms om het te negeren.

ik hoop dat je hieraan iets hebt, geloof me het is geen wondermiddel en soms wordt het zo voorgesteld, ik heb soms de indruk dat de therapeuten er zelf ver vanaf staan

Het is en blijft een zware last, en bepaalde dagen lukt het mij ook echt niet.

Veel sterkte.

Plaats reactie