Mijn ervaringen met 2 jaar tinnitracks

Plaats hier uw ervaringen met begeleiding, therapie en wat het u heeft opgeleverd.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
silence is golden

Mijn ervaringen met 2 jaar tinnitracks

Bericht door silence is golden » wo 21.06.2017 14:43

Dag allemaal.
Gisteren was mijn laatste dag van precies 2 jaar tinnitracks. Ik kan jullie meteen vertellen dat het precies gedaan heeft wat men beloofde : plm. 30 % vermindering van mijn tinnitusgeluid. Dit was binnen een jaar bereikt. Toen ik vorig jaar voor controle terugging naar het adres waar ik de tinnitrackstoebehoren gekocht had bleek dat men intussen vond dat je niet één maar twee jaar dagelijks naar de gefilterde muziek moest luisteren. Het nadeel hiervan is dat je stiekem toch hoopt op nog méér vermindering van het geluid, maar ondanks dat ik het om die reden supertrouw heb volgehouden is het bij de 30 % gebleven. In de laatste weken leef je wel echt naar het einde toe want het is al met al een giga discipline die je op moet brengen. Vorige week heb ik me voor een slotcontrole weer gemeld bij Hörgeräte Steenweg in Nordhorn Duitsland, waar je met buitengewoon veel aandacht ontvangen wordt en heb daar mijn verhaal gedaan. Tot mijn verrassing was het nog niet einde oefening want Frau Steenweg bood mij aan geheel vrijblijvend een soort apparaatjes achter de oren te gaan proberen die een zelf instelbare ZEN muziek produceren zodat dit het tinnitusgeluid kan camoufleren. Dit ga ik in september proberen.
Tot slot : ik heb 3 x na een behandeling van de osteopaat een tot meerdere dagen niet tot nauwelijks last gehad! Ook een buitengewone ervaring die dus helaas niet lang stand hield. Ben nu nog bezig met een psycholoog om te komen tot acceptatie. Moeilijk!

jahn

Re: Mijn ervaringen met 2 jaar tinnitracks

Bericht door jahn » do 21.12.2017 12:41

Ha Silence!
Je schrijft een prachtig en realistisch bericht
(zo komt het mij over).
30% vermindering is heel erg mooi.
Ook dat je het deelt, want wie weet breng je nog
1 of 2 of 1000 lotgenoten op een idee.
30% minder last is enorm veel waard.
En nu ga je dus de weg van acceptatie.
(We zijn in dat opzicht collega's).
Sterkte aan alle goeds!
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

Plaats reactie