Een tijd later hoe gaat het met je T&H 22-01-21019

Plaats hier uw ervaringen met begeleiding, therapie en wat het u heeft opgeleverd.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Roberto1

Een tijd later hoe gaat het met je T&H 22-01-21019

Bericht door Roberto1 » di 22.01.2019 11:22

Beste,

Ben nu al een maandje aan het observeren alle forums om je T & H te verlichten.
Zie heel veel verhalen die beginnen maar zie niet een tijd later ( 1-2 jaar) hoe het met hem/haar vergaat?
Zoek meer hoe je het beheersbaar houd en zo min mogelijk je leven beïnvloed na een tijd.
Zie nu ook bij mezelf dat ik er nu zeer obsessief mee bezig ben wat eigenlijk niet goed is en neem als
de meeste niet aan als ze horen; "leer er maar mee leven en probeer het zoveel mogelijk te negeren".
Denk als je een tijdje verder bent dat de acceptatie meer komt ( nu zelf 3 maanden , rechter oor T) en wat doe
je als het toch weer een bepaald moment heftiger wordt.
Nogmaals we willen allemaal leven dus zie graag alleen de verhalen die vooruit kijken en het zich zelf aangenaam maken.
Kunnen best wel tips & tricks tussen zitten in een tijd later waar we totaal niet aan gedacht hebben. :cool:

Groet, Roberto
Het is niet werken met Tinnitus maar aan .
Blijf rustig en zorg dat je conditie en mentaal de juiste balans kunt vinden.
Zo zul je je Tinnitus kunnen beheersen en een plek geven (gewenning)
of zelfs uitdoven. :)

Tommie
Contacteer:

Re: Een tijd later hoe gaat het met je T&H 22-01-21019

Bericht door Tommie » wo 23.01.2019 14:25

Hoi Roberto,

Zie je ook hier weer staan, tevens op wel meer topics hier op het forum.
Hoe herkenbaar!, zelf noem je het ergens ‘obsessief’ en wellicht is dat een goede constatering.
Ook ik was in het begin hier een regelmatige bezoeker, vooral ook door angst, frustratie en verdriet.
Ik ben echter veel later op deze site gekomen door advies van een kno arts bij ons in het ZH.

-even een zijsprongetje hier nu ik het toch over een kno arts heb
Velen zullen net als ik nare en frustrerende herinneringen hebben aan hun kno bezoeken, zeker in het begin van hun T.
Ik kwam destijds (was al een tijdje flink naar de klote nl) redelijk ontredderd bij de kno binnen.
Kort gezegd, wees deze mij erop dat ik hier maar mee moest leren leven en dat hij wel erge dingen wist en tevens nog een volle wachtkamer had! Echt, toen ik buiten stond voelde ik mij zo ongelofelijk LOST!,..,voelde alsof ik net een life time sentence over me had horen afroepen!,...werkelijk ik had mij nog nooit zo eenzaam en in en in rot gevoeld!-

En Roberto, geloof me ook jij zult deze narigheid stukje bij beetje steeds beter leren te accepteren.
Maar voor nu begrijp ik dat je er volop mee bezig bent. Is dat goed?,...nee, maar je hebt het gewoon ff nodig om via dit forum wel zoveel mogelijk over T te weten te komen.
Ik en velen met mij zijn in het begin steeds maar bezig om Dé cure tegen T te vinden,....
Helaas is dat een heilloze zoektocht want als de artsen geen fysieke oorzaak in je kop kunnen vinden is het gewoon vette pech hebben en gaat het zeer waarschijnlijk nooit meer over!
Het toverwoord is en blijft, AFLEIDING!,...veel doen, ondernemen wandelen, sporten als het kan, al zal je er in het laatste geval ook achterkomen dat bij intens sporten de T daarna wel ff luider zal zijn.
En last but not least, geef het de tijd,..die heb je echt nodig.
Een luide en chronische T is niet zomaar ff een dingetje wat je overkomt nl,...die hakt er kei en keihard in en heeft vaak de nodige consequenties. Bij mij ging het na de TRT stukje bij beetje beter, het is vallen én opstaan.
Probeer je er niet tegen te verzetten, dat geeft meer stress en meer stress = luidere T.

All the best,
Tom

Roberto1

Re: Een tijd later hoe gaat het met je T&H 22-01-21019

Bericht door Roberto1 » wo 23.01.2019 18:06

Bedankt Tommie jouw feedback.
inderdaad het is een gewenning en veel afleiding.
Vandaag had ik weer een goede dag weinig T, is altijd vervelend als de volgende dag het harder is dan komt ook nog harder aan maar goed het zal een gewenning moeten worden.
Gisteren naar de huisarts geweest omdat ik toch veel druk (trommelvlies) op mijn rechteroor heb , hij kon niet goed zien (oorsmeer maar ook oordruppels gehele week ). voor vandaag geplant om 09.30 uur maar had ook voor 09.45 uur een duizeligheid onderzoek ( licht in het hoofd) geruime tijd . Toch maar gekozen voor uitspuiten , kwam vandaag bij assistent arts voor uitspuiten en zegt dat mijn beide oren wel schoon zijn pfff.
Alleen ziet dat de trommelvlies lichtelijk geel is (slechte doorbloeding/of te gespannen?). Balen was ik toch maar naar het duizeligheid onderzoek gegaan nu duurt dat weer 2 weken. tussentijds lekker doordruppelen oor en neus (buis v E.) al geloof ik daar niet meer in dat daar het probleem zit.
Al teveel neusdruppels gehad.
Inderdaad nu weer ff positief zijn en mijn leven hervatten , ontspanning :D

Groet, Roberto
Het is niet werken met Tinnitus maar aan .
Blijf rustig en zorg dat je conditie en mentaal de juiste balans kunt vinden.
Zo zul je je Tinnitus kunnen beheersen en een plek geven (gewenning)
of zelfs uitdoven. :)

Plaats reactie