het effect van hoogteligging op Tinnitus ?

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
tripper

het effect van hoogteligging op Tinnitus ?

Bericht door tripper » di 03.07.2007 15:21

ik heb zonet 2 weekjes ardennen (villers-dt-orval in wallonië :-D ) achter de rug
en het leek wel alsof mijn tinnitus er met 50% op verbeterde.

alleen wanneer het muisstil was kon ik hem horen.
ik overweeg om binnenkort eens een andere hogergelegen plaats te gaan bezoeken (misschien een grote stad zoals Munchen),

en als dat me goed zou bevallen misschien ooit kijken om daar te gaan wonen.
zijn hier nog mensen waarvan hun tinnitusproblemen ophouden wanneer ze op een hoger gelegen plaats vertoeven?

zijn de positieve effecten op tinnitus van het verblijven op een hoger gelegen plaats permanent... of zou het na enkele maanden terug even erg worden als voorheen? of zelfs dubbel zo hard toeslaan? :shock:

sinds ik terug ben, acht ik het trouwens mogelijk dat de gsm, wifi & andere stralen die in een stad veel aanweziger zijn als op een afgelegen dorp in de natuur...
ook een negatieve invloed hebben op tinnitus.

een beschrijving van uw ervaring(en) gewenst! :cool:
Laatst gewijzigd door tripper op di 03.07.2007 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Anarchitect

Bericht door Anarchitect » di 03.07.2007 18:28

Een ding waarvan de wetenschap zeker is dat 't tinnitus ernstig kan beinvloeden is: de gemoedstoestand :)

Misschien was je wel gewoon lekker relaxed, bezig met alle indrukken, daardoor was de tinnitus opeens minder belangrijk, dat merkte je en vervolgens ging je humeur nog verder omhoog?

't Is maar een theorie :cool: De geest is krachtiger dan we soms denken..

Kees

Bericht door Kees » di 03.07.2007 19:10

Hallo Tripper,

Die ervaring heb ik ook gehad op hogere plaatsen tijdens een vakantie.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je dan wat relexter bent door de vakantiestemming.

Maar hoe hoger je komt hoe lager de luchtdruk, dat kan eventueel misschien
wat uitmaken voor de Tinnitus, maar daar is nooit onderzoek naar gedaan.
Dus we weten niet zeker of het nu door de luchtdruk komt of door een relaxter leven.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Schelte

Bericht door Schelte » wo 23.12.2009 23:09

Beetje oud topic maar voor mij zeker actueel. Als ik in de winter een weekje in de bergen ben (zo tussen de 1200 en 2200 meter hoog) slaap ik altijd aanmerkelijk beter dan thuis in Nederland. Eigenlijk had ik er helemaal geen erg in dat dat ik T had. Maar goed je bent ook in beweging en je hebt een hoop afleiding. Enkel in skiliften als ook nog de sneeuw zorgt voor extra demping van geluiden viel het me op dat de T nauwelijks merkbaar was. Denk er ook over dit op termijn te gaan uitbuiten. Moet enkel nog 12 jaar (na de recente verhoging van de pensioen gerechtigde leeftijd). Lijkt wel op het effect dat Trental bij mij heeft (zie ook naar mijn topic op dit gebied bij medicijnen etc. op dit Forum). Als ik stop met inname komt de ruis weer terug. Leuk om te lezen dat ook anderen de bergen (of zelfs een stad op 500 meter hoogte) verlichting van hun T. ervaren. :-D

Plaats reactie