muziek maken

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Myran

Bericht door Myran » do 18.12.2008 19:23

Teska, watvoor oordopjes zijn dat dan precies en waar kan je die kopen? Ik ben wel benieuwd :)

Misschien dat ik toch maaris wat informatie moet gaan zoeken over dat in-ear gebeuren...

Teska
Contacteer:

Bericht door Teska » zo 28.12.2008 13:26

Sorry voor het late antwoord. Ik gebruik oordopjes van Creative, de EP-630:

Afbeelding

(Ik neem aan dat je deze bedoelde en niet de comfoor?)

krekel

Bericht door krekel » di 30.12.2008 20:48

Hallo muzikanten,

Ik heb zo'n goede twee maanden verergerde T en sindsdien ook H in een bepaalde mate. Ik speel al meer dan 30 jaar in bands en heb van mijn hobby ook mijn beroep kunnen maken. Tevens geef ik al meer dan 18 jaar elektrische gitaar lessen op een muziekschool. Omdat ik al 10 jaar een piepje had heb ik in alle gevallen waarbij veel herrie kwam kijken oordoppen gedragen vanaf die tijd. Ook in het uitgaansleven.
Ik merkte al enige tijd dat ik me was gaan irriteren aan teveel herrie in bands, alsof het een voorbode was voor de verslechtering van mijn klachten.
Een andere hobby van mij is het mixen van opnames van bands. Ergens begin november was ik daar mee bezig. Zeker niet op harde sterkte...het was 's nachts en ik ga de buren echt niet lastig vallen...maar ik zette de computer uit en daar was de heftige sis en piep. Ik heb sindsdien dit nog 1x gedaan en het verergerde ook toen de klachten. Met oordoppen in filter -25 Db. heb ik ook nog 1x gerepeteerd met een trio samen met bas en drums. Ook nadien was de T en H erger. Sindsdien ook nog 1x mijn uur band coaching gedraaid op de muziekschool met uiteraard weer oordoppen standje -25. Ook weer reactie op mijn oren. Tot op de dag van vandaag kan ik ook niet het geluid velen van mijn akoestische gitaar thuis. Het is dus duidelijk dat ik ook met bescherming het geluid van een band niet meer verdraag. Iig tot op heden.
Ik vraag me af of een in ear systeem bij mij tot de mogelijkheden zou kunnen horen. Ik zal het dan wel uiterst zacht moeten zetten. Het geluid van drums knalt daar natuurlijk gewoon overheen. Zeker als je op een klein podium staat ongeveer anderhalve meter van de drummert vandaan. Mijn T en H is sinds een aantal weken rust en ontspanning draaglijk geworden en ik heb eerlijk gezegd geen zin het onnodig erger te doen laten worden. Uiteraard is het allemaal een dilemma waar ik voor sta. Zijn er evt. in ear gebruikers in de zelfde omstandigheden die hierover positieve ervaringen kunnen uitwisselen?
Misschien sta ik wel aan de vooravond van een drastische koerswijziging in mijn leven. Ik huiver er een beetje van.
Ik hoor het wel

Voor nu...groeten en morgen een gezellig oud en nieuw zonder knalschade.

Chris.

janh

je instrument niet kunnen verdragen .....

Bericht door janh » ma 02.03.2009 19:34

zo'n 1,5 jaar geleden dacht ik dat mijn cello ws in de verkoop moest. Misschien zou een luit nog kunnen, enz. .... . Nu ben ik blij dat ik het niet te snel opgaf (daartoe gestimuleerd in aud.centr.amersfoort (gestimuleerd om niet op te geven, bedoel ik)).
Nu lukt cello spelen weer. Comfoor oordopje van -25Db in mijn linker, meest gevoelige, oor en de sordino er op (demper op de kam).
Ik geniet enorm van deze mogelijkheid.

NB => janh had per abuis een dubbel profiel: zie verder 'jahn'.

Plaats reactie