studeren met tinnitus

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Lalagè
Contacteer:

studeren met tinnitus

Bericht door Lalagè » do 03.01.2008 12:16

Hoe doen jullie dat? In het begin had ik er niet zoveel last van, maar nu zit ik te studeren (artikelen en een boek lezen en dan samenvatten) en ik heb last van dat eeuwige gepiep. Net had ik wel een muziekje op, maar dat leidt soms ook weer af. Misschien moet ik m'n Bachcantates even onder het stof vandaan halen?

Fred

Bericht door Fred » do 03.01.2008 13:29

Hallo,

Ik studeer dan wel niet, maar had wel hetzelfde met andere dingen waarbij je je aandacht moet houden.

Ik had eerst dan ook muziek opstaan, maar dat is toch iets waar je hersenen zich op gaan focussen.

Daarom gebruik ik nu altijd natuurgeluiden. Die zijn niet indringend en je brein hoeft het niet te analyseren, het maskeert gewoon lekker je T en werkt ook nog eens rustgevend dus meer energie voor de studie (of wat dan ook)

Kan het echt van harte aanbevelen!

Hopelijk heb jij er ook wat aan. :cool:

Groeten,
Fred

mayflower

Bericht door mayflower » do 03.01.2008 22:19

Daar ik zelf mac gebruiker ben kan ik je prima helpen met een dergelijk tooltje te regelen. Gaarne handel ik dit wel graag via PB of email af. ( johan -at- signumsinetinnitu - dot - com)

Overigens is deze site:

hier is echt ideaal om bij te leren!
"Tinnitus cannot stop me. Through sacrifice, through blood, through sweat, through tears. No matter how bad things go, my heart and my mind will carry my body when my limbs are too weak!"

Erique

Bericht door Erique » do 03.01.2008 23:44

Hoe doen jullie dat eigenlijk met examens. Hebben jullie dan last van het gesuis?

sandra

Bericht door sandra » vr 04.01.2008 01:09

Da's echt een zeer vreemde gewaarwording. Totnogtoe was ik meestal zo geconcentreerd tijdens een examen dat ik me achteraf realiseerde dat ik 3 of 4 uur gewoon niet aan de tinnitus had gedacht, terwijl het dan juist wel heel luid zou moeten zijn. Na een examen is het vaak wel dubbel zo luid.

Hopelijk lukt het mij ditmaal ook om het 3 uur 'niet te horen'.

mayflower

Bericht door mayflower » vr 04.01.2008 06:13

Erique schreef:Hoe doen jullie dat eigenlijk met examens. Hebben jullie dan last van het gesuis?
Nee ik leer namelijk altijd met een muziekje aan, en tegenwoordig heb ik de luxe dat ik 24/7 muziek hoor! Ik moet dat ding wel even afstellen want hij is sinds een jaar erg eentonig (eigenlijk zou ik de maker van dat "ding" moeten "sue-en" op grond van wanprestatie, dus als iemand de importeur/fabrikant kan vinden houd ik me aanbevolen. )
"Tinnitus cannot stop me. Through sacrifice, through blood, through sweat, through tears. No matter how bad things go, my heart and my mind will carry my body when my limbs are too weak!"

Lalagè
Contacteer:

Bericht door Lalagè » vr 04.01.2008 09:58

mayflower schreef:
Erique schreef:Hoe doen jullie dat eigenlijk met examens. Hebben jullie dan last van het gesuis?
Nee ik leer namelijk altijd met een muziekje aan, en tegenwoordig heb ik de luxe dat ik 24/7 muziek hoor! Ik moet dat ding wel even afstellen want hij is sinds een jaar erg eentonig (eigenlijk zou ik de maker van dat "ding" moeten "sue-en" op grond van wanprestatie, dus als iemand de importeur/fabrikant kan vinden houd ik me aanbevolen. )
Tijdens het examen zelf mag je toch geen muziek erbij?
Nu zie ik het voordeel van een mondeling examen :-)

mayflower

Bericht door mayflower » vr 04.01.2008 14:17

Lalagè schreef: Tijdens het examen zelf mag je toch geen muziek erbij?
Ik dacht dat we met z'n allen hier zo'n band hadden dat we wel een geheimpje konden bewaren... heb ik net DE truuk ontdekt om tijdens tentamen muziek te luisteren moet jij weer roet in het eten gooien..

sandra

Bericht door sandra » do 10.01.2008 21:00

Ik heb vandaag de ideale situatie ontdekt: ik zat dichtbij het raam en de prof vroeg of ik het erg vond dat hij het open zette. Uiteraard niet... heb ik tijdens het examen 3 uur naast een raam gezeten met op de achtergrond het geluid van wind en vogels...

Myran

Bericht door Myran » di 02.12.2008 22:33

Gelukkig heb ik altijd de gave gehad om me goed te kunnen concentreren, maar sinds die T is toegenomen is het wel lastiger. Ik zet daarom meestal zacht de radio aan of een cd met van die relaxmuziek.

Moet zeggen dat die vliegtuiggeluiden ook wel fijn zijn (heb ik net even geprobeerd)

Teska
Contacteer:

Bericht door Teska » wo 03.12.2008 11:47

sandra schreef:Da's echt een zeer vreemde gewaarwording. Totnogtoe was ik meestal zo geconcentreerd tijdens een examen dat ik me achteraf realiseerde dat ik 3 of 4 uur gewoon niet aan de tinnitus had gedacht, terwijl het dan juist wel heel luid zou moeten zijn. Na een examen is het vaak wel dubbel zo luid.

Hopelijk lukt het mij ditmaal ook om het 3 uur 'niet te horen'.

Hier hetzelfde, tijdens tentamens ben ik meestal geconcentreerd genoeg dat de T aan mij voorbij gaat. Thuis en tijdens colleges heb ik die 'luxe' niet en heb ik meestal (thuis in ieder geval) altijd wel achtergrond geluid zoals muziek zacht opstaan of de cv die aanspringt (voordeel van een flatje met een cv in de keuken).

Myran

Bericht door Myran » wo 03.12.2008 12:19

Ja, een cv doet wonderen inderdaad :)

Bloody Lynn

Bericht door Bloody Lynn » do 12.03.2009 21:26

Als ik moet leren zorg ik er zeker voor dat ik iig mijn concerta niet vergeet, dat in combinatie met de violen van bach (mathemetische muziek en natuurlijk geen tekst) zorgt ervoor dat het studeren eigenlijk (bijna) nooit een probleem vormt.

sandra

Bericht door sandra » zo 29.03.2009 15:28

Welke stukken van Bach beluister je precies? Ik ben mijn huidige achtergrondmuziek een beetje beu gehoord en ben op zoek naar nieuwe. Maar aangezien het zoeken naar geschikte achtergrondmuziek nogal tijdrovend is, zijn tips altijd welkom!

Groeten,
Sandra

Bloody Lynn

Bericht door Bloody Lynn » vr 08.05.2009 21:55

Om heel eerlijk te zijn weet ik niet precies hoe het heet. :?

De cd is gebrand en een cadeautje, maar ik weet niet meer van wie.
Daarom noem ik het altijd gewoon 'de violen van Bach'.
Bach staat in het algemeen bekend als een componist met mathemetische muziek, dus ik denk dat het niet zo veel uitmaakt wat je kiest.

Natuurgeluiden werken niet voor mij,
vreemd genoeg werkt het op mijn zenuwen en val ik bijna in slaap
tijdens het luisteren ervan. Niet erg handig als je wilt studeren.

Muziek in een taal die je niet kent zou ook kunnen helpen?

Zelf vind ik Kat-Tun wel leuk. (Japanse band.)
Geeft ook nog extra energie.

Plaats reactie