kan je je t laten aanpraten???

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
qtip

kan je je t laten aanpraten???

Bericht door qtip » za 14.06.2008 10:48

ik heb nu al bij 2 vrienden, die af en toe last hadden van t, meegemaakt dat na een gesprekje over t, waarin ik ze bv aanspoor om doppen te gebruiken en op te passen met concerten etc, ze me een tijdje later vertellen dat de t permanent is (geworden)

ik vraag me af of ik dit soort gesprekjes nog wel moet voeren.

ik geloof wel dat t voor een groot deel een hersenaangelegenheid is maar kan je je t laten aanpraten?
This may not make sense to you but I have found that not much of anything about tinnitus makes sense.

JV
Contacteer:

Bericht door JV » za 14.06.2008 13:38

Als je daar gevoelig/vatbaar voor bent dan kan dat (denk ik) zeker!
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met een collega. Ik wees hem op een uitzending over T. op TV, dan kon hij eens bekijken wat het nou was.
Een dag of wat later zit hij ziek thuis: last van T.

Groet,
JV
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

frankswart

Bericht door frankswart » di 17.06.2008 17:12

ik denk ook dat dit zeer zeker kan ik vraag me ook vaak genoeg af heb ik nu wel T omdat ik het dan plots gewoon even niet lijk te horen
maar zoals vandaag denk ik toch echt ja hij is er dan heb ik gewoon zin om me oren er af te hakken :twisted:

Erique

Bericht door Erique » di 17.06.2008 22:48

Het schijnt toch dat wel 90% van de mensen of zo in principe last heeft van Tinnitus, maar het zich vaak niet bewust is omdat het niet zo op de voorgrond treedt bij ze. Dan kan je ze door er over te praten bewust van maken, met als gevolg dat ze er op gaan letten, etc.

frankswart

Bericht door frankswart » di 17.06.2008 22:51

en hoe kan je bij dit soort mensen er voor zorgen dat je er niet aan denkt zodat het weer op de achter grond treedt of er minder erg in hebt? iemand tips iedeeen

Erique

Bericht door Erique » wo 18.06.2008 23:22

Dat went langzaam. Ik heb het nu negen maanden en begin er toch langzaam maar zeker aan te wennen. Heb nu meer last van de angst dat het erger wordt. Of je er wat aan kunt doen om de gewenning te bevorderen weet ik niet. Wat bij mij volgens mij heeft geholpen is dat ik vorige maand twee keer (met gehoorkap op) een musical heb bezocht, had eindelijk weer eens het gevoel dat ik ondanks de Tinnitus toch leuke dingen kon doen. Denk dat dat wel belangrijk is, dat je uiteindelijk toch de draad weer kunt oppakken.

Matthias84

Bericht door Matthias84 » do 03.07.2008 20:03

Geloof ik niet echt.
Ze zullen dan wel al T gehad hebben, maar gewoon heel licht.
Wat je wel kan verwachten bij jonge mensen tegenwoordig...

Dankzij jou kunnen ze nog maatregelen nemen dat het niet meer erger wordt en wie weet nog terug verdwijnt.

Ries

Bericht door Ries » wo 22.09.2010 11:43

zo is t bij mij onstaan zelfs!
nu ook myclonus door gekregen.
oppassen dus
(ben wel vatbaar voor zulke duingen door een andere beperking)
Komt dit dan uit de hersens? als het op zo'n manier komt?
weet iemand hoe het komt dat ik nu allerlei dingen hoor ook een zoem

Lucia

Bericht door Lucia » wo 22.12.2010 20:54

Ik denk niet dat je T kunt aanpraten. Zelf had ik er nog nooit van gehoord. Wel van disco oren en zo maar als je altijd een hekel aan herrie hebt kom je daar niet veel.

Enorm veel mensen hebben een (lichte) vorm van T en als je je erop concentreert dan hoor je het ook.

Plaats reactie