werken met machine

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Clary

werken met machine

Bericht door Clary » za 17.01.2009 12:11

Hallo, ik heb al jaren last van oorsuizen en gepiep in met name mijn rechteroor, maar heb daar nooit veel hinder van ondervonden. Nu werk ik sinds 1 jaar op mijn werk met een schrobschuurmachine die zeilvloeren reinigt. Het ding maakt een hels lawaai, zo'n irritante hoge toon (70 dB volgens de firma). Ik was stom om in het begin geen oorbescherming te dragen, daarna watjes, later schuimoordopjes. Tot 1 week gelden want toen is de T zeer verslechterd en ik vraag me af of die machine de oorzaak is. Sinds vorige week kreeg ik betere bescherming, zo'n beugel met zachte doppen die hard in je oren duwen. Maar dan nog hoor ik die hoge toon en bovendien gaan mijn oren bonken van de druk van de beugel. Ik heb er vrijdag met mijn baas over gesproken en ze zou kijken voor nog betere bescherming en als dat niet helpt moet er een andere oplossing gevonden worden. Eerlijk gezegd wil ik helemaal niet meer met die rotmachine lopen omdat het zo'n vreselijke toon heeft. Ik ben 33 en alleenstaand dus dit werk is belangrijk en voor de rest doe ik het graag (huishouding in bejaardenhuis) maar ik wil voor mijn mentale welzijn niet meer met een machine werken. Er is verder niemand die dat werk over kan nemen en het bedrijf heeft verliezen dus iemand inhuren doen ze niet.
Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die ervaring hebben met schoonmaakmachines en of hun T verergert is?
Ik ben al naar mijn huisarts geweest en een hoortest gedaan (weet nog niet het resultaat), maandag wordt er een foto gemaakt van mijn sinusholtes omdat ik altijd een verstopte neus heb. Mijn oren zijn helemaal schoon volgens de arts, ik zou bijna hopen dat er een ontsteking zat wat met een kuurtje de T zou verhelpen maar helaas. Slapen is nu een marteling geworden omdat de geluiden erger lijken te worden. Muziek luisteren doe ik al helemaal niet meer omdat ik bang ben dat het nog erger wordt.

Sorry voor het lange verhaal, maar sinds deze week is mijn leven deprimerend geworden en nu zit ik ook over mijn werk in.
Alvast bedankt voor het lezen iedereen!

JV
Contacteer:

Bericht door JV » za 17.01.2009 12:33

Ik heb geen ervaring met dat soort machines. Een geluidsbelasting van 70 db lijkt mij op zich mee te vallen maar aan de andere kant kan dat natuurlijk ook net te veel zijn... Ik hoop voor je dat de artsen inderdaad iets vinden wat verholpen kan worden en dat daarna alles weer dragelijk is.
Als je uiteindelijk moet kiezen tussen werk en gezondheid lijkt mij de keuze niet zo moeilijk.

Groet, sterkte,
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Amadeeke

oorkleppen.

Bericht door Amadeeke » za 17.01.2009 13:12

Hallo,
Heb je al eens oorkleppen geprobeerd ? Dempen bij mij goed.
Je hebt er zelfs met luidsprekers in waardoor je muziek kunt spelen via radio, MP3. misschien om de storende machinegeluiden wat te onderdrukken?. We hebben op werk ook die schuimpjes voor in de oren , maar voor mij persoonlijk ( rare kronkel in gehoorgang zodat ik nooit dat ding goed op zijn plaats kreeg ) gaf die geen goede demping. kheb nu vaste oorkleppen op mijn helm, en dus altijd bij wanneer ik me in het lawaai begeef. ( compressoren , ventilatoren, pompen )
Andere optie is op maat gemaakte oordoppen. Die vallen nauwelijks op en zitten comfortabel. Iets moelijk met in en uitnemen, bvb als iemand iets tegen je zegt. (Ik gebruik die voor muziek spelen in band en af en toe uitgaan.)
Hopelijk vind je een oplossing en kun je blijven werken. groetjes

Kees

Bericht door Kees » zo 18.01.2009 13:14

Ja, van die oorkappen die ze ook dragen bij het snoeien van bomen of bij gebruik van bladblazers enz.
Die vallen helemaal over je oren heen en beschermen goed.
Zijn vaak ook bij de doe het zelf winkels te koop.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie