zelf moord

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

udo j

zelf moord

Bericht door udo j » zo 23.08.2009 13:23

Ik weet niet of dit onderwerp hier thuis hoort maar ik was zo geschokt
van de nieuwsbrief met daarin het artikel van zelf moord door H en T.

Wat ik er uit begrijp was voor hem de H het ergste. Hij heeft alles uit voerig beschreefen en ik weet niet of dat helemaal in de krant gestaan heeft maar dat zou wel goed zijn om mensen er op te wijzen dat het verre gevolgen kan hebben.

Ik hoop niet dat ik ooit zo iets ga doen en niemand van dit forum want 29 jaar................

Kees

Bericht door Kees » zo 23.08.2009 21:56

Het gebeuren is uitvoerig in diverse media beschreven.

Ook heeft de NVVS er in het laatst uitgekomen nummer
van het blad "Horen" uitvoerig aandacht aan besteed.

Het is triest, maar we weten dat het helaas vaker voorkomt.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

piepdemuis

Bericht door piepdemuis » za 26.12.2009 04:44

Ik zit in diezelfde leeftijd en denk vrijwel dagelijks na over zelfmoord, puur vanwege de constante kwelling van het geluid (dat elk jaar erger lijkt te worden). Ik voel veel irritatie en frustratie. Er zijn meer mensen die omwille van tinnitus zichzelf het leven nemen, bij het audiologisch centrum waar ik een traject gevolgd heb schuiven ze dat aan de kant en zeggen ze dat die mensen "ook andere problemen hebben". Ik vond dat nogal schokkerend om te horen omdat ik zelf geen problemen ervaar, behalve dan de tinnitus waarmee ik dus niet kan leven! De draaglast van tinnitus (ok het kan heel erg varieren) wordt dus niet helemaal serieus genomen cq geaccepteerd als ernstig verschijnsel.

mayflower

Bericht door mayflower » za 26.12.2009 06:14

"Tinnitus cannot stop me. Through sacrifice, through blood, through sweat, through tears. No matter how bad things go, my heart and my mind will carry my body when my limbs are too weak!"

udo j

Bericht door udo j » za 26.12.2009 16:54

Het is begrijpelijk toch moet je daar niet over na denken. kom op zeg,ja het kan vreselijk domineren de T en je wordt er gek van, toch zijn er dingen die het leven de moeite waard maken.

IK heb net twee bruchen achter de rug met familie en schoonfamilie.
Natuurlijk een hoop gekakel. maar daarna neem ik lekker een borrel en daar kan ik van genieten.

Zo zij er meer kleine dingen die je kan doen. Het is zeker frustrerend dat bijna niemand het begrijpt en sterker nog geintjes er over maken maar daar kan ik tegen.
eikel maar raak dat doet mij niks.

IK begrijp dat jij nog een stuk jonger bemt dan ik ben en dan is dat triest om te lezen.
Het is moeilijk maar mentaal moet je sterk in je schoenen staan. Er komt heus iets wat verlichting kan brengen daar moet je op hopen en zo lang zo goed en kwaad als het kan mee om gaan.

Dus probeer de momenten te plukken en positief te kijken dan red je het wel.

Lalagè
Contacteer:

Bericht door Lalagè » zo 27.12.2009 12:57

Toch snap ik die jongen wel waarnaar hierboven gelinkt wordt. Als je al niet meer tegen het geluid van je eigen stem kan... dat lijkt me verschrikkelijk!

Kees

Bericht door Kees » zo 27.12.2009 16:59

piepdemuis schreef:Ik zit in diezelfde leeftijd en denk vrijwel dagelijks na over zelfmoord, puur vanwege de constante kwelling van het geluid (dat elk jaar erger lijkt te worden). Ik voel veel irritatie en frustratie. Er zijn meer mensen die omwille van tinnitus zichzelf het leven nemen, bij het audiologisch centrum waar ik een traject gevolgd heb schuiven ze dat aan de kant en zeggen ze dat die mensen "ook andere problemen hebben". Ik vond dat nogal schokkerend om te horen omdat ik zelf geen problemen ervaar, behalve dan de tinnitus waarmee ik dus niet kan leven! De draaglast van tinnitus (ok het kan heel erg varieren) wordt dus niet helemaal serieus genomen cq geaccepteerd als ernstig verschijnsel.

Als je vind dat het AC je niet serieus neemt of "domme antwoorden" geeft,
moet je gewoon je beklag doen bij de FENAC, dan wordt de betreffende
audioloog daarop het matje geroepen, want dit kan echt niet.

http://www.fenac.nl/algemeen/contact.html

Moet je gewoon echt doen, er wordt door ons soort mensen vaak
veel te weinig geklaagd als we niet serieus genomen worden.

Geldt ook voor alle andere lezers(essen) van dit bericht.
Groeten,

Kees.

Rob10

Bericht door Rob10 » vr 01.01.2010 13:06

De berichten dat Tinnitus tot dementie leidt vind ik wel erg verontrustend.

Kees

Bericht door Kees » vr 01.01.2010 16:13

Rob10 schreef:De berichten dat Tinnitus tot dementie leidt vind ik wel erg verontrustend.

Ik weet niet wat er van dat soort berichten waar is.

Dus niet al te veel ongerust over maken lijkt me.
Laatst gewijzigd door Kees op ma 04.01.2010 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Kees.

Bloody Lynn

Bericht door Bloody Lynn » za 02.01.2010 20:10

Lalagè schreef:Toch snap ik die jongen wel waarnaar hierboven gelinkt wordt. Als je al niet meer tegen het geluid van je eigen stem kan... dat lijkt me verschrikkelijk!
Idd, het is makkelijk te oordelen, maar dit was toch wel een erg zwaar geval.

Niemand weet wat je zou doen als je zelf in de schoenen zou staan met iemand die iets in een bepaalde mate heeft. Daar zijn we mensen voor, dat kunnen we niet weten. We kunnen dan (mss) wel allemaal tinnitus/hyperacusis in enige vorm hebben, maar de mate waarin iemand daar last van ondervind is zeer persoonlijk.

Zo ken ik iemand die zware T heeft, maar het doet hem helemaal niks en hij vindt mij een aansteller omdat ik doppen indoe. X)
(niet dat ik me daar ook maar iets van aantrek, maar om even een punt te maken :p)
''Silence can be found in music.'' -- BL

udo j

Bericht door udo j » za 02.01.2010 20:41

Tja..of het knap van die persoon of het ergste moet nog komen....

LK

Bericht door LK » za 02.01.2010 20:44

Tinnitus leiden tot dementie is een volsterkte onwaarheid.Daar zou ik niet over wakker liggen.
Over tinnitus en zelfmoord graag hetvolgende:
tinnitus ervaar jezelf vooral hoe luid hij is en dat geeft perspectieven,
Er zijn mensen met een ongelooflijk luide tinnitus (kan je meten, vergelijken met een andergeluid) die er geen probleem mee hebben en andere met een zachte tinnitus die uit het leven willen stappen...laat dit dan een hoop zijn om er mee te leren omgaan, en hier mee bedoel ik niet: je moet er maar mee leren leven...
Er zal een moment zijn dat je wel met je tinnitus om kan gaan, maar dat kan lang duren en is niet te voorspellen wanneer.
Nog straffer, ik wil onmiddelijk tekenen voor de rest van mijn leven deze harde tinnitus als mijn hyperacusis maar zou weggaan. Voor ons is meestal hyperacusis veel moelijker als tinnitus... Veel sterkte allemaal..groeten, LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

JV
Contacteer:

Bericht door JV » za 02.01.2010 21:26

Klopt... de luidheid van tinnitus is een ding maar hoeveel last je er van hebt is iets anders. Mij is ooit verteld dat je persoonlijkheid er veel mee te maken heeft en daar zit denk ik wel iets in...

Wat dementie betreft: er zijn volgens mij heel veel mensen met dementie die géén tinnitus hebben.
Het wachten is op een onderzoek waaruit blijkt dat mensen met groene ogen meer kans hebben op... etc etc.. zo kan wel door blijven gaan.
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Erica47

Bericht door Erica47 » za 02.01.2010 22:27

Tinnitus en dementie.

Hoe wetenschappelijk is dit inmiddels onderzocht?
Zo nu en dan komen er altijd weer spookverhalen voorbij.

Stel dat dementie optreed bij 10% minder grijze hersenmassa (want het ging toch om die grijze hersenmassa?).
Kun je dan zo maar zeggen dat als tinnitus die hersenmassa aantast dat je een grote kans loopt op dementie?
En wat als die aantasting bij 1% blijft steken?

Ik heb nog niet alles gelezen / uitgezocht (doe ik waarschijnlijk ook niet eens), maar ik vind dit erg kort door de bocht.
Zoals 'van deodorant krijg je kanker'. Is helemaal niet bewezen en wordt zelfs wetenschappelijk tegengesproken. Maar het verhaal duikt af en toe weer op en jaagt verschillende mensen de stuipen op het lijf.
Of magneetsieraden kunnen tinnitus verminderen. Over dat onderwerp verwachtte ik trouwens al geen serieus antwoord meer.
Leve het internet.

Maar dit is alleen maar mijn mening.
Erica

LK

Bericht door LK » zo 03.01.2010 10:06

Voor alle duidelijkheid: Tinnitus tast niet onze hersenmassa aan!!
T is het detecteren van een geluid dat er niet is.Er heeft nog niemand een hersenbeschadeging opgelopen van Tinnitus.Daar ben ik vrijwel zeker van.
Groeten LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Gesloten