motorrijden en tinnitus

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

LK

aan Mast

Bericht door LK » do 07.10.2010 21:38

lees uw eigen tekst eens, het geplof schrijft u zelf dat ik lage tonen noem is absoluut niet zonder risico!! en deskundigen die beweren dat dit geen kwaad kan wil ik graag persoonlijk eens ontmoeten.
Dat geplop voilgens jou, lage tonen volgens mij, gaat zelfs door uw oorbescherming door.. daar zijn oordoppen juist niet goed in om dit af te schermen..windgeruis wel... ik ken binnen de VLATI verschillende motorrijders die T en/of H hebben opgelopen van hun eigen motorgeluid..
Als jij spreekt van 106 dB A voor modellen van meer dan 1000 m³ dan is dit gewoonweg schadelijk voor motorrijder of passant!
Jij mag van mij zoveel als je wil met een motor van 106 dB A blijven rond rijden maar dan zou ik graag hebben dat je dit verder in Nederland blijft doen. 106 dB A is voor een wandelaar zonder gehoorbescherming gewoonweg gevaarlijk vooir zijn gehoor!! . ik snap niet dat wij op dit forum hierover een discussie dienen te houden!!!
PS: ik wil nog eens duidelijk stellen dat ik absoluut geen probleem heb met motars die hun hobby uitoefenen met stille motoren.
Ik citeer graag mijn dochter (die geen Hyperacusis heeft) na een uitstap in de Ardennen: terwijl er een groep van Harley's over de baan komt gereden, staat dat kind met haar vingers in haar oren en vraagt aan mij, wat zijn dat voor dingen die zo'n hels lawaai maken?
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

LK

Om van uw passie als motorrijder nog lang te genieten...

Bericht door LK » do 07.10.2010 21:49

Stap 1 koop een stille motor en bescherm u tegen het windgeruis.
Mijn gegevens over Gemotoriseerde tweewielige voertuigen, volgens de Europes wet en ik citeer:
De lawaaiproductie van gemotoriseerde tweewielige voertuigen is al lang door EG-richtlijnen (richtlijn 78/1015) aan banden gelegd. Deze richtlijnen omvatten verschillende fasen. De laatste fase voor vermindering van geluidsemissie is in 1993/1994 van kracht geworden. Hierin zijn de grenswaarden voor toelaatbaar geluidsniveau van motoren tot 80 cm3 vermogen 75 dB(A), tussen 80 en 175 cm3 77 dB(A) en met meer dan 175 cm3 vermogen 80 dB(A).
Dat is wat ik heb over de richtlijnen van geproduceerd motorgeluid...
Zijn er in Nederland misschien wetten die afwijken van de Europese norm??
106 dBA ik ben er nog niet goed van...
En ik wil graag laten weten aan alle motorrijders dat ze hun oren dienen te beschermen voor langdurig windgeruis, maar dat ze ook voorzichtig dienen te zijn voor hun eigen motorgeluid (bij niet stille motors), tenslotte zitten je oren om max. 1,5 meter van de motor en uitlaat, en zeker dienen rekening te houden met de onbeschermende voetgangers die ze voorbijsteken ...
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

jimmy76
Contacteer:

motorrijden

Bericht door jimmy76 » ma 22.11.2010 11:50

motorijden op de weg of quad rijden met sport uitlaat behoort voorgoed tot het verleden indien ik mijn gehoorbescherming draag is zoals velen zeggen de T beter te horen dan ben ik bang dat ik niet defensief meer kan rijden en zodoende ambulance ,claxons en dergelijke niet meer kan horen .
had heel fel last van evenwichtstooornissen dus ben ik terug trial beginnen te rijden ook omdat deze machines zeer weinig db produceren
althans de 2 takters met goede demping .had heel graag een nieuw model gekocht bij hetzelfde merk maar die hebben nu alleen nog 4takt s
heb ermee proef gereden maar produceren te veel geluid dus blijf ik de huidige behouden en sinds ik terug rij zien ze mijn evenwichtsstoornissen achteruit gaan .En heel belangrijk pure ontspanning :-D

LK

goed zo een stillere motor...

Bericht door LK » ma 22.11.2010 15:43

Ik ben altijd blij dat er mensen zijn die naar stillere motors overstappen. Er zijn natuurlijk enkelingen die helemaal geen last hebben van lawaaierige motors en uitlaten. Maar de meesten onder ons (en zeker diegene met Hyperacusis) weten dat te harde geluiden , en daaronder versta ik ook motorgeluid niet goed is voor onze oren. En is het al maar uit respect voor diegene die hyperacusis( overgevoeligheid voor geluid) hebben dat we allemaal overschakelen naar stillere motoren.
Weg met de lawaaierige Quads,Harley's en Ducati's...
Leve de elektrische scooter!!!
Groeten LK

DickA

Bericht door DickA » ma 22.11.2010 21:46

Ik heb geen motor, maar een brommer Puch Skyrider uit 1967.
Bij een zware aanval van suizen pak ik juist dat Puchje om het suizen te overstemmen. Ik doe dan vaak mijn helm af, heerlijk die wind om je oren.
Vaak blijft het dan voor de rest van de dag weg.
Jammer dat het weer nu niet meewerkt.\
Vorig jaar ben ik dan toch geflitst: 68 km /uur... :(
Foto in Woerden bij het Veteranentreffen.
http://picasaweb.google.com/Natnekker/P ... 6247003250

LK

aan DickA

Bericht door LK » di 23.11.2010 08:32

leuk voor jou dat je het suizen daarmee kan overstemmen!!
maar is dat niet meer door het windgeruis? dan kan je even goed noisegenerators gebruiken of in je ipod het geluid van de zee...
Dan hebben de voetgangers en andere weggebruikers geen last van je motorgeluid...
Groeten LK

DickA

Re: aan DickA

Bericht door DickA » vr 24.12.2010 23:44

LK schreef:leuk voor jou dat je het suizen daarmee kan overstemmen!!
maar is dat niet meer door het windgeruis? dan kan je even goed noisegenerators gebruiken of in je ipod het geluid van de zee...
Dan hebben de voetgangers en andere weggebruikers geen last van je motorgeluid...
Groeten LK
Ik wordt iedere morgen wakker met extreme tinnitus, na douche en haar wassen (heb alles nog) flink de haarföhn erin.
Meestal zakt het dan naar aanvaardbare normen, maar soms moet ik de hele dag zien uit te zingen.
Ook wil lekkere muziek op een koptelefoon weleens werken.
Ben overgens werkzaam in de muziek, niet als muzikant maar als documentalist.
Na tien minuten liggen begint het gesuis weer.

Plaats reactie