invloed genotsmiddelen op oorsuizen

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Kees

Bericht door Kees » ma 26.07.2010 22:08

Arth schreef:o ,sorry dan heb ik de dokter verkeerd begrepen .

Arth.

Nou, dat is maar de vraag.
Had hij/zij het echt niet over haartjes?

Dan hoef jij je niet te verontschuldigen hoor.
Jij bent een leek, een dokter zou een professional moeten zijn.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Arth

Bericht door Arth » wo 28.07.2010 23:32

Mijn Duits is niet zo goed.

Hij is ook chirurg in het ziekenhuis hno ,dus ik neem aan dat ik het aan mij ligt..

Arh

Phoenix

Bericht door Phoenix » ma 06.09.2010 19:56

Ik heb nu ongeveer 9 weken last van T. Een aantal keren heb ik sinds die tijd iets meer dan een paar glazen alcohol gedronken. Daar heb ik niks van gemerkt. Afgelopen zaterdag heb ik ook een aantal glazen gehad en zondag had ik meer last dan normaal. Meestal wordt het bij mij erger naarmate de dag vordert, maar nu hoorde ik de T 's morgens al heel goed en was ik gevoelig voor geluiden.

Ik weet niet of er een connectie is, maar dit is tot nu toe mijn ervaring.

Misschien heeft het ook met doorbloeding te maken: als je alcohol hebt gebruikt, wordt er vocht aan je lichaam onttrokken en ik heb weleens gelezen dat je aderen dan tijdelijk wat vernauwen als gevolg van die onttrekking. Misschien belemmert dat tijdelijk de bloedtoevoer enigszins...

Kees

Bericht door Kees » di 07.09.2010 19:30

Phoenix schreef:Ik heb nu ongeveer 9 weken last van T. Een aantal keren heb ik sinds die tijd iets meer dan een paar glazen alcohol gedronken. Daar heb ik niks van gemerkt. Afgelopen zaterdag heb ik ook een aantal glazen gehad en zondag had ik meer last dan normaal. Meestal wordt het bij mij erger naarmate de dag vordert, maar nu hoorde ik de T 's morgens al heel goed en was ik gevoelig voor geluiden.

Ik weet niet of er een connectie is, maar dit is tot nu toe mijn ervaring.

Misschien heeft het ook met doorbloeding te maken: als je alcohol hebt gebruikt, wordt er vocht aan je lichaam onttrokken en ik heb weleens gelezen dat je aderen dan tijdelijk wat vernauwen als gevolg van die onttrekking. Misschien belemmert dat tijdelijk de bloedtoevoer enigszins...

Niet helemaal waar denk ik.

Alcohol werkt ook als een bloedverdunner, dus zou het ook omgekeerd kunnen zijn.
Groeten,

Kees.

sen

Bericht door sen » di 07.09.2010 20:11

Phoenix

Bericht door Phoenix » di 07.09.2010 21:14

Klopt wat je zegt Kees. In het begin verdunt de alcohol het bloed en zal de doorbloeding misschien zelfs beter gaan. Ook verwijden je aders.

Wat ik bedoelde was meer later in het proces. Alcohol droogt het lichaam uit en de hersenen krijgen een vochttekort. Ik dacht ook gelezen te hebben dat door deze uitdroging de aders juist tijdelijk wat vernauwen, maar ik heb het niet terug kunnen vinden.

Maar goed, of het allemaal invloed heeft op T is denk ik nooit algemeen te stellen. Vandaar ook: mijn ervaring. :-)

Bedankt voor je linkje, Sen!

Lalagè
Contacteer:

Bericht door Lalagè » di 07.09.2010 21:54

Ik heb het vermoeden dat mijn oren 's ochtends harder suizen als ik 's avonds een glas alcohol heb gedronken. Moet er nog maar eens goed op letten, want als het ook een structurele verergering kan worden dan kan ik beter helemaal niet meer drinken.

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » wo 08.09.2010 07:07

goede morgen bij mij juist niet als ik sàvonds wijn drink slaap ik een paar uren op en met opstaan is de rot herrie juist veel minder.prettige dag allemaal .Ineke

Lalagè
Contacteer:

Bericht door Lalagè » wo 08.09.2010 08:27

Hm nou heb ik niet gedronken en suist het ook hard in de ochtend, grr.

Phoenix

Bericht door Phoenix » wo 08.09.2010 19:33

Ineke, aan hoeveel glazen wijn moet ik dan denken? Misschien dat er ergens een kantelpunt ligt... Ik heb namelijk ook wel avonden twee glazen gehad en dan had ik niet meer last de volgende dag...

@lalage: Tja de ene dag gaat het beter dan de andere he. Hopelijk morgen weer een wat stillere dag voor je!

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » wo 08.09.2010 20:59

ik drink ruim 2 glazen iedere avond , dus valt mee. Ineke weer.

Phoenix

Bericht door Phoenix » wo 08.09.2010 21:40

Hmm ja dan is het misschien toch de hoeveelheid die het em doet. Ik zal het eens in de gaten houden de komende tijd.

Kees

Bericht door Kees » do 09.09.2010 19:05

Ja, moet je doen. Proost. :cool:
Groeten,

Kees.

herci
Contacteer:

Bericht door herci » wo 27.10.2010 20:46

bij mij wordt het suizen erger...heb zo'n tv suis...
Normaal ook gerinkel in één oor. Na wat alcohol wordt het suizen iets erger en verwijnt het gerinkel (wss omgezet is gesuis)
Dus eigenlijk hoor ik wel meer, maar door het relaxerende effect van alcohol erger ik me er niet aan en slaap ik sneller in (neem ook rivotril maar dit helpt totaal niet meer om te slapen)

Als ik zwaar doorzak, wat zelden gebeurt heb ik de dag nadien wel erg veel last van een zeer luid gesuis... duurt dan wel tot 15u in de namiddag tegen dat het terug afneemt...

Plaats reactie