Vergoeding infuustherapie Duitsland door zorgverzekering

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
beat

Vergoeding infuustherapie Duitsland door zorgverzekering

Bericht door beat » vr 20.08.2010 14:18

Onlangs ben ik in Duitsland geweest voor een infuusbehandeling voor mijn tinnitus.

Ik heb voor aanvang van de therapie een verzoek tot vergoeding ingediend bij mijn zorgverzekeraar (CZ). Omdat de aanvraag 2 weken zou duren, ben ik maar naar Duitsland gegaan om de behandeling te ondergaan.

Na mijn behandeling kreeg ik een brief van mijn zorgverzekeraar waarin staat dat de behandeling niet wordt vergoed. De reden is dat 'uit internationale gezaghebbende wetenschappelijke literatuur moet blijken dat de zorg voldoet aan de stand van wetenschap en praktijk'.

Kan iemand mij vertellen of het klopt dat de infuustherapie hier niet aan voldoet? Ik heb op internet proberen te zoeken en ook de onderstaande sites geraadpleegd, maar ik kom er niet uit.

http://www.tinnitusresearch.org/
http://www.tinnitusjournal.com/

Kees

Bericht door Kees » vr 20.08.2010 21:16

Dat kan wel kloppen.

Zolang er geen echte internationale onderzoeksrapporten zijn die
laten zien dat bijvoorbeeld 50 % van de onderzochten er beter van worden wordt het vaak niet vergoed door de zorgverzekeraar(s).

Let wel die 50 % is zomaar een voorbeeld getal.

Zo worden de onderzoeken van dr. de Ridder in Antwerpen vaak ook niet meer vergoed.

En wie zijn daar weer de dupe van, juist, wij met onze Tinnitusklachten.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Arth

Bericht door Arth » ma 23.08.2010 11:08

zozo , ben ook behandeld met ernstig oorsuizen in duitsland ,dit heeft goed geholpen ,dus het werkt wel.

De cz kan dit niet maken er zijn andere verzekeringen die het wel vergoeden.

Heb je een verwijsbrief van de dokter ingediend ?

Ik heb eens ergens gelezen in de voorwaarden van vergoeding ,dat het wel vergoed word als je in het buitenland geholpen kan worden.

Ik heb nog niets ingediend omdat de rekening van de Duitse arts er nog niet is.

arth

Kees

Bericht door Kees » ma 23.08.2010 11:47

Ja, het is ook belachelijk dat ze hier zo kneuterig zijn met vergoedingen.
Ze klagen dat de Nederlandse zorg zo duur is.

Als je het vergelijkt met het buitenland zijn we juist één van de goedkoopste in Europa.

Er is onlangs uitgezocht dat de Nederlands zorg € 0,10 per dag per persoon kost.

Er zijn landen om ons heen waar dit € 0,35 tot € 0,45 per dag per persoon kost, dus waar heb je het dan over.

Stelletje kniepers in Den Haag.

(Geld niet voor jouw hoor Joost).
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

betty
Contacteer:

Bericht door betty » ma 23.08.2010 17:27

Ja , die zorgverzekeraars proberen er gewoon onder uit te komen om niet te betalen.
Ik vind de gezondheidszorg in Nederland niet zo geweldig.
Het gemene is dat degene met geld deze behandeling wel kunnen doen maar anderen niet. (Dus gezondheid is wel degelijk te koop, vind ik)
groetjes Betty

beat

Bericht door beat » za 28.08.2010 13:35

Dat is wel jammer.

Mocht het iemand toch zijn gelukt om bij CZ een vergoeding te krijgen, dan hoor ik dat graag!

Arth

Bericht door Arth » zo 29.08.2010 00:22

Beste Beat

Ik heb de rekening van de dokter nog niet. Wel van de medicijnen.

Ook heb ik het 1 en ander nagekeken op internet,ik geloof dat de verzekering zich aan de europeese regels moet houden.Dit houd in als een behandeling in acute vorm in Duitsland helpt moet dit vergoed worden.
Het antwoord met experimentele fase is een smoes ,er zijn nl ook andere nederlandse verzekeringen die het wel vergoeden.

Het mag niet zo zijn dat cz het niet zou vergoeden, tevens zit ik al heel mijn leven bij (oz) nu cz.

In Duitsland is het een erkende de behandeling ,en heb ik die gedeeltelijk in het ziekenhuis gekregen, de dokter is daar chirurg,het is erkend als standaard behandeling bij de HNO in Bon.

Als de behandeling niet zou helpen dan zouden de dokters het niet geven.

Als het een prive kliniek zou zijn is het misschien anders zijn.

Ook is er sprake op het forum dat er andere thyrapien ook niet vergoed worden . Het lijkt erop wat men niet ziet vergoed men niet.

Het zou dus erop neer komen dat veel mensen met blijvende schade ,die geheel of gedeeltelijk hersteld kan worden door de behandeling.

Het is door de wehrmacht uitgevonden, het word gegeven aan Duitse soldaten door geweer/kanon.bazooka schieten en tankbesturen schade oplopen.

Het zou een vorm van discriminatie zijn.Er zou een advocaat naar kunnen kijken.

Er zou een brief naar de minister van gezondheid moeten/en of krant.

Zodra ik de rekening in kan dienen ,kan ik een brief opstellen voor de verzekering.

Arth.

Plaats reactie