duf

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
KROOS5

duf

Bericht door KROOS5 » za 23.10.2010 12:38

Begonnen met neusspray, eigenlijk 2 pufs per dag maar ik ben heel voorzichtig begonnen met 1 spray. Dat ben ik, altijd voorzichtig want ik heb na alle jaren niet meer het vertrouwen dat iets beter maar juist slechter wordt.
Vandaag is het weer zo'n dag (gisteren erg druk geweest): neus dicht, oor doof en in mijn hoofd draait het.
Manlief wil graag stappen, maar ik zie dat nu niet echt zitten tussen drukte en kabaal.
Een beetje begrip zou fijn zijn. Wat niet kan, kan toch gewoon niet :-(
Hoe gaan jullie hier nou toch allemaal mee om. Ik word er stapel krankjorig van zo onderhand.
Angela

Maartje

Re: duf

Bericht door Maartje » za 23.10.2010 13:07

Je kunt als partner zonder T nooit helemaal begrijpen wat het met je doet om T te hebben. Mijn man heeft er ook een paar maanden last van gehad en bij hem is het over gegaan. Hij "verwijt" mij ook wel eens dat ik er teveel mee bezig ben en me er niet zo door moet laten beïnvloeden. Maar hij hoort niet wat ik hoor en ik zit nu eenmaal anders in elkaar.

Ergens moet je een balans zien te vinden in wat je zelf denkt dat goed is voor je, bv niet mee gaan stappen. Maar aan de andere kant moet je je leven niet laten beheersen door je klachten en er dan toch op uit gaan. De ene keer merk je dat je daar van opknapt en als je eenmaal weg bent, je de T een beetje vergeet. De andere keer gaat de T lekker luidkeels mee en baal je.

Sterkte, Maartje
Laatst gewijzigd door Maartje op za 12.03.2011 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Kees

Re: duf

Bericht door Kees » za 23.10.2010 13:58

Je zou eens kunnen beginnen met het aanschaffen van de Tinnitus CD bij de NVVS.

Dan zoek je jouw geluidje er bij op en zet je die stieken aan als hij thuis is.
Als hij dan begint te klagen dan zeg jij, nou dat hoor ik nu 24 uur per dag en 7 dagen in de week.

Dan nog een informatiefolder er bij leggen, misschien gaat er dan een lichtje branden bij hem.

De NVVS winkel.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

eva1965

Bericht door eva1965 » za 23.10.2010 23:56

ik had er in het begin ook zo een last dan zei mijn man altijd "kom , gezellig mee, dat zal je goed doen en je zult afleiding hebben". 9 van de 10 keer ging ik mee en moest een week plat omdat de T zo luid werd dat ik er ook nogeens een meniere aanval eroverheen kreeg. Tegenwoordig laat ik mij niet meer zo mee slepen, ik zeg gewoon nee. Want ik ben de enige die kan beslissen of ik wel of niet uit kan gaan of op visite of wat dan ook. Ik weet ook wel dat het voor mijn gezin niet zo leuk is om vaak nee te horen maar inmiddels hebben ze er begrip voor en accepteren het gewoon wanneer ik nee zeg. (en het is vaak nee). maar goed , ik heb al heel lang Tinnitus en mijn man en ik zijn 23 jaar getrouwd dan wen je er wel aan. niet aan de T maar wel aan de situatie.
Eva

Plaats reactie