Eenzaam door tinnitus.

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Eenzaam

vaak
33
38%
soms
33
38%
nooit
20
23%

Totaal aantal stemmen: 86

Ron

Eenzaam door tinnitus.

Bericht door Ron » vr 06.01.2006 15:17

Ik voel me vaak eenzaam door die Tinnitus, omdat niemand (die het niet hebben) het werkelijk kunnen begrijpen. Welliswaar leven ze mee maar toch heb ik het gevoel dat ik alleen ben! Hebben jullie dat ook!

tanja

Re: Eenzaam door tinnitus.

Bericht door tanja » vr 06.01.2006 17:34

Ron schreef:Ik voel me vaak eenzaam door die Tinnitus, omdat niemand (die het niet hebben) het werkelijk kunnen begrijpen. Welliswaar leven ze mee maar toch heb ik het gevoel dat ik alleen ben! Hebben jullie dat ook!
hoi ron.dat eenzaam gevoel heb ik niet.wel toen ik deprie was ervan, :cry: begrip van de mensen die het niet hebben wat wij hebben maak ik ook mee....hou je taai.

groetjes tanja

Eelste

Bericht door Eelste » vr 06.01.2006 19:42

Ja zovaak voel ik me eenzaam. Vooral als iedereen op school afspraken maakt met elkaar en ik niet omdat ik er niet tegen kan. Net nog belde iemand me op, ga jij dan naar dat jongerenhotel of ga je naar huis? Nou, ik ga naar huis want ik kan niet tegen dat jongerenhotel denk ik... Nu had het meisje er gelukkig begrip voor omdat ze weet wat ik heb, maar toch is dat niet erg fijn.......
Life is not a problem to be solved but a mystery to be lived.

Bapamaci
Contacteer:

Bericht door Bapamaci » wo 18.01.2006 23:11

Nee,ik voel me niet eenzaam gemiddeld genomen.Soms op een verjaardag ofzo als de helft langs me heen gaat.Wel voel ik me vaak onbegrepen door de buitenwereld (niet mijn naaste omgeving) maar dat zal altijd zo blijven denk ik.Maar daar heb ik me inmiddels bij neergelegd.

Bart
Me and my shadow.
www.bartboomsfotografie.nl

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » do 19.01.2006 12:15

Nu voel ik me wel eenzaam, mijn man is 12 dagen weg , dus helemaal alleen met die T en dat is vooral s`avonds moeilijk als het donker is en ik hoor ook niets meer.Naar verjaardagen ga ik haast niet meer,want daar voel ik me verloren tussen,omdat je de gesprekken niet kunt volgen. En nu is het ook nog rot weer,helpt ook niet mee. Ik ben wel blij dat ik die computer heb, vooral nu,heb gelukkig veel contact zo. Telefoneren kan ik allang niet meer. Maar goed we moeten toch verder, ga toch zo maar wandelen in de regen. Die 12 dagen komen ook wel weer om moet ik maar denken, het is trouwens al het elfde jaar dat ik in deze tijd alleen ben, mijn man is met 2 broers naar Noorwegen langlaufen. Ineke

Eelste

Bericht door Eelste » do 19.01.2006 19:14

Toch handig, internet.....
Life is not a problem to be solved but a mystery to be lived.

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » do 19.01.2006 19:41

Ja , ik doe het nu anderhalf jaar en ben er echt aan verslaafd geraakt, heb nu meer contact met mijn broers en schoonzusjes en kennisjes, en dat contact heb je gewoon nodig,Ineke

Tjurven

Bericht door Tjurven » do 22.02.2007 21:29

ik heb 'vaak' gekozen, mensen begrijpen het niet dat je niet constant meegaat naar een fuif, wat niet wilt zeggen dat ik niet meer naar concerten ga, ja, maar enkel met oordopjes!

Mustang

Re: Eenzaam door tinnitus.

Bericht door Mustang » za 24.02.2007 12:37

Ron schreef:Ik voel me vaak eenzaam door die Tinnitus, omdat niemand (die het niet hebben) het werkelijk kunnen begrijpen. Welliswaar leven ze mee maar toch heb ik het gevoel dat ik alleen ben! Hebben jullie dat ook!
Ik voel me niet eenzaam door de T alleen heb ik soms wel het gevoel dat er veel langs me heen gaat, en zeker als er meerdere mensen door elkaar praten dan kan ik het niet volgen. Maar ik heb me daar maar bij neergelegd. Ik heb ook geen zin om aan Jan en alleman uit te gaan leggen wat ik heb. Mijn man weet het (heeft ook de CD gehoord nu met T geluiden, dus heeft inmiddels wat meer begrip) en enkele collega's verder niemand.
Maar wat ik wel jammer vind is dat ik niet overal meer aan mee kan doen zonder het 3 dagen of langer te moete bezuren, dan is de T weer zo luid.
Maar soms moet dat dan maar.

Carla

Longosan

Bericht door Longosan » za 24.02.2007 15:25

Behoorlijk in een isolement aan het raken.... tja, eenzaamheid is een logisch vervolg daarop!!!

Geen verjaardagen, niet autorijden, geen vakanties, niet uit gaan... etc...etc.....

de lijst met "kan niet meer" wordt steeds langer jammergenoeg!!!

SalF
Let op: dit produkt kan enige sporen van T & H bevatten!!

Kees

Bericht door Kees » di 06.03.2007 11:21

Hallo allemaal,

Ik ga evengoed naar verjaardagen en dat soort dingen heen.
Ook al krijg je niet alles mee en gaat het soms wat aan je voorbij.
Dat is voor mij geen reden om niet te gaan, anders moet mijn vrouw altijd alleen en dat wil ik ook niet.
Het is een keuze die je maakt en ik heb er verder geen problemen mee.
Het is voor mij tenminste geen reden om niet te gaan ook al zit je er soms
een beetje voor spek en bonen bij, zoals ze dat dan noemen.
Met een bruiloft of zo, maken we van te voren een afspraak dat als de muziek
te hard gaat dat ik dan eerder naar huis ga en dat mijn vrouw dan later wordt thuis gebracht.
Gewoon even een kwestie van het een en ander goed regelen.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

vlinder

Bericht door vlinder » za 05.05.2007 18:08

Ik voel me ook vaak eenzaam. Dat komt ook omdat de lijst met dingen die niet kunnen steeds langer wordt. Ik maak dan wel zelf die keuze omdat ik geen zin heb om het de komende week te moet bezuren met ergere T en H.
Ik voel me vaak wel bezwaard omdat vrienden rekening met me houden, en daardoor bijvoorbeeld op een terras gaan zitten waar het wat minder gezellig is maar wel stiller. Daarentegen mag ik me daar natuurlijk wel gelukkig mee prijzen met zilke vrienden. Het is alleen lastig dat er zoveel mensen rekening met jou moeten houden.

Janneke

Bericht door Janneke » ma 10.09.2007 21:43

Je omschrijft het wel mooi Ron. Het is weliswaar lang geleden dat je dit schreef, maar vanavond voel ik me weer 'ns onbegrepen door .... mijn eigen man die me vertelde dat hij me wel begrijpt omdat hij slechthorend is ...??!

Ik ben mensen kwijtgeraakt waarvan ik dacht dat het vrienden waren. Ik vind het moeilijk om afspraken te maken omdat ik bang ben ze later weer te moeten afzeggen. Ik vermijd restaurants en café's en ga niet meer naar feestjes. Verjaardagen wel en als er door elkaar gesproken wordt verlaat ik even de kamer.
Soms word ik er depressief van maar gelukkig duurt dat nooit langer dan een paar dagen. Veel geluiden doen pijn aan mijn oren, vooral rammelend serviesgoed en brommende koelkasten.
De kunst is om niet te vervallen in zelfmedelijden. Soms is het allemaal heel erg moeilijk en kost het moeite om weer wat in het gareel te komen. Het ergste is het als mensen zeggen dat ze het begrijpen terwijl je aan je water voelt dat dat niet zo is.
Het ga je goed Ron.
Janneke

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » ma 10.09.2007 21:57

Toe Janneke, niet zo pessimistisch, ik wil best je vriendin zijn hoor, al is het dan via e-mail.Blijf toch zoveel mogelijk naar alles kijken wat je nog wel kan en hebt , dat met je man zal best wel weer goed komen, van tijdelijke aard, het wordt beter weer ook van de week, dat weer van vandaag werkt ook depressief. Maar mail me gerust als je zo voelt, heb altijd een luisterend oor voor je, kop op en ik wens je morgen een betere dag, Ineke

thijs

Bericht door thijs » di 11.09.2007 00:19

Janneke, ik kan helemaal vinden in je verhaal..

groet, Thijs

Plaats reactie