Sound Therapy International - Belooft Tinnitus genezing

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
puppetmaster696

Sound Therapy International - Belooft Tinnitus genezing

Bericht door puppetmaster696 » za 25.12.2010 23:32

http://www.soundtherapyinternational.com/v3/home.html

6 maanden naar klassieke muziek luisteren en voila! dure grap voor $500 dollar (exc. verzend kosten) maar sommige mensen zweren erbij, heeft iemand hierover gehoord?.. lijkt mij een lulverhaal maar dacht toch ffe posten..

Kees

Re: Sound Therapy International - Belooft Tinnitus genezing

Bericht door Kees » zo 26.12.2010 14:56

puppetmaster696 schreef:http://www.soundtherapyinternational.com/v3/home.html

6 maanden naar klassieke muziek luisteren en voila! dure grap voor $500 dollar (exc. verzend kosten) maar sommige mensen zweren erbij, heeft iemand hierover gehoord?.. lijkt mij een lulverhaal maar dacht toch ffe posten..

Ja, het is ook onzin.
Ze zitten alleen achter de inhoud van je portemonnee aan.

Maar dat is met meer van deze site's het geval, het is altijd oppassen wat dat betreft.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

sen

Bericht door sen » zo 26.12.2010 21:54

Ja ja als dit het ei van Colombus was geweest,hadden
wij dit zeker geweten
Sen

mayflower

Bericht door mayflower » zo 02.01.2011 15:28

sen schreef:hadden wij dit zeker geweten
Wie is wij? En hoe wil je nieuwe bevindingen op haar merites beproeven zonder dit te 'proberen'. Zeg niet dat je alles moet proberen maar als het al 22 jaar duurt om een beproefde methode (TRT) in NL te krijgen ben ik niet zo verzekerd van bovenstaande opmerking.

Zegt niet dat je ongelijk hebt dat dit mogelijkerwijs een frauduleus bedrijf is maar wil er wel op wijzen dat bovenstaande 'zelfingenomenheid' (wegens gebrek aan een beter woord) niet geheel op zijn plaats is. Het is ons belang methoden te analyseren en categoriseren; een reactie in de zin van Treep is veel meer op zijn plaats.
"Tinnitus cannot stop me. Through sacrifice, through blood, through sweat, through tears. No matter how bad things go, my heart and my mind will carry my body when my limbs are too weak!"

Kees

Bericht door Kees » ma 03.01.2011 19:27

Ach, dat moet iedereen gewoon voor zichzelf uitvogelen.

We zijn tenslotte allemaal volwassen mensen.
Maar voor $ 500,00 kun je heel wat klassieke muziek in de CD-winkel kopen dacht ik. :)
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Brederordie

Bericht door Brederordie » ma 03.01.2011 19:45

Ga ik toch voor emotional dark progressive metal ala Evergrey, Redemption bijvoorbeeld IF you don't mind..... alhoewel hier en daar een Mozart of Bach mij ook wel bekoord :wink:

Jean Paul

Bericht door Jean Paul » ma 03.01.2011 22:28

Geluidsverrijking als 'medicijn' voor hyperacusis patiënten is geen onzin voor hen die last hebben van het soort hyperacusis dat TRT Jasterbroff benoemd. TRT Jastreboff beschrijft letterlijk dat het soort geluid er niet eens toe doet. In dat licht bezien, kun je naar 'pink noice' luisteren, ook naar klassieke muziek, naar 500 spreeuwen of naar een Bulgaars meisjeskoor. De betekenis van geluid doet er niet voor het gehoor. Waar het om gaat is de 'diss-stress' terugbrengen van de 'audio pathways' door de dynamiek op te vangen van het 'wilde gehoor' door het aanbieden van betekenisloos geluid (what ever that may be).

Als je dit maar lang genoeg doet (individueel bepaald) is gekgenoeg dat voldoende voor veel hyperacusis (en tinnitus) patienten om van hun kwaal af te komen. Raar maar waar. Vergelijk het met een zwaar verbrande huid: die gekwetste huid is zeer gevoelig en 'schreeuwt' van de activiteit, door de huid lang onder de kraan te houden wordt de activiteit van verbrande huid gedempt. Exact hetzelfde gebeurt bij guidsverrijking en het 'gekwetste' gehoor. Het gehoor is ook helemaal niet beschadigd, maar ontregeld (naar hyperacusis zoals Jastreboff benoemd!).

Het succes van de behandeling is individueel bepaald. Voor velen werkt geluidsverrijking wel degelijk, maar voor een kleine groep blijven de klachten min of meer aanhouden. Er zijn dan andere lichamelijke of psychische oorzaken aan te wijzen die een (voldoende) herstel in de weg staan.
Helaas, maar zo is het leven.

Samengevat: dus ja, de muziek cd kan zeker helpen. Maar patiënten kunnen ook hun eigen muziek opzetten, naar een pink noice cd-tje luisteren of naar een luisterboek. Alles is goed.

Brederordie

Bericht door Brederordie » di 04.01.2011 19:57

Voor een groot deel heeft de muziek mij dit gegeven (hoogstwaarschijnlijk) gegeven.... Waarom zou muziek mij er ook niet van kunnen verlossen?

Ev

Bericht door Ev » wo 05.01.2011 02:48

Brederordie schreef:Ga ik toch voor emotional dark progressive metal ala Evergrey, Redemption bijvoorbeeld IF you don't mind..... alhoewel hier en daar een Mozart of Bach mij ook wel bekoord :wink:
Redemption :cool:

Plaats reactie