Duizeligheid en tinnitus

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
jozef

Duizeligheid en tinnitus

Bericht door jozef » za 14.01.2012 15:27

Ik heb nog een issue, ik voel me de hele dag licht in mijn hoofd en wat onzeker op de beentjes. Het is geen draaiduizeligheid maar eerder wat zweverig.

In bed nagenoeg geen last, alleen verticaal en dan voornamelijk met lopen. Ben net nog wezen fietsen met de kinderen, 2 uurtjes en op de fiets ook geen last.

herkent iemand dit gevoel?

Ik hoor het weer graag.

gr.

Jozef
Ik leef voor mijn 2 kinderen, hun liefde is alles.

jozef

Bericht door jozef » zo 15.01.2012 09:52

Is er helemaal niemand die dit herkent of er iets over kan vertellen?
Ik hoor graag van jullie.

gr.

Jozef

sen

Bericht door sen » zo 15.01.2012 12:36

Kijk hier effe jozef is het woord meniere of bppd niet gevallen.

Www.duizeligheidscentrum.nl

http://www.duizeligheidscentrum.nl/diag ... gnose.html

Sterkte

Lalien

Bericht door Lalien » zo 15.01.2012 20:03

Ik heb daar ook wel regelmatig last van (dat zweverige).
Bij mij heeft het te maken met stress en chronische hyperventilatie.

Maar soms denk ik ook dat het een afgeleide vorm van iets van meniere
is omdat het altijd zo voelt alsof de duizeligheid begint IN het oor
waarin ik tinnitus heb. Maar de draaiduizeligheid die bij Meniere hoort heb ik niet, het is meer een duizeling IN mijn oor.

Overigens heb ik dat centrum in november gebeld en ze hebben daar een wachttijd van anderhalf jaar!!!

groet, Lilian
luctor et emergo (ik worstel en kom boven)

jozef

Bericht door jozef » vr 20.01.2012 09:45

Hoi allemaal, ik heb gisteren evenwichtstesten gehad, bloed laten prikken en bij de neuroloog geweest in het ziekenhuis in ede.
Daar zit ook een duizeligsheidscentrum waarbij je voor een dagopname terecht kan.

Je krijgt dan alle onderzoeken in 1 dag inclusief de uitslag.
Bij mij hebben ze niets kunnen vinden qua storingen in de evenwichtstsorganen of in het bloed. ook neurologisch geen aanwijzingen. 4 weken geleden heb ik ook nog een mri gehad dus daar was ik niet zo bang voor.

Conclusie is dat ik chronische hyperventileer wat de duizeligheid en slapheid in mijn benen kan verklaren. Verder ben ik gestopt met het slikken van Oxazepam. Nu 4 dagen geleden, de slapheid in mijn benen is al beter, sta weer sterker op de voetjes. ook de duizeligheid is minder.

Ik maak me te angstig en dat heeft zijn invloed op mijn lichaam. Ik denk bijvooorbeeld dat het geluid in mijn hoofd een voorbode is voor iets ergs (tia of beroerte of zo). Dat helpt er niet aan mee om jezelf beter te voelen. Als ik positief denk is er direct rust in mijn lichaam en zijn de klachten veel minder en er soms ook niet.

Het wordt waarschijnlijk tijd voor acceptatie en ik moet proberen niet te angstig te zijn en aan allerlei ziektes te denken.

gr.

Jozef

Maartje

Bericht door Maartje » vr 20.01.2012 13:10

Mooi bericht, Jozef.

Frits

Bericht door Frits » vr 20.01.2012 13:43

Geweldig Jozef. Je weet nu in welke richting
je het moet zoeken.

Hyperventilatie is angst. Maar waarvoor eigenlijk?
Probeer daar maar achter te komen.
Desnoods met hulp.

Heel veel succes en sterkte.
Laatst gewijzigd door Frits op wo 10.10.2012 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groet,

Frits

Lisanna

Bericht door Lisanna » di 07.02.2012 16:08

Toevallig zet ik net een nieuwe topic op dit forum of er een verband is tussen chronische hyperventilatie en tinnitus. Ik ben ook maanden heel duizelig geweest voordat mijn piep en ruis een jaar geleden begon. Ik denk dat door de hyperventilatie de spieren verstijven met alle gevolgen van dien. Dus let op je ademhaling. Ik merk dat als ik met mijn hand op mijn buik naar mijn buik toe adem (niet meer dan 6 a 7 keer per min) dat ik veel rustiger, meer ontspannen en dat ook mijn piep minder wordt of minder opvalt...dat weet ik nooit. Succes!!

Derkien

Re: Duizeligheid en tinnitus

Bericht door Derkien » di 09.10.2012 16:23

Uw bericht is geplaats in januari, maar ik ben nu pas op dit forum (oktober) en wil reageren. Ik herken het helemaal. Niet echt duizelig, maar wel licht in mijn hoofd en zweverig, met name tijdens wandelen. De ene keer wat erger dan de andere keer. En als ik lig is het weg. Volgens mij is daar niets aan te doen en het is voor mij hanteerbaar.

groetjes van Derkien.

aroc

Bericht door aroc » wo 10.10.2012 16:11

Hallo Derkien,

Ik had dit onderwerp ook nog niet eerder gezien en wil toch ook wel reageren.

Ik heb van eind 2007 tot begin 2011 een stressvolle periode meegemaakt. Begin 2008 had ik een gehoortest en die was opeens weer net zo goed als in 2000! Niet te geloven zo'n 20dB beter en ik kon mijn geluk niet op. Dit was echter niet van lange duur want na een tijdje ging mijn gehoor weer terug naar af. In 2009 kreeg ik te maken met duizeligheid en ja dat was licht in mijn hoofd maar ook als ik een snelle beweging zijwaarts maakte met mijn hoofd kwam het beeld er achteraan. Duizeligheid dat als ik zelfs mijn ogen maar open deed moest ik meteen overgeven en kon ik nauwelijks op mijn benen staan. Dit werd na een week of 2 weer iets beter maar het lichte gevoel in mijn hoofd en de duizeligheid bleven. Ook kreeg ik te maken dat ik soms zomaar , zonder aanleiding, omviel. Toen kreeg ik te maken met oorontsteking en is er een buisje geplaatst met als gevolg een heftige Tinnitus en zelfs zo erg dat ik niet meer wist hoe ik verder moest en met mijn hoofd tegen de muur heb staan bonken. Mijn gehoor was inmiddels bijna helemaal weg en ik ben zelfs een paar weken plotsdoof geweest. Tot overmaat van ramp kreeg ik te maken met hyperacusis en kon ik geen enkel geluidje meer verdragen en in die periode bleef ik mijn duizeligheid houden.
Langzamerhand ging de Tinnitus over in periodes van enkele dagen heel hard tot een weer aanvaardbaar niveau. Deze periodes werden steeds korter tot een paar uur en ik merkte dat mijn gehoor na zo'n aanval weer langzamerhand terugkwam. Langzaam maar zeker werd alles minder. De duizeligheid bleef maar steeds minder erg.

Mijn gehoor was inmiddels zo slecht dat ik in mij in 2010 heb aangemeld bij het CI-team. Ik hoorde nog net te goed voor een CI maar kreeg elk jaar een oproep om mijn gehoor te testen. Dit jaar kreeg ik te horen dat ik in aanmerking kwam voor een CI en zit inmiddels in dit traject.
Duizeligheid ken ik niet meer :) gelukkig en mijn gehoor is redelijk stabiel.
Als ik terug kijk naar deze periode dan is het voor mij duidelijk dat het grootste deel is gekomen door stress!
Dit is gewoon een killer! Ik heb geleerd om meer van alles te genieten en mij niet meer zo druk te maken over soms "onbelangrijke" zaken. Ik probeer weer te genieten van alles en mijn hobby en tot op heden gaat dit prima.
Blijkbaar heb ik mijn lesje geleerd maar wel ten koste van mijn gehoor.

Groetjes,
Cora

Kees

Bericht door Kees » wo 10.10.2012 20:08

Hyperventilatie is op te lossen met goede ademshalingsoefeningen.
Daar kun je een cursus voor volgen.

Dan ben je daar alvast vanaf.
Verder is acceptatie denk ik een goede optie.
Dan krijg je ook rust in je hoofd en kun je weer verder.

Heel veel wijsheid en sterkte in deze.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

udo j

Bericht door udo j » wo 10.10.2012 22:39

Een heftig verhaal Aroc. Is je H inmiddels ook beter geworden?

vm gudo

aroc

Bericht door aroc » di 16.10.2012 13:36

Hallo Kees,

Bedankt voor je reactie.
Acceptatie is bij mij geen punt want ik heb al ca. 25 jaar, en misschien nog wel langer, Tinnitus. Wat ademhaling betreft weet ik zelfs mijn hartslag iets te verlagen. Verder, zoals je misschien wel weet, ben ik ook contactpersoon Tinnitus en ik organiseer 2x per jaar een lotgenotencontact T.
Waar ik toen wel last van had was dat na het plaatsen van een buisje ik opeens heftige T kreeg en het werd steeds harder en harder. Ik weet dus nu ook wat T betekent! Het was zo heftig en hard dat ik mij nergens meer op kon concentreren. Gelukkig is daar ook een einde aangekomen en is mijn T weer stabiel geworden maar wel harder dan voorheen.
Ik merk, nu ik in het CI-traject zit mijn T ook weer is toegenomen. Ik maak mij daar ook helemaal niet druk over en weet dat het straks weer in rustiger vaarwater zal komen. Het geeft wel aan wat spanning/stress betekent voor je T.

Udo wat de Hyperacusis betreft, die is er gelukkig niet meer. Achteraf heb ik mij wel eens afgevraagd wat nu erger was de T of de H. Moeilijk te zeggen aan de T ben ik al lang gewend maar de H was voor mij nieuw en heb dat als zeer onprettig ervaren.

Groetjes,
Cora

Plaats reactie