MP3/iPod toegestaan?
Moderators: moderator, forumadmin
MP3/iPod toegestaan?
Hallo!
Ik kon niet meteen een discussie hierover vinden, maar heb wel even een vraagje.
Als je tinnitus hebt, is het dan erg slecht om een mp3 of ipod te gebruiken? Want ik moet vaak lange treinreizen doen naar de stad waar ik studeer... mijn iPod staat altijd net luid genoeg dat ik hem kan horen en mijn oortjes heb ik ingewisseld voor een hoofdtelefoon. Ik ben natuurlijk wel vrij gevoelig aan mijn oren, maar kan dit schadelijk zijn dan? Ik maak er echt maar weinig gebruik van en steeds niet langer dan 30 min.
Groetjes!
Ik kon niet meteen een discussie hierover vinden, maar heb wel even een vraagje.
Als je tinnitus hebt, is het dan erg slecht om een mp3 of ipod te gebruiken? Want ik moet vaak lange treinreizen doen naar de stad waar ik studeer... mijn iPod staat altijd net luid genoeg dat ik hem kan horen en mijn oortjes heb ik ingewisseld voor een hoofdtelefoon. Ik ben natuurlijk wel vrij gevoelig aan mijn oren, maar kan dit schadelijk zijn dan? Ik maak er echt maar weinig gebruik van en steeds niet langer dan 30 min.
Groetjes!
In de 11 maanden dat ik retraining therapie volgde
bij "de Riethorst" in Ede ging ik wekelijks met de trein
van Deventer naar het station Ede-Wageningen.
Met slecht weer nam ik de bus naar "de Riethorst".
Met mooi weer ging ik altijd lopen.
Altijd de MP3-speler op met oortjes.
Ik vond het altijd fijn en het was eeng oede afleiding.
Nam ook altijd een boek mee om in de trein te lezen.
Maar ik heb nooit een koptelefoon op met mijn MP3-speler.
Maar dat is ook heel persoonlijk natuurlijk.
bij "de Riethorst" in Ede ging ik wekelijks met de trein
van Deventer naar het station Ede-Wageningen.
Met slecht weer nam ik de bus naar "de Riethorst".
Met mooi weer ging ik altijd lopen.
Altijd de MP3-speler op met oortjes.
Ik vond het altijd fijn en het was eeng oede afleiding.
Nam ook altijd een boek mee om in de trein te lezen.
Maar ik heb nooit een koptelefoon op met mijn MP3-speler.
Maar dat is ook heel persoonlijk natuurlijk.
Mensen zetten vaak hun oortjes zo hard om het achtergrond geluid weg te drukken. dan staan ze al snel op 90/100 DB. ipods hebben als het goed is een paar jaar terug een decibel limiet gekregen.
Ik raad een koptelefoon aan. 10x beter geluid voor 10x minder geld. En je hoeft m maar heel zachtjes te zetten om die mooie basstonen en stereo te horen
Ik raad een koptelefoon aan. 10x beter geluid voor 10x minder geld. En je hoeft m maar heel zachtjes te zetten om die mooie basstonen en stereo te horen
Bedankt allemaal 
Kees, ik ga zeker eens goed naar je website kijken als ik wat tijd heb onder het studeren
En Timoo, ze hebben inderdaad een db limiet maar deze heb ik eigenlijk niet nodig omdat ik mijn volume zeker niet luider zet dan de helft. Als ik 's avonds in bed muziek luister staat hij zelfs helemaal dicht, ik weet niet precies hoe, maar de koptelefoon laat dan nog net wat door en dat volstaat dan

Kees, ik ga zeker eens goed naar je website kijken als ik wat tijd heb onder het studeren

En Timoo, ze hebben inderdaad een db limiet maar deze heb ik eigenlijk niet nodig omdat ik mijn volume zeker niet luider zet dan de helft. Als ik 's avonds in bed muziek luister staat hij zelfs helemaal dicht, ik weet niet precies hoe, maar de koptelefoon laat dan nog net wat door en dat volstaat dan

De hoeveelheid geluid die je mag hebben zonder oordoppen kun je hier vinden.Timoo schreef:Mensen zetten vaak hun oortjes zo hard om het achtergrond geluid weg te drukken. dan staan ze al snel op 90/100 DB. ipods hebben als het goed is een paar jaar terug een decibel limiet gekregen.
Even iets naar beneden schrollen.
ik deed altijd dat ik het achtergrondgeluid nog wel kon horen. is misschien
even wennen. echter, ik heb nu shure oordopjes met een soort
schuimrandje (zoals van die gele herriestoppers) die sluiten de gehoorgang
af waardoor je weinig last hebt van omgevingsgeluid. dan kan het volume
ook lager. zelf doe schat ik dat ik hem dan iets van 55 db heb.
even wennen. echter, ik heb nu shure oordopjes met een soort
schuimrandje (zoals van die gele herriestoppers) die sluiten de gehoorgang
af waardoor je weinig last hebt van omgevingsgeluid. dan kan het volume
ook lager. zelf doe schat ik dat ik hem dan iets van 55 db heb.
Zal ik ooit nog stilte meemaken?