Verband Tinnitus - 'Bijna' in slaap (Tinnitus weg bij mij!)

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

pieter 1973

Bericht door pieter 1973 » zo 05.02.2012 17:02

Gisteren een leuk experimentje gedaan: naar een fuif gaan. Oordopjes in, een glas of 10 bier, lekker wat gedanst en.... als ik naar buiten kwam was m'n tinnitus weer verdwenen en vandaag ook nog (morgen waarschijnlijk weer niet meer, maar kom). Conclusie: tegengeluid dat de tinnitus overheerst? De drank die de focus wat doet verminderen? .....
Niets is complexer dan het menselijk brein.

colintjuuhh

Bericht door colintjuuhh » zo 05.02.2012 17:16

Ja dat klopt ook,de mens zit inderdaad nogal complex in elkaar

Frits

Bericht door Frits » zo 05.02.2012 18:08

pieter 1973 schreef:Gisteren een leuk experimentje gedaan: naar een fuif gaan. Oordopjes in, een glas of 10 bier, lekker wat gedanst en.... als ik naar buiten kwam was m'n tinnitus weer verdwenen en vandaag ook nog (morgen waarschijnlijk weer niet meer, maar kom). Conclusie: tegengeluid dat de tinnitus overheerst? De drank die de focus wat doet verminderen? .....
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Drank stompt
af.
Maar ja, om nou iedere dag 10 glazen bier te drinken.........
Is dat de weg?
Ik ken wel mensen die zwaar aan de alcohol zijn gegaan.
Niet doen, lijkt mij.
Al heb ik er wel begrip voor dat je alles op alles zet om
rust in je hoofd te krijgen.
Hartelijke groet,

Frits

Kees

Bericht door Kees » zo 05.02.2012 18:23

colintjuuhh schreef:Ik lijd mezelf zoveel mogelijk af,zodat ik zo min mogelijk de tinnitus geluid heb.
Het word dan wel minder,maar het is nooit helemaal weg :oops:
Ja, afleiding is ook vaak het beste medicijn om ermee om te gaan.
Achtergrond muziekje en je op andere dingen focussen.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

colintjuuhh

Bericht door colintjuuhh » zo 05.02.2012 19:10

Ja ik ben ook veel bezig hierzo achter de pc,met muziek op de achtergrond,dat is idd een goed medicijn om jezelf af te leiden

pieter 1973

Bericht door pieter 1973 » zo 05.02.2012 21:10

Frits schreef:
pieter 1973 schreef:Gisteren een leuk experimentje gedaan: naar een fuif gaan. Oordopjes in, een glas of 10 bier, lekker wat gedanst en.... als ik naar buiten kwam was m'n tinnitus weer verdwenen en vandaag ook nog (morgen waarschijnlijk weer niet meer, maar kom). Conclusie: tegengeluid dat de tinnitus overheerst? De drank die de focus wat doet verminderen? .....
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Drank stompt
af.
Maar ja, om nou iedere dag 10 glazen bier te drinken.........
Is dat de weg?
Ik ken wel mensen die zwaar aan de alcohol zijn gegaan.
Niet doen, lijkt mij.
Al heb ik er wel begrip voor dat je alles op alles zet om
rust in je hoofd te krijgen.
Nee, natuurlijk is dat de bedoeling niet, zoals ik al schreef, het was een experimentje.

malo12

Bericht door malo12 » ma 06.02.2012 21:59

een positief ding van m'n T is dat ik nu gestopt ben met alcohol drinken. ga
niet meer organen en m'n hersenene vernielen. wegdrinken met alcohol zou
ik niet adviseren.
Zal ik ooit nog stilte meemaken?

Timoo

Bericht door Timoo » ma 06.02.2012 22:07

Ik ervaar inderdaad ook dat de tinnitus weg is de laatste seconde/minuten voor het slapen. Maar ik denk dat ik er wel een verband bij kan leggen.

Mannen. In tegenstelling tot vrouwen. Moeten 2 minuten wakker zijn om zich de 2 minuten te kunnen herinneren die ze in wakkere staat hebben meegemaakt. Of dit iets goed of slecht evolutionair is weten ze niet. Maar wel dat vrouwen hier geen last van hebben. Wellicht heeft het nog met de jager&verzamelaar tijdperk te maken.

Wellicht in deze gaten dat je je dingen niet realiseert die er wel zijn. en zelfs na deze 2 minuten kan een man zijn hersenen nog redelijk op non actief zijn gesteld. Alhoewel hij ze na 2 minuten wel onthoud.

Vage theorie. Maar ik heb veel onderzoek gedaan in slapen/slaapritmes alvorens ik Tinnitus had. Al sinds dat ik in de buik zat van mijn moeder is het een probleem geweest. Vreemd genoeg lukt door mijn Tinnitus mij nu beter om mijzelf op ''slaapstand'' te zetten. Maar dit zal 90% van jullie waarschijnlijk tegenspreken. (het liefst zouden we allemaal stilte hebben natuurlijk)

Zelf geloof ik er niet in dat de tinnitus ''verdwijnt'' wel dat je hersenfunctie dusdanig verandert dat je het ''niet hoort''.

de redder

Bericht door de redder » di 07.02.2012 11:14

Ja oké oké ik geloof het absoluut.

Ik heb een hele zachte krekel. Echter ik ben 2x diep in de nacht
wakker geworden door een hele hard tinnitus. `s-morgens was het gelukkig weer "normaal".

Je zou denken dat dat in ruststand niet verergert. Misschien had ik wel 2x een hele inspannende droom ofzo.
Am i part of the decease or am i part of the cure.

pieter 1973

Bericht door pieter 1973 » di 07.02.2012 19:00

Timoo schreef:Ik ervaar inderdaad ook dat de tinnitus weg is de laatste seconde/minuten voor het slapen. Maar ik denk dat ik er wel een verband bij kan leggen.

Mannen. In tegenstelling tot vrouwen. Moeten 2 minuten wakker zijn om zich de 2 minuten te kunnen herinneren die ze in wakkere staat hebben meegemaakt. Of dit iets goed of slecht evolutionair is weten ze niet. Maar wel dat vrouwen hier geen last van hebben. Wellicht heeft het nog met de jager&verzamelaar tijdperk te maken.

Wellicht in deze gaten dat je je dingen niet realiseert die er wel zijn. en zelfs na deze 2 minuten kan een man zijn hersenen nog redelijk op non actief zijn gesteld. Alhoewel hij ze na 2 minuten wel onthoud.

Vage theorie. Maar ik heb veel onderzoek gedaan in slapen/slaapritmes alvorens ik Tinnitus had. Al sinds dat ik in de buik zat van mijn moeder is het een probleem geweest. Vreemd genoeg lukt door mijn Tinnitus mij nu beter om mijzelf op ''slaapstand'' te zetten. Maar dit zal 90% van jullie waarschijnlijk tegenspreken. (het liefst zouden we allemaal stilte hebben natuurlijk)

Zelf geloof ik er niet in dat de tinnitus ''verdwijnt'' wel dat je hersenfunctie dusdanig verandert dat je het ''niet hoort''.
Kan je hierover wat meer uitwijden? Jij lijkt me er wat van af te weten over slaap-gerelateerde tinnitus. Ik kan het heel af en toe een hele dag vasthouden als het s'morgens een paar minuten stil is. Als ik echter terug ga slapen keert m'n tinnitus echter terug, maar dan wel héél luid de rest van de dag. Google is naar "sleep related tinnitus", er zijn daar nog mensen die dat hebben.

pieter 1973

Bericht door pieter 1973 » zo 12.02.2012 18:31

Het experimentje van gisteren nog eens overgedaan: zelfde resultaat. :cool:

de redder

Bericht door de redder » ma 13.02.2012 21:44

Het lijkt erop dat je je er niet moer op focussen pieter...
Dus afleiding zoeken...

Of dacht je wat anders?
Am i part of the decease or am i part of the cure.

pieter 1973

Bericht door pieter 1973 » di 14.02.2012 18:53

de redder schreef:Het lijkt erop dat je je er niet moer op focussen pieter...
Dus afleiding zoeken...

Of dacht je wat anders?
Tja, het sleutelwoord voor velen onder ons: focus!

LK

alcohol / geluidsverrijking

Bericht door LK » wo 15.02.2012 14:44

alcohol is niet de oplossong voor het T probleem, hooguit een paar uur misschien maar daarna gewoon slecht voor de T. wat volgens mij wel de reden was van tijdelijk minder T geluidsverrijking en bezig zijn met iets anders...
Groeten lk
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Kees

Bericht door Kees » wo 15.02.2012 15:08

Daar ben ik het wel mee eens.

Het beste is gewoon je dagelijkse dingen doen en de Tinnitus
negeren, zakt het als vanzelf weg naar de achtergrond.

Drank helpt niet en de kater komt later toch.............. :-(
Laatst gewijzigd door Kees op do 16.02.2012 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie