iemand ervaring met verandering van luchtdruk ?

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
christophevb

iemand ervaring met verandering van luchtdruk ?

Bericht door christophevb » di 07.02.2012 10:59

Ik heb oorsuizen door een lawaaitrauma in het linkeroor. Echter na enkele maanden kreeg ik meer last van mijn rechteroor, het geluid lijkt op het doorstromen van water in een verwarmingsbuis. Het is wat pulserend ook.
Nu heb ik dit eigenlijk gekregen rond de periode waarin het ging sneeuwen.

Nu enkele jaren later is het een beetje weggetrokken maar nu rond deze periode weer sterk teruggekomen.

Ik heb er echter dit jaar last van gekregen de ochtend na een receptie in een café , het was er redelijk rumoerig maar ik had zelf nog niet de indruk dat het te luid was. Ik heb toen ook enkele biertjes gedronken... Ik vraag me echter af of ik nu meer last gekregen heb door die receptie of door het weer. De receptie was namelijk van donderdag op vrijdag (die vrijdag waarop het begon te sneeuwen).

Ik heb momenteel ook een verkoudheid die ook die vrijdag wat begon.
Zijn er nog mensen die merken dat ze met deze weersgesteldheid meer last hebben?

Lisanna

Bericht door Lisanna » di 07.02.2012 15:48

nou geen toeval denk ik...ik heb al sinds het sneeuwt en zo koud is veel meer last. Ging net ook boodschappen doen en hup piep ook in mijn andere oor... En een ruis die niet meer weggaat... Wel als ik dan tijdje binnen ben trekt het dan wel weer beetje weg maar ik blijf het horen... Ik heb geen gehoorbeschadiging, het zijn bij mijn spieren in mijn nek, kaak etc... Kan me voorstellen dat het met dit koude weer toch extra samentrekt ofzo iets:-)

Ida Kooiman

Bericht door Ida Kooiman » di 07.02.2012 20:29

Ook mijn man zijn geluid is harder de laatste dagen.
Wij leggen ook een link met luchtdruk. Het is ons nl.
opgevallen, als de tinnitus harder/scherper is geworden,
het na 1 á 2 dagen erg gaat waaien.

Mijn man doet mee met de proef met geluidstherapie,
Al 2x is het geluid niet harder geworden voor de storm.
Toeval of ????? je weet het nooit.

Maar nu met de vorst en sneeuw is het dus wel weer harder.
Je komt er nooit achter waardoor of wanneer wordt het erger.
De stilte moet voor de oren zijn
wat de slaap is voor de ogen.

Timoo

Bericht door Timoo » wo 08.02.2012 00:29

Bij mij verandert het vaak van toonhoogte. Ongeacht dat het misschien een lage db grens heeft aan ''volume''. Lijkt het wel elke keer van hoogte te veranderen. Soms heb ik 12 piepen soms 1 harde soms een fluit dan weer een bromtoon. dan gaat het weer gepaard met oorpijn. Iedereen ervaart het anders en gaat er anders mee om.

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » wo 08.02.2012 08:24

goede morgen allemaal. nou bij mij is die rot herrie op volle toeren constant sinds mijn herseninfarct , ben er s`avonds extra moe van en goed zat !!!! prettige dag allemaal. Ineke !!

Timoo

Bericht door Timoo » wo 08.02.2012 08:53

Goeie morgen. Het draait bij mij ook weer lekker hard die piepen. Sterkte Ineke.

Maarja. Wat ik was vergeten om in mijn vorige comment te zetten. Ik heb precies hetzelfde. Het lijkt wel alsof ik af en toe onderwater ben . Vaak triggert dit als ik opsta (heel vreemd) en gaat dan meestal in een hoge sis weer langzaam terug naar mijn tinnitus. Ze hebben wel mijn oren gemeten op drukverschil maar dat bleek normaal te zijn :? . Vrijdag naar de KNO.

christophevb

Bericht door christophevb » wo 08.02.2012 10:53

Ik heb nu sinds die bewuste sneeuwvrijdag ook een verkoudheid , dat scheelt ook wel veel altijd. Ik hoop alleen maar dat ik geen tweede keer een lawaaischade heb opgelopen door die rumoerige receptie. Maarja dan zouden er meer mensen op zo'n receptie schade moeten hebben.

Martijn008

Bericht door Martijn008 » wo 08.02.2012 11:53

Beste christophevb,

Ikzelf heb ook al een aantal jaren T door lawaaitrauma. ook alleen in mijn linkeroor. en enkele ervaringen die ik afgelopen jaren heb:

Als ik verkouden ben zijn mijn oren over het algemeen gevoeliger, en is de T ook harder. Als de verkoudheid over gaat, en de gevoeligheid minder wordt gaat de T ook weer naar mijn "normale" niveau.

Zelf heb ik afgelopen nieuwjaar ook weer iets teveel herrie aan men hoofd gehad, en achteraf een hele harde T. Ook ik dacht dat dit mijn tweede geluidstrauma zou zijn en dat mijn T blijvend harder en feller zou zijn. Na een week ellende liep dit Gelukkig weer wat terug en na een week of 3 was het gepiep zelfs weer terug op mijn normale niveau.

Wellicht zal het bij jou een combinatie van factoren zijn, zowel de verkoudheid als de rumoerige receptie. En dat de combinatie even teveel is geweest.
Ik heb echter gemerkt dat mijn oren na een behoorlijk heftig geluidstrauma jaren geleden, nu toch nog best een tikkie kunnen hebben, en na verloop van tijd genoeg helen om op een normaal niveau terug te komen. Zowel van geluid als van Verkoudheid.

Je voelt het zelf echter het beste aan, als je het niet vertrouwd kun je altijd naar Huisarts / KNO / Audiologisch Centrum etc.. Dit moet je zeker ook doen als je iets niet vertrouwd. Wie weet kunnen ze iets vinden.

Maar in mijn geval was het een kwestie van afwachten.
Kans is groot dat het over een week of drie alweer redelijk normaal aanvoelt. Echter weet ik uit ervaring dat dit hele erge lange 3 weken vol stress en ellende kunnen zijn..

Sterkte!
Martijn

Kees

Re: iemand ervaring met verandering van luchtdruk ?

Bericht door Kees » wo 08.02.2012 14:53

christophevb schreef:Ik heb oorsuizen door een lawaaitrauma in het linkeroor. Echter na enkele maanden kreeg ik meer last van mijn rechteroor, het geluid lijkt op het doorstromen van water in een verwarmingsbuis. Het is wat pulserend ook.
Nu heb ik dit eigenlijk gekregen rond de periode waarin het ging sneeuwen.

Nu enkele jaren later is het een beetje weggetrokken maar nu rond deze periode weer sterk teruggekomen.

Ik heb er echter dit jaar last van gekregen de ochtend na een receptie in een café , het was er redelijk rumoerig maar ik had zelf nog niet de indruk dat het te luid was. Ik heb toen ook enkele biertjes gedronken... Ik vraag me echter af of ik nu meer last gekregen heb door die receptie of door het weer. De receptie was namelijk van donderdag op vrijdag (die vrijdag waarop het begon te sneeuwen).

Ik heb momenteel ook een verkoudheid die ook die vrijdag wat begon.
Zijn er nog mensen die merken dat ze met deze weersgesteldheid meer last hebben?

Tinnitus kan inderdaad op het weer werken.
Maar ik denk dat de luchtdruk hier niet de oorzaak is geweest.
De druk is al weken rond de 1030 mbar en heel stabiel.

Als het weer dit komende weekend gaat veranderen, zal de druk ook weer gaan dalen.
Dan zou je er last van kunnen krijgen, maar lang niet iedereen heeft er last van.
Zelf merk ik ook nooit iets van schommelende luchtdruk.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

christophevb

Bericht door christophevb » do 09.02.2012 10:24

Ik wacht het wat af , heb nog steeds dezelfde kalchten maar die had in in de afgelopen jaren ook best wel wat aan dat oor. Ik merk het ook beter omdat het de laatste weken voor de receptie zo goed als weg was.

Plaats reactie