Mijn geluiden zijn divers.
Allereerst een altijd aanwezige zeer hoge, ijle pieptoon die in volume dan weer wel verschillen kan.
Soms bemerk ik hem nauwelijks, maar soms komt hij echt boven alle andere geluiden uit.
Hoe dit komt? Ik heb nog geen flauw idee maar misschien focus ik er dan toch wat meer op.
Als ik ga liggen heb ik een bromtoon in de oren. Die klinkt als een wespennest in de spouwmuur hebben. Een continu gezoem van insectengeluiden met hier en daar een mugje.
Tot voor kort had ik (ook bij het liggen en soms bij het zitten) helicopters in mijn hoofd en een vliegtuig die maar rondjes boven ons huis bleef cirkelen.
Kerkklokken beierden flink in mijn hoofd als ik me omdraaide.
Bij al die nieuwe geluiden deed ik wat denk ik iedereen doet.
Oren dicht..luisteren..zit het in mijn hoofd of zit het buiten mijn hoofd.
Nadat ik wist dat het in mijn hoofd zat, wist ik ook dat er niets aan te doen was en accepteerde ik de geluiden, draaide me nog een keer om en probeerde te gaan slapen...(wat meestal best wel lukte)
Naar aanleiding van een verhaal over nekklachten en Tinnitus ben ik een manueel therapeut gaan opzoeken die me een paar maanden behandeld heeft.
Hij heeft werveltje voor werveltje rechtgezet in mijn nek. Een zeer precies karweitje wat niet elke Fysio kan uitvoeren. (volgens hem dan)
Hij heeft het in elk geval voor elkaar gekregen dat ik nu enkel nog maar die ijle piep heb en dat wespennest in de nacht
De andere geluiden zijn (gelukkig) als sneeuw voor de zon verdwenen.
Naar zijn mening kan hij ook de piep wegkrijgen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hier zelf geen verbetering in merkte.
De kosten van Fysio zijn best wel hoog dus ik wacht verder nog even af.
Dus je oren dicht en luisteren bij een nieuw geluid? Ja dat doe ik ook.
En van die hoge piep die er af en toe ook inschiet, dat heb ik ook

, maar voorheen had ik dat ook eigenlijk wel.
Men zegt dan dat als je die piep hoort mensen over je praten.

En ja ook die trekt meestal snel weer weg.
Een heel epistel is het wel geworden, haal eruit wat je kunt gebruiken en vooral..luister naar jezelf. Jij weet zelf het beste hoe je met situaties om moet gaan.
Succes!