Tinnitus en relaties

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Joeri P

Re: Tinnitus en relaties

Bericht door Joeri P » ma 16.09.2013 14:29

@ron
een relatie, en constant kritiek moeten ontvangen zijn inderdaad 2 zaken die niet samengaan. Ik heb de indruk na het lezen van je post dat je niet echt assertief bent. Kan dat?
Je mist de stilte. Maar toen je stilte had, stond je er nooit bij stil. Dus je mist iets, wat je eigenlijk nooit echt hebt ervaren.

Ron

Bericht door Ron » ma 16.09.2013 15:16

Joeri P schreef:@ron
een relatie, en constant kritiek moeten ontvangen zijn inderdaad 2 zaken die niet samengaan. Ik heb de indruk na het lezen van je post dat je niet echt assertief bent. Kan dat?
Ik ben wel assertief als dit in de positieve zin (voor beide) effectief is, want ik wil anderen nimmer benadelen. Ik ben nogal moreel gevormd en sociaal bewogen, dus overschrijdt niet altijd bepaalde grenzen. Dwz maak ik altijd een evenwichtige keuze. Natuurlijk vertel ik mijn kant van het verhaal en hoop ik dat de ander er wat mee zal doen, maar verwacht het niet en eis het niet. Het moet vanuit de persoon zelf komen en daar niet toe worden gedwongen vanwege de verstandhouding (relatie), maar vanuit eigen wils-beweging, zodra men dat zelf ook waardevol acht. Ik zelf zou het geweldig vinden als ik wat voor iemand kan betekenen, maar niet iedereen is zo. Ik laat de ander in zijn waarde, maar het zegt natuurlijk wel iets over hoe de persoon is en wat deze wel of niet wil.

Kees

Bericht door Kees » ma 16.09.2013 16:15

Scheiden is vervelend en niet leuk.
Maar als ik je berichten lees is dit denk
ik inderdaad de enige juiste keuze voor je.

Dan krijg je rust en dat zal de klachten zeker ten goede komen.

Evengoed sterkte toegewenst de komende tijd bij de scheiding.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Ron

Bericht door Ron » ma 16.09.2013 17:40

Bedankt kees.

Het is voor ons beide de beste oplossing en we proberen op een vriendschappelijke manier uit elkaar te gaan, want ondanks deze problematiek hebben we geen hekel aan elkaar.
Alleen passen we niet meer bij elkaar en moet je wel in belang van beide kiezen voor een scheiding, hoe vervelend dit ook is. Ik wil haar een mooi leven niet ontnemen en dus geen dissonant van zijn als mijn handicaps dit veroorzaken. Daarnaast krijg ik dan ook veel meer rust en ruimte om aan mezelf te werken, zodat ik nog een waardig eigen bestaan kan realiseren. Het kan dus ook een daad van liefde zijn om elkaar los te laten.

Frits

Bericht door Frits » ma 16.09.2013 18:19

Ik neem aan dat aan deze beslissing lange gesprekken
zijn voorafgegaan.
Scheiden is niet niks en als je weg gaat neem je je tinnitus
gewoon mee. Het wordt er niet meer of minder door.

Denk er dus goed over na en volg niet de weg van de
minste weerstand.

Uiteraard wens ik je gescheiden of niet alle goeds.

Veel sterkte en vooral veel wijsheid.
Hartelijke groet,

Frits

Ron

Bericht door Ron » ma 16.09.2013 19:04

Bedankt Frits

Er is vaak en uitvoerig over gesproken en er zijn jaren overheen gegaan om zover te komen. Het gaat niet alleen om tinnitus (ik heb ook nog andere aandoeningen) en ja tinnitus gaat er niet door weg, maar er is dan wel minder druk en er zijn minder zorgen om haar situatie (hoop ik) die mij belasten, want daar ben ik dan geen oorzaak van.

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » ma 16.09.2013 19:37

goeden avond Ron, hoe lang zijn jullie dan getrouwd?? maar wens je heel veel sterkte komende tijd, ik weet wat je doormaakt ben zelf ook gescheiden na 39 jaar huwelijk ook uit elkaar gegroeid en dat was ook een van de redenen en omdat ik geheel doof ben nu! maar blijf van hem houden en ik heb nog steeds contact met hem , en we hebben 1 zoon die is nu 32 jaar en inmiddels getrouwd !! heb het er wel erg moeilijk mee gehad en woon ruim 4 jaar alleen !! het zal jou ook best lukken verder te gaan met je leven alleen !! groeten van Ineke !!!

Ron

Bericht door Ron » ma 16.09.2013 20:02

Bedankt Ineke

We zijn meer dan 25 jaar getrouwd. Ik kan goed tegen alleen zijn en het zal me ook wel lukken. Ondanks de scheiding wens meer van haar komt dan van mij, want ik heb geleerd om me aan te passen, maak ik me wel zorgen om haar, want ik wil wel dat het goed met haar gaat. Dus proberen we op een (voor ons beide) bevredigende manier uit elkaar te gaan.

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » ma 16.09.2013 20:35

ja dat is ook al een lange tijd !! dan zal jij er minder moeite mee hebben eer alles geregeld is !! hartelijke groeten van Ineke !!!!

Matthias84

Bericht door Matthias84 » za 09.08.2014 17:57

Toch maar even inpikken. De laatste tijd ben ik hier vaak over aan het denken.
Ik ben wel eens een 15 maand samen geweest met iemand, maar eigenlijk heb ik haar nooit "verveeld" met mijn T en H, anders was het al veel sneller over denk ik. De relatie nam wel wat aandacht weg van de tinnitus.

Momenteel ben ik alleen, en ik ben eigenlijk wel bang dat het moeilijk wordt iemand te vinden die zich bij een hele hoop beperkingen van mij wil neerleggen.
Vooral de hyperacusis is toch zeer vervelend. Ik denk niet dat ik nog kinderen wil, want dat lawaai kan ik gewoon niet aan vrees ik (of met oordoppen).
Maar zowat elke vrouw die nog geen 35 is, heeft wel een kinderwens precies. Door de T&H heb ik veel tijd nodig voor mezelf, moet veel energie steken in mijn geestelijke gezondheid, de verantwoordelijkheid voor kinderen kan er gewoon niet meer bij.
Ooit zal ik wel moeten vragen "kan het wat stiller met dat bestek aub, of die deuren dichtslaan of gewoon stiller praten!". Misschien in de toekomst nog ruisgeneratoren erbij waardoor ik helemaal oud lijk. Wie wil daar nu een toekomst mee starten (tenzij ik het allemaal netjes verzwijg)?

pfffff :(

udo j

Bericht door udo j » za 09.08.2014 21:27

Toch denk ik dat je best iemand tegen het lijf kan lopen die er begrip voor op kan brengen. En kinderen...
ik denk dat het wel veel uitmaakt hoe je ze opvoed en mee om gaat. Lijkt me niet uitgesloten dat je daar
best mee kan dealen.

Niet zo makkelijk als ieder ander. Maar ik denk dat je automatisch meer kan tolereren van je eigen kind.
Dus sluit dit niet uit want je weet maar nooit hoe het kan lopen.

gr udo

Frits

Bericht door Frits » za 09.08.2014 21:35

udo j schreef: Dus sluit dit niet uit want je weet maar nooit hoe het kan lopen.

gr udo
Dat lijkt mij ook. Niets uitsluiten.
Je weet tenslotte niet hoe het je vergaan zou zijn als je geen
tinnitus en hyperacusis had.

Ik zou me er dus niet van afsluiten. Je weet het maat nooit.
Liefde maak blind zeggen ze wel eens.
Hartelijke groet,

Frits

Plaats reactie