Accute tinutus (na vuurwerk knal)

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Gamma-ed

Re: Accute tinutus (na vuurwerk knal)

Bericht door Gamma-ed » wo 08.01.2014 23:02

Vandaag dag 2 hier in het uza, elke dag een druktank in voor 4 uur lang en pure zuurstof en 24 uur infuus. En ik merk verschil op. Arts zei dat deze 5 dagen kuur ongeveer 2 maanden door blijft werken dus nu al een verschil is denk ik fantastisch! Ik merk dat de fluittoon veranderd in zachter maar neem nu ook zoiets waar als een witte ruis maar dan in een kleiner freq gebied. Denk tussen de 700hz en 4khz. En dan een piep ergens op 11khz. Ik gok dit maar vrijdag krijg ik nog een test.

Lawaai overbelasting werkt denk ik het beste maar heb hier ook medelotgenoten die geen lawaai overlast hebben gehad maar dezelfde kuur ondergaan. Sommige hebben het plotseling opgelopen of ermee opgestaan.

Bel naar N.k.o afdeling direct dan maak je beter kans, toen ik belde moest ik direct asap komen. En werd ik direct getest en gelijk medicatie mee en de volgende ochtend per direct de tank in. Korte metten per direct.

ps geschreven via mn smartphone dus vergeef me mn text

bonksma

Bericht door bonksma » do 09.01.2014 17:48

Goed om te horen dat het al wat beter gaat. Bij mij is het ruis nu een schelle piep geworden in beide oren of er een stil alarm ergens afgaat.

Maandag kan ik na antwerpen omdat het actuut is dus ben benieuwd hoe verder dan. Heb al toestemming van mijn verzekering.
Weet wat je doet wees zuinig op je lichaam

Gamma-ed

Bericht door Gamma-ed » do 09.01.2014 18:39

Vandaag dag 3. Id ochtend had ik blijkbaar mijn verwachtingen iets te hoog liggen. Het was weer een piep die id nacht mij toch behoorlijk had geïrriteerd. En heel de dag heb ik mij daar door laten lijden. Maar ben nu net 1.5 uur uit de tank en heb het idee dat het weer een stukje beter is.

Maar refferentie is denk ik best lastig aangezien emotie ook meespeelt. Maar morgen wordt ik weer getest en dan zal er meer duidelijkheid zijn.

Mijn verzekeraar vertelde als het medische noodzaak is dan wordt het vergoed. Veronderstel dat gehoorverlies daar onder valt.

maar als je acuut bent, dan telt elk uur/dag dat je er eerder in kunt. Dus kan het niet morgen ofzo? kun je mss zaterdag er al in.

bonksma

Bericht door bonksma » do 09.01.2014 18:49

Ja gewoon niet teveel op de geluiden letten maar ontspannen ik heb precies hetzelfde focus me er heel erg op. Maandag was de eerste plek en indien nodig kon ik direct blijven ofzo. Ik heb wel een gehoor dip bij beide oren op 4000hz van 20decibel. Vermoedelijk komt daar ook het suizen piepen van.

Ik had je mail gezien ja. Ik ben benieuwd maandag als ik maandag er ben is het binnen 4 weken op 1 dag na dus het is nog binnen een maand. Hopelijk nog op tijd maar dat zal toch pas afwachten worden.

Tot wanneer moet jij er blijven?

Gamma-ed

Bericht door Gamma-ed » vr 10.01.2014 13:23

Ik heb net 10 minuten lang ff geen piep gehoord, wat fijn is dat, alleenj is het weer terug maar het rommelt dus onwijs wat denik goed teken is.

Ik verblijf tot zaterdag avond!

Tip... Je kunt ook een 7 dagen parkeer abbo kopen voor 15 euro. kun jr gewoon in en uit rijden 7 dagen lang.

Dagkaart parking kost 7.5 euro

bonksma

Bericht door bonksma » vr 10.01.2014 14:06

ja dat is mooi nieuws toch nog ff afwachten dus. goede tip van die weekkaart als ik moet blijven koop ik die ook. ben benieuwd wat ze maandag op het consult gaan doen denk een audio test en de oren bekijken? ik heb een verwijsbrief van mijn kno arts erbij dus ben benieuwd ben er binnen 4 weken bij dus acuut is het gelukkig nog.

weet jij toevallig hoe het gaat met de mensen waarbij het plots ontstond?

gr

Gamma-ed

Bericht door Gamma-ed » vr 10.01.2014 15:08

Degene waarbij het plotseling ontstond merken eigenlijk nog niet zoveel. Maar de kuur behandeling werkt nog 2 maanden door!

bonksma

Bericht door bonksma » vr 10.01.2014 17:30

ja precies afwachten dus!

Ik heb voor mijn geruststelling er dan toch alles aan gedaan. Mijn kno arts wilde me wel verwijzen hij zei erbij dat het niet wetenschappelijk onderbouwd is dat het werkt. Alleen bij acuut lawaai trauma of plotdoofheid zijn er grotere kansen.

Wat hij ook zei is dat bij de een t ontstaat vanuit de kaak bij de ander zit het in het binnenoor en weer een ander in de hersens. Vandaar ook dat het bij de een wel werkt en de ander niet. Soms kan het ook slechter worden maar misschien helpt het wel dat is per persoon verschillend.

Hij wil iig meewerken en heeft me doorverwezen dat vind ik zowieso al een geruststelling dat ze toch met me meedenken.

Jij suc6 nog en ik ben benieuwd daar maandag

Gamma-ed

Bericht door Gamma-ed » za 11.01.2014 13:03

Dag 5 dag des oordeel...9 infuus verder op het moment.

Volgens de gehoortest voorraf en achteraf is mijn gehoor volledig hersteld. Ervaar alleen nog wel een fluittoon.

Maar de behandeling werkt nog wel 2 maanden door.

Ik heb de audiogrammen gekregen, weet niet of ik ze hier kan delen?

Ik ben zo blij dat gehoor is verbeterd, nu hopen dat de fluittoon wegtrekt.

strx laatste infuus en nog de duikklok in

bonksma

Bericht door bonksma » za 11.01.2014 17:18

goed om te horen gewoon rustig eronder blijven en voor de rest is het afwachten en niet te druk maken!

hopelijk pakt het voor mij ook goed uit ben gelukkig wel wat rustiger eronder. maar misschien komt dat door de diazepam. prednisolon werkt ook iets want de piep veranderd van toonhoogte hij wordt wel wat harder hoorbaar. ook heb ik het gevoel dat ik wisselend minder hoor

gr

Kees

Bericht door Kees » di 14.01.2014 19:54

Gewoon rustig afwachten en stress vermijden de komende weken.
Dan zal het vast wel goed komen.

Succes in ieder geval.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Gamma-ed

Bericht door Gamma-ed » vr 17.01.2014 16:14

Vandaag 11 dagen verder...

Wat ik beleef is een mix van emoties en wat ik denk te horen.

- Audiogram heeft uitgewezen op volledig herstel tussen de 100 hz en de 8 khz.
- Ik had voor de grap een toongenerator aangesloten, en het viel mij op dat ik 15khz nog kan horen. Dit had ik gedaan omdat ze in het zkh niet zo hoog gaan met een meting.

- Ik had dus een constante fluittoon maar dat is nu veranderd in een hoge pieptoon die een beetje heen en weer gaat. het is denk ik te vergelijken met een pieptoon tussen de 12 en 13khz toon, iemand zei krekels, daar lijkt het wel op.

- Langerzamerhand begin ik wel te wennen aan de toon, slaap al een stuk beter, misschien is het ook wel een stuk zachter naar mijn beleving. Ik probeer afleiding te zoeken, en zoveel mogelijk rust aan te houden. Ik schrik ook minder van harde geluiden.

- Behandeling werkt nog 1 maand en 3 weken door, dus denk dat het wel goed komt..Ik hou mij lekker rustig, en zoek wat afleiding her en der wat ik leuk vind. Als ik het niet vertrouw doe ik nog wel oordopjes in, zo ook bij het stofzuigen, of toen ik wat spijkers moest slaan. Better safe then sorry.

Ik was trouwens nog langs een audicien geweest, voor oorbescherming. Ik vertelde hem over de behandeling maar vond het volslagen onzin, en dat ze in NL nooit zo'n onzin behandeling zouden doen etc. Was aardig gepikeerd over deze bouten uitspraak. Hij sloot het gesprek af dat hij ook niet alle wijsheid in pacht heeft, had liever gezegd dat hij dan niks had gezegd. Vrees dat door dit soort pessimisten dergelijke behandelingen wel nooit zullen gebeuren in NL.

Gamma-ed

Bericht door Gamma-ed » ma 27.01.2014 00:51

Vandaag 21 dagen geleden de behandeling in het uza gehad.

De fluittoon kan ik steeds vaker laten waar het is, en accepteren dat het daar is. Ik besef nu dat het een nutteloos geluid is, en dat het nergens toedoet wat er om mij heen gebeurd. Kan het dan ook steeds vaker loslaten. Soms focus ik juist op mijn tinnitus ipv de omgeving, zodat ik sneller mijn concentratie heb, ipv al die vervelende achtergrond geluiden.

Maar er zijn ook momenten dat ik denk doe mij aub maar zonder tinnitus, ik blijf hopen en bidden.

Het lijkt wel of de fluittoon een veel hogere frequentie heeft gekregen, en ook een stuk zachter, al ben ik niet helemaal overtuigd. Wellicht dat een nieuwe meting mij meer wijsheid zal brengen.

Ik heb mijn audiogrammen, Maar iemand die mij de BERA tabel kan uitleggen, want snap er niets van.
Ik snap niets van de cijfertjes in de tabel, misschien iemand dat kan uitleggen?

Grtjes

Gamma-ed

Bericht door Gamma-ed » vr 14.02.2014 03:23

1 maand en een paar dagen.

Geluid is wisselend, soms zachter, en soms te aanwezig, en soms vergeet ik het. Maar op slapenloze nachten, of als ik mij hangerig voel, oef wat is het dan aanwezig. Het is ook best hard eigenlijk, het knalt overal doorheen als ik even niet oppas. Ik geloof dat ik vandaag een slechte dag heb, hopelijk morgen een betere dag!

Hyperaccusis is echt veel minder geworden, ik kan veel geluiden gewoon weer verdragen. Tja soms dan is iets wel eens te hard, maar dan zie ik bijna iedereen reageren, en dan denk ik wel eens,,,ohw dit is terrecht.

annelies1980

Bericht door annelies1980 » vr 14.02.2014 11:04

Toch de moed erin houden.

Feit dat je het soms kan vergeten is toch een bewijs dat het beter aan het worden is.
En af en toe, als je moe bent of stress hebt komt het op de voorgrond, maar dat gaat weer weg.

Probeer rustig te blijven (ik heb daar zelf ook wel moeite meer hoor :? ).
Bij de meeste mensen stabiliseert het en dan kan je eraan gewend raken (misschien is TRT wel iets voor jou).

Een dipje heeft iedereen wel op z'n tijd, is ook compleet normaal.
Met al die herrie kan het allemaal wel eens teveel worden.

In elk geval, je bent niet alleen.

Groetjes,

Annelies
Verlies jezelf niet in het geluid

Plaats reactie