Accute tinutus (na vuurwerk knal)

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Gamma-ed

Re: Accute tinutus (na vuurwerk knal)

Bericht door Gamma-ed » zo 16.02.2014 01:02

Dankjewel Annelies,

Ik probeer mij in te beelden dat tinitus mij ook kan helpen om beter te concentreren, als ik erop let, heb ik alleen een constante aan geluid, waardoor omgeving geluid wat meer weg valt. Waardoor ik beter en sneller in mijn concentratie terecht kom. En al die andere keren dat ik het echt niet kan gebruiken, dan beeld ik mijzelf in dat het een zinloos geluid is wat mij nergens bij helpt, en dan verdwijnt het sneller naar de achtergrond. En komt het geen waar ik op focus meer aanbod.

Als ik het zo terug lees denk ik wat het is toch tegenstrijdig, ene keer helpt het, en de andere keer naar de achtergrond. Ik weet niet goed hoe dit werkt, en ook niet hoe ik het goed onder woorden moet brengen. Misschien iemand die begrijpt wat ik bedoel en het kan verwoorden?

TRT trainingen heb ik aardig wat over gelezen, er zijn geloof ik ook boeken over, denk dat ik deze maar eens ga bestellen. Maar anderzijds wil ik er zo min mogelijk mee bezig zijn.
Maar mijn dochtertje van 6, zij is ook gevoelig voor geluid, beter gezegd geluid met een negatief beeld. Misschien als ik het boek lees, kan ik haar en mijzelf beter helpen.

Gamma-ed

Bericht door Gamma-ed » vr 21.02.2014 01:19

Vandaag UZA bezoek voor nacontrole

Gehoor was van beide oren symmetrisch en beide goed.

Toch heb ik last van de oorsuizing.

Eigenlijk liep het gesprek met de arts wat vreemd, kreeg eerst een arts die met een collega wilde bespreken wat voor behandeling nog in te zetten om het te verhelpen. Na 20 minuten wachten had ik opeens 2 artsen, waarbij er opeens geen behandeling meer is. En met de melding dat de hyperbare zuurstof tank rustig nog 3 maanden kan doorwerken. Snap er niks van, dacht dat het maar maximaal 2 maanden kan doorwerken, en nu opeens 3 maanden. En dan eerst het gevoel te hebben dat er nog een behandeling mogelijk is, maar daarna toch niet. Beetje confuus eerlijk gezegd. maar ze willen me wel weer over 2 maanden spreken, toch raar eigenlijk, want wat voor zin heeft dat gesprek over 2 maanden als je toch geen behandelingen meer in kunt zetten?

Ik zou willen dat ze gewoon open kaart zouden spelen, nu lijkt het alsof ze nog een joker kaart achter de hand hebben maar het hypergonder eerst willen uitsluiten.

udo j

Bericht door udo j » zo 23.02.2014 13:31

Ik denk dat het bedoelt is om te kijken hoe het met je gaat over twee maanden.

Niet het gevoel geven dit was het en daar moet u het mee doen. Nu kan je daar je
verhaal kwijt over 2 maanden werkt ook psychisch.

vmg udio

Gamma-ed

Bericht door Gamma-ed » za 17.05.2014 01:46

Op gesprek geweest, oorsuizing nog steeds aanwezig, krijg het wel beter naar de achtergrond, maar soms blijft dat lastig. Op het moment beïnvloed het mij niet meer zoveel.

Ze willen een neurotransmitter behandeling laten ondergaan, ik heb dan ook een EEG onderzoek laten doen, zodat ze kunnen zien of er sommige zenuwen gestrest zijn. En als dat zo is, willen ze proberen meerdere zenuwen te gaan stimuleren, zodat de stress meer verdeeld gaat worden over meerdere zenuwen waardoor het oorsuizen wel eens af zou kunnen nemen.

EEG onderzoek zou uitsluitsel moeten geven of dergelijke behandeling bij mij zin heeft. Al vrees ik van niet, maar hoop dat ze het willen doen, wie weet gaat het dan wel weg.....

Kees

Bericht door Kees » zo 18.05.2014 19:01

Gamma-ed schreef:
Al vrees ik van niet, maar hoop dat ze het willen doen, wie weet gaat het dan wel weg.....

Kijk als je al van het negatieve uitgaat, schiet het niet op natuurlijk.
Je moet het wel positief blijven benaderen, anders wordt het sowieso al niets.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Frits

Bericht door Frits » zo 18.05.2014 19:25

Kees schreef: Kijk als je al van het negatieve uitgaat, schiet het niet op natuurlijk.
Je moet het wel positief blijven benaderen, anders wordt het sowieso al niets.
Zo is dat. Niet geschoten is altijd mis.

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat.

Succes en heel veel sterkte.
Hartelijke groet,

Frits

Gamma-ed

Bericht door Gamma-ed » za 21.06.2014 23:37

Ik ben geselecteerd, er schijnt overbelasting te zijn van een zenuw aan de rechtervoorzijde van mijn hoofd. Terwijl oorsuizing links zit, maar wie weet zou het dus wel eens kunnen gaan werken.

wel vertelde ze mij dat het het gemiddeld genomen ongeveer 6 weken kan duren voordat je wat kan gaan merken.
Maandag onderga ik mijn tweede behandeling.

Gamma-ed

Bericht door Gamma-ed » zo 22.06.2014 20:25

Ik was niet echt negatief nog, het was omdat ik mezelf enigsinds geen valsehoop wilde geven. En dat werd versterkt doordat na de eeg er werd gezegd dat elke plak elektrode er rustig en stabiel uitzag. Dus geen overbelastig van specifieke gebieden, achteraf blijkt toch van wel.

nou prachtig, ik hoop het beste, merk de laatste paar dagen wel verandering op. Dus wie weet, probeer er niet op te letten dus hou de veranderingen niet echt bij.

Gamma-ed

Bericht door Gamma-ed » vr 27.06.2014 23:46

Vandaag heb ik de derde behandeling gehad, ik merk van alles op, maar probeer er niet al te veel op te letten. Maar nu merk ik toch wel duidelijk verschillen;

- Ik voel mij veel rustiger maar ook een stukje energieker
- Heb het idee dat ik sociaal wat sneller kan schakelen en dat ik mijn werkgeheugen beter info uit kan putten.
- Oorsuizing merk ik nog niet zo op, maar artsen zeggen dat je hier pas effect van kunt merken in een later stadium.

Ik had het idee dat bovenstaande al was na de tweede behandeling, maar durfde het nog niet zo met zekerheid te stellen. Maar nu weet ik zeker dat ik niet gek ben... :-D

Plaats reactie